Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Zo op zichzelf is die grijs een mooie kleur voor die auto. Echter dan draai je de weg op tussen 50% andere grijze auto's. Natuurlijk geen Mustangs maar van een afstandje ga je niet opvallen.
Ik vind dat een sportieve auto een sportieve kleur moet hebben. Je grijs is een luxe kleur maar het wordt geen luxe auto toch? Maar dat is mijn mening. Sowieso een toffe build, veel succes!
Ik vind dat een sportieve auto een sportieve kleur moet hebben. Je grijs is een luxe kleur maar het wordt geen luxe auto toch? Maar dat is mijn mening. Sowieso een toffe build, veel succes!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Hey Mack, mooie mening!
misschien wel een grijze muis op de weg maar als ik even gas geef en ooknog eens mijn 3inch cutouts openzet en het 460Cu blok naar de 6800RPM jaag, kijken ze allemaal zeker om haha.
Thanks, we gaan het zien:)
misschien wel een grijze muis op de weg maar als ik even gas geef en ooknog eens mijn 3inch cutouts openzet en het 460Cu blok naar de 6800RPM jaag, kijken ze allemaal zeker om haha.
Thanks, we gaan het zien:)
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- Big_fun_58
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Nog steeds druk aan het shoppen...interieur….
Wilde eigenlijk Procar Rally leather seat erin monteren, maar twijfel erg omdat de de zithoogte daardoor behoorlijk verhoogd wordt, met als resultaat dat je meer ''op'' de auto als ''erin'' zit. Je hoofd zal nog net niet tegen hemeltje komen, maar zal niet veel schelen.
Dat wil ik niet….dus 2 opties:
1/ zit panel waar de stoel op rust verlagen (dus metaalbewerken)
2/ of TMI SPORT stoelen erin, die eigenlijk op orgineel lijken maar zit net even meer bolster in om grip te krijgen als je vol in de bochten gaat.
Uiteraard zijn die PROCAR seats kwa pasvorm helemaal top.
Denk dat het toch optie 1 gaat worden!
Iemand enige ervaring met de Procar stoelen, ga je veel omhoog (ik zie op alles foto's van stangs met deze stoelen dat roterende stuurkolom altijd behoorlijk gekanteld zijn, en dat willen we dus niet!)
Thanks.
De Procar Seats met uiteraard de juiste 4-punts gordels!
733027_6e175a81_mg_0691 by Robbert Kreber, on Flickr
De TMI SPORTS 'original look'' stoelen
we52314 by Robbert Kreber, on Flickr
Wilde eigenlijk Procar Rally leather seat erin monteren, maar twijfel erg omdat de de zithoogte daardoor behoorlijk verhoogd wordt, met als resultaat dat je meer ''op'' de auto als ''erin'' zit. Je hoofd zal nog net niet tegen hemeltje komen, maar zal niet veel schelen.
Dat wil ik niet….dus 2 opties:
1/ zit panel waar de stoel op rust verlagen (dus metaalbewerken)
2/ of TMI SPORT stoelen erin, die eigenlijk op orgineel lijken maar zit net even meer bolster in om grip te krijgen als je vol in de bochten gaat.
Uiteraard zijn die PROCAR seats kwa pasvorm helemaal top.
Denk dat het toch optie 1 gaat worden!
Iemand enige ervaring met de Procar stoelen, ga je veel omhoog (ik zie op alles foto's van stangs met deze stoelen dat roterende stuurkolom altijd behoorlijk gekanteld zijn, en dat willen we dus niet!)
Thanks.
De Procar Seats met uiteraard de juiste 4-punts gordels!
733027_6e175a81_mg_0691 by Robbert Kreber, on Flickr
De TMI SPORTS 'original look'' stoelen
we52314 by Robbert Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Volgende project: roll-cage!
Ik wil geen full rolkooi, enkel voor achtergedeelte om volgende redenen:
1/ om gordels aan horizontale stang te monteren
2/ om de ''racey'' look, ziet er gewoon mooi uit
3/ om achtergedeelte van de auto nog iets stijver te krijgen (ja ik weet het full cage is vele malen beter, maar moet wel rijdersauto blijven, geen circuit monster
Een X-kruis die mooi parallel lopen aan achterraam is het mooist.
De horizontale drager(waar gordels aan komen te zitten), wil ik uitneembaar maken met mooi schuifpen contructie), zodat ik ook nog mijn kids mee kan nemen zonder dat die hun voortanden kwijt raken als ik met de wilwoods vol in de remmen moet.....
Denk dat ik de boog als standaard laat overkomen uit USA en dan de X en achterste gedeelte bij kooibouwer lokaal laat maken.
Iemand nog op/aanmerkingen en/of adresjes waar ik dit verder kan laten doen.
Ken er wel een maar toch even verder vragen bij jullie.
Rob
mdmp_1011_06_o+1967_ford_mustang_fastback+nitrous_bottles by Robbert Kreber, on Flickr
Ik wil geen full rolkooi, enkel voor achtergedeelte om volgende redenen:
1/ om gordels aan horizontale stang te monteren
2/ om de ''racey'' look, ziet er gewoon mooi uit
3/ om achtergedeelte van de auto nog iets stijver te krijgen (ja ik weet het full cage is vele malen beter, maar moet wel rijdersauto blijven, geen circuit monster
Een X-kruis die mooi parallel lopen aan achterraam is het mooist.
De horizontale drager(waar gordels aan komen te zitten), wil ik uitneembaar maken met mooi schuifpen contructie), zodat ik ook nog mijn kids mee kan nemen zonder dat die hun voortanden kwijt raken als ik met de wilwoods vol in de remmen moet.....
Denk dat ik de boog als standaard laat overkomen uit USA en dan de X en achterste gedeelte bij kooibouwer lokaal laat maken.
Iemand nog op/aanmerkingen en/of adresjes waar ik dit verder kan laten doen.
Ken er wel een maar toch even verder vragen bij jullie.
Rob
mdmp_1011_06_o+1967_ford_mustang_fastback+nitrous_bottles by Robbert Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Die TMI sportstoelen schijnen ook flink hoger te zitten dan de originele. Schuim is veel dikker.
Je zou ook wat extra ruimte kunnen maken door zo'n aftermarket "one piece headliner" te gebruiken. Scheelt ook weer een paar cm
Mooi project!
Je zou ook wat extra ruimte kunnen maken door zo'n aftermarket "one piece headliner" te gebruiken. Scheelt ook weer een paar cm
Mooi project!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Ik zou sowieso voor stoelen MET hoofdsteun gaan.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Ik heb toch echt gelezen dat je een "sleeper" wilde bouwen. Wie wil je nu voor de gek houden?
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Mijn rolkooi (met certificaat) is gemaakt door VA-motorsport. Hij rijd zelf ook races met een mustang.
https://www.va-motorsport.com/
Hier kun je precies aangeven wat je zelf wil. Ik zou ook niet de boog overlaten komen uit de USA. Grote kans dat een (goede) rolkooi bouwer hier niet op verder gaat lassen.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
20 October 2018.........na lange tijd wachten is het bouwproject dan eindelijk van start gegaan.
289Cu standaard blok eruit....chassis verder helemaal kaal maken voor de straler en dan veel nieuwe bodypanels vervangen.
Onder andere quarter panels en floorpanels....uiteraard ook tunnen ombouwen en breeder maken om de grotere T56 Magnum 6 speed handbak erin te krijgen!
Vraagje: kent er iemand een goede lasser, danwel tips waar ik het laswerk kan laten doen.
Punt is dat ik zelf geen tijd voor dit werk heb en het graag wil laten uitvoeren....
Lassen kan ook bij mij in de garage, heb al het material en goede MIG/MAG lasser. (ook voor goede putlassen).
Puntlassen zelf verwijderen is veel werk, maar goed, als hij over paar jaar af is, ga je dit enkel meer waarderen!
To be continued.
IMG_6968 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_6970 by Marnix Kreber, on Flickr
289Cu standaard blok eruit....chassis verder helemaal kaal maken voor de straler en dan veel nieuwe bodypanels vervangen.
Onder andere quarter panels en floorpanels....uiteraard ook tunnen ombouwen en breeder maken om de grotere T56 Magnum 6 speed handbak erin te krijgen!
Vraagje: kent er iemand een goede lasser, danwel tips waar ik het laswerk kan laten doen.
Punt is dat ik zelf geen tijd voor dit werk heb en het graag wil laten uitvoeren....
Lassen kan ook bij mij in de garage, heb al het material en goede MIG/MAG lasser. (ook voor goede putlassen).
Puntlassen zelf verwijderen is veel werk, maar goed, als hij over paar jaar af is, ga je dit enkel meer waarderen!
To be continued.
IMG_6968 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_6970 by Marnix Kreber, on Flickr
Laatst gewijzigd door RKreber op do 20 jun, 2019 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 12:40
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Hoi,
Wil jij de originele 289 verkopen? Heb eventueel interesse.
Gr,
Roel
Wil jij de originele 289 verkopen? Heb eventueel interesse.
Gr,
Roel
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Zo....das al weer een tijd geleden…
Druk bezig geweest om alle onderdelen verder te verzamelen, auto verder geheel uit elkaar gehaald en hem zelf gestraald en in epoxy gezet.
Dit kun je super zelf doen bij www.zelfzandstralen.nl, Rene is zijn naam en zeer behulpzaam!
Maaaaaaaaaaaaar……...heb het project vorige week in zijn geheel verkocht!
Wat gaan we doen: Kwam een Fastback 67 op Ebay tegen in Dallas en jawel geheel met de driveline en ophanging zoals ik hem wilde bouwen.,...
Zelf bouwen zou rond de 100K euro gaan bedragen, dus nu bestaande auto gekocht die ik dan weer verder kan verfraaien…
De specs zijn om te smullen:
1/ Echte 427Cu sideoiler ROBERT POND "All aluminium'' blok met Alu koppen…...Lichter dan een 289cu blok maar wel 600+ HP:)
2/ Independent front suspension met rack&pinion
3/ All around wildwood brakes
4/ TKO600 5 speed met hydraulische dubbele platen (carbon) koppeling met QuickTime bellhousing5/
5/ Als kers op de taart: een HEIDS onafhangkelijke achterwiel ophanging met 9" #rd member
Wat ga ik veranderen:
Wagen heeft nu sidepipes(lelijk) dus die ga ik verlengen naar achter met 3" uitlaat en X-cross
Komt een BECOOL dubbel gekoelde radiateur in
Stoelen eruit (wie wilt kan ze overnemen) en PROCAR Rally stoelen erin!
Blauwe Le-mans strepen erop spuiten en gehele lak polijsten(moet een spiegel worden)
Alomal dit gaat zeker de best rijdende en sturende mustang worden met genoeg power.
Precies wat ik voor ogen had maar dan nu even op een andere manier geregeld:)
Ik blijf jullie op de hoogte houden voor degene die geintereseerd zijn. Ik blijf meer een bouwer dan een rijder, project is nog lang niet af:)
Rob
IMG_0190 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_0225 by Marnix Kreber, on Flickr
Pure Porno:)
IMG_0228 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_0242 by Marnix Kreber, on Flickr
Druk bezig geweest om alle onderdelen verder te verzamelen, auto verder geheel uit elkaar gehaald en hem zelf gestraald en in epoxy gezet.
Dit kun je super zelf doen bij www.zelfzandstralen.nl, Rene is zijn naam en zeer behulpzaam!
Maaaaaaaaaaaaar……...heb het project vorige week in zijn geheel verkocht!
Wat gaan we doen: Kwam een Fastback 67 op Ebay tegen in Dallas en jawel geheel met de driveline en ophanging zoals ik hem wilde bouwen.,...
Zelf bouwen zou rond de 100K euro gaan bedragen, dus nu bestaande auto gekocht die ik dan weer verder kan verfraaien…
De specs zijn om te smullen:
1/ Echte 427Cu sideoiler ROBERT POND "All aluminium'' blok met Alu koppen…...Lichter dan een 289cu blok maar wel 600+ HP:)
2/ Independent front suspension met rack&pinion
3/ All around wildwood brakes
4/ TKO600 5 speed met hydraulische dubbele platen (carbon) koppeling met QuickTime bellhousing5/
5/ Als kers op de taart: een HEIDS onafhangkelijke achterwiel ophanging met 9" #rd member
Wat ga ik veranderen:
Wagen heeft nu sidepipes(lelijk) dus die ga ik verlengen naar achter met 3" uitlaat en X-cross
Komt een BECOOL dubbel gekoelde radiateur in
Stoelen eruit (wie wilt kan ze overnemen) en PROCAR Rally stoelen erin!
Blauwe Le-mans strepen erop spuiten en gehele lak polijsten(moet een spiegel worden)
Alomal dit gaat zeker de best rijdende en sturende mustang worden met genoeg power.
Precies wat ik voor ogen had maar dan nu even op een andere manier geregeld:)
Ik blijf jullie op de hoogte houden voor degene die geintereseerd zijn. Ik blijf meer een bouwer dan een rijder, project is nog lang niet af:)
Rob
IMG_0190 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_0225 by Marnix Kreber, on Flickr
Pure Porno:)
IMG_0228 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_0242 by Marnix Kreber, on Flickr
Laatst gewijzigd door RKreber op do 20 jun, 2019 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
hoi, net je topic door gelezen na een tijdje hier heel weinig geweest te zijn.
je hebt nog een lange weg te gaan.
ik heb ook de procar seats in mijn 67 en de hoogt valt mee hoor.
wel heb ik de verhoging 2 cm laten zakken want ik ben zelf 1,94
je hebt nog een lange weg te gaan.
ik heb ook de procar seats in mijn 67 en de hoogt valt mee hoor.
wel heb ik de verhoging 2 cm laten zakken want ik ben zelf 1,94
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
trouwens de best rijdende kun jij niet hebben want die heb ik al
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's