R & P steering
Moderator: Shelby GT-H
R & P steering
Weet niet of deze vraag in dit deel van het forum thuis hoort maar dat hoor ik wel. Het volgende ik wil mijn 67 project graag voorzien van stuur bekrachtiging. Nu kan ik voor origineel gaan maar lees ook over R&P steering en intregal steering kits. Wat kan ik het beste kiezen? Bij R&P steering lees ik dat dit vergelijkbaar is met powersteering maar is dit ook zo? Of moet ik hier voor de dure variant kiezen met pomp e.d? Ik hoor graag jullie mening/ervaring want het is nogal duur dus wil het graag in 1 keer goed doen.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: R & P steering
Rack & Pinion geeft wel het meest directe stuurresultaat, daar knapt de Mustang wel van op. Als je bekrachtigt wilt hebben moet je inderdaad een set met bekrachtiging, pomp etc. kopen.
Maar ook in R&P zijn er nogal wat verschillende types. Ik heb zo hier en daar wat problemen gehoord van types met een stalen plaat waaraan de stuurstangen bevestigd worden. Je moet maar eens googelen, dan begrijp je wat ik bedoel.
Daarnaast hoor ik weleens dat de stuuruitslag minder wordt met een R&P.
Voor jou zou ook een elektrische stuurbekrachtiging een optie zijn. Je kunt dan je bestaande stuurhuis blijven gebruiken. Het sturen wordt hier echter niet directer van zoals dat met een R&P wel het geval is, het stuurt alleen lichter.
Maar ook in R&P zijn er nogal wat verschillende types. Ik heb zo hier en daar wat problemen gehoord van types met een stalen plaat waaraan de stuurstangen bevestigd worden. Je moet maar eens googelen, dan begrijp je wat ik bedoel.
Daarnaast hoor ik weleens dat de stuuruitslag minder wordt met een R&P.
Voor jou zou ook een elektrische stuurbekrachtiging een optie zijn. Je kunt dan je bestaande stuurhuis blijven gebruiken. Het sturen wordt hier echter niet directer van zoals dat met een R&P wel het geval is, het stuurt alleen lichter.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: R & P steering
of een Borgeson box is ook een mooie optie. beter dan de standaar bekrachtigings oplossing..
grtz
grtz
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: R & P steering
Tja, maar als je nog niets hebt vraag ik me af of dit een optie is...Dieselhead schreef:of een Borgeson box is ook een mooie optie. beter dan de standaar bekrachtigings oplossing..
grtz
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: R & P steering
ik zou niet weten waarom niet??
je moet wel de kit hebben
http://www.adamscc.nl/catalog/product_i ... s_id=28190" onclick="window.open(this.href);return false;
je moet wel de kit hebben
http://www.adamscc.nl/catalog/product_i ... s_id=28190" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: R & P steering
Die bedoel ik ook maar waar kan ik beter in investeren r&p of die set die jullie aangeven?
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: R & P steering
is maar net wat je wil.
ik denk dat je je nog wat moet verdiepen in de materie.
wat voor stuur gedrag wil je? etc etc
ik denk dat je je nog wat moet verdiepen in de materie.
wat voor stuur gedrag wil je? etc etc
Re: R & P steering
Ik wil me er ook in verdiepen en dat is het mooie van een forum, toch? Tja ik wil gewoon lekker cruisen en dus een beetje licht sturen. Ik ga er niet mee scheuren of nasr een circuit oid.
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: R & P steering
Dan hoef je niet direct naar een Rack and pinion mijn inziens. dan is een borgeson kit in combi met gereviseerde originele voorwiel ophanging een mooie combi,
geen gezeur met bump steer en andere R&P gedoe.
ik ben zelf ook aan het kijken. heb zelf een 65'r met orignele onbekrachtigde setup.
geen gezeur met bump steer en andere R&P gedoe.
ik ben zelf ook aan het kijken. heb zelf een 65'r met orignele onbekrachtigde setup.
Re: R & P steering
Ik wil me er ook in verdiepen en dat is het mooie van een forum, toch? Tja ik wil gewoon lekker cruisen en dus een beetje licht sturen. Ik ga er niet mee scheuren of nasr een circuit oid.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: R & P steering
Als je geen speling op je bestaande systeem heb zou ik zeggen electrisch... Als het om cruisen gaat
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: R & P steering
Je hebt gelijk, ik dacht dat deze met de originele valve werkte en die maakt het m.i. ook wat vaag.Dieselhead schreef:of een Borgeson box is ook een mooie optie. beter dan de standaar bekrachtigings oplossing..
grtz
Eerlijk gezegd vind ik electrisch een mooiere oplossing omdat dit instelbaar is, snelheidsafhankelijk en minder zooi onder de kap....
Maar ik heb met beide nooit gereden, dus geen ervaring.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: R & P steering
ik heb ook niet met beide gereden.
Een ja sorry BMW E12 heeft een soort gelijke setup mbt sturen als een Mustang. Deze heeft een soort Borgeson constructie en dat werkt perfect. Maar ja BMW is geen USA product
Electrisch (EZ powersteering) is nog wat prijziger maar zeker ook weer met voordelen..
Keuzes keuzes keuzes
Een ja sorry BMW E12 heeft een soort gelijke setup mbt sturen als een Mustang. Deze heeft een soort Borgeson constructie en dat werkt perfect. Maar ja BMW is geen USA product
Electrisch (EZ powersteering) is nog wat prijziger maar zeker ook weer met voordelen..
Keuzes keuzes keuzes
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: R & P steering
Maar heeft dan waarschijnlijk ook niet die 'rare' valve er in zitten? Ik denk dat dit een groot verschil maakt als ik naar die constructie kijk.Dieselhead schreef:
Een ja sorry BMW E12 heeft een soort gelijke setup mbt sturen als een Mustang. Deze heeft een soort Borgeson constructie en dat werkt perfect. Maar ja BMW is geen USA product
Ik heb er overigens een originele set onder zitten, valve gereviseerd en een nieuw binnenwerk in de pomp, bevalt op zich ook wel.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: R & P steering
Ik heb een Borgeson in de USA besteld zal nog wel even duren voordat ik mijn ervaring hier kan vermelden.