R & P steering

Moderator: Shelby GT-H

teun62
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 21 okt, 2013 09:04

R & P steering

Bericht door teun62 »

Weet niet of deze vraag in dit deel van het forum thuis hoort maar dat hoor ik wel. Het volgende ik wil mijn 67 project graag voorzien van stuur bekrachtiging. Nu kan ik voor origineel gaan maar lees ook over R&P steering en intregal steering kits. Wat kan ik het beste kiezen? Bij R&P steering lees ik dat dit vergelijkbaar is met powersteering maar is dit ook zo? Of moet ik hier voor de dure variant kiezen met pomp e.d? Ik hoor graag jullie mening/ervaring want het is nogal duur dus wil het graag in 1 keer goed doen.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: R & P steering

Bericht door Ando »

Rack & Pinion geeft wel het meest directe stuurresultaat, daar knapt de Mustang wel van op. Als je bekrachtigt wilt hebben moet je inderdaad een set met bekrachtiging, pomp etc. kopen.

Maar ook in R&P zijn er nogal wat verschillende types. Ik heb zo hier en daar wat problemen gehoord van types met een stalen plaat waaraan de stuurstangen bevestigd worden. Je moet maar eens googelen, dan begrijp je wat ik bedoel.

Daarnaast hoor ik weleens dat de stuuruitslag minder wordt met een R&P.

Voor jou zou ook een elektrische stuurbekrachtiging een optie zijn. Je kunt dan je bestaande stuurhuis blijven gebruiken. Het sturen wordt hier echter niet directer van zoals dat met een R&P wel het geval is, het stuurt alleen lichter.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: R & P steering

Bericht door Dieselhead »

of een Borgeson box is ook een mooie optie. beter dan de standaar bekrachtigings oplossing..

grtz
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: R & P steering

Bericht door Ando »

Dieselhead schreef:of een Borgeson box is ook een mooie optie. beter dan de standaar bekrachtigings oplossing..

grtz
Tja, maar als je nog niets hebt vraag ik me af of dit een optie is...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: R & P steering

Bericht door Dieselhead »

ik zou niet weten waarom niet??

je moet wel de kit hebben

http://www.adamscc.nl/catalog/product_i ... s_id=28190" onclick="window.open(this.href);return false;
teun62
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 21 okt, 2013 09:04

Re: R & P steering

Bericht door teun62 »

Die bedoel ik ook maar waar kan ik beter in investeren r&p of die set die jullie aangeven? :smart:
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: R & P steering

Bericht door Dieselhead »

is maar net wat je wil.

ik denk dat je je nog wat moet verdiepen in de materie.

wat voor stuur gedrag wil je? etc etc
teun62
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 21 okt, 2013 09:04

Re: R & P steering

Bericht door teun62 »

Ik wil me er ook in verdiepen en dat is het mooie van een forum, toch? Tja ik wil gewoon lekker cruisen en dus een beetje licht sturen. Ik ga er niet mee scheuren of nasr een circuit oid.
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: R & P steering

Bericht door Dieselhead »

Dan hoef je niet direct naar een Rack and pinion mijn inziens. dan is een borgeson kit in combi met gereviseerde originele voorwiel ophanging een mooie combi,

geen gezeur met bump steer en andere R&P gedoe.

ik ben zelf ook aan het kijken. heb zelf een 65'r met orignele onbekrachtigde setup.
teun62
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 21 okt, 2013 09:04

Re: R & P steering

Bericht door teun62 »

Ik wil me er ook in verdiepen en dat is het mooie van een forum, toch? Tja ik wil gewoon lekker cruisen en dus een beetje licht sturen. Ik ga er niet mee scheuren of nasr een circuit oid.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: R & P steering

Bericht door Ando »

Als je geen speling op je bestaande systeem heb zou ik zeggen electrisch... Als het om cruisen gaat
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: R & P steering

Bericht door Ando »

Dieselhead schreef:of een Borgeson box is ook een mooie optie. beter dan de standaar bekrachtigings oplossing..

grtz
Je hebt gelijk, ik dacht dat deze met de originele valve werkte en die maakt het m.i. ook wat vaag.

Eerlijk gezegd vind ik electrisch een mooiere oplossing omdat dit instelbaar is, snelheidsafhankelijk en minder zooi onder de kap....

Maar ik heb met beide nooit gereden, dus geen ervaring.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: R & P steering

Bericht door Dieselhead »

ik heb ook niet met beide gereden.

Een ja sorry BMW E12 heeft een soort gelijke setup mbt sturen als een Mustang. Deze heeft een soort Borgeson constructie en dat werkt perfect. Maar ja BMW is geen USA product :-)

Electrisch (EZ powersteering) is nog wat prijziger maar zeker ook weer met voordelen..

Keuzes keuzes keuzes :)
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: R & P steering

Bericht door Ando »

Dieselhead schreef:
Een ja sorry BMW E12 heeft een soort gelijke setup mbt sturen als een Mustang. Deze heeft een soort Borgeson constructie en dat werkt perfect. Maar ja BMW is geen USA product :-)
Maar heeft dan waarschijnlijk ook niet die 'rare' valve er in zitten? Ik denk dat dit een groot verschil maakt als ik naar die constructie kijk.

Ik heb er overigens een originele set onder zitten, valve gereviseerd en een nieuw binnenwerk in de pomp, bevalt op zich ook wel.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
teun62
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 21 okt, 2013 09:04

Re: R & P steering

Bericht door teun62 »

Ik heb een Borgeson in de USA besteld zal nog wel even duren voordat ik mijn ervaring hier kan vermelden.
Plaats reactie

Terug naar “How to”