Hood Alignment

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Hood Alignment

Bericht door MAIELLO »

Ik ben niet zeker als dit al eens besproken is, heb het in ieder geval niet gevonden.
Mijn motorkap stond aan bestuurderszijde te hoog als ik hem dicht deed, ik moest hem altijd naar onder duwen voor de rest zag het er dan niet slecht uit.
Ik heb nu gisteren geprobeerd om dit te verhelpen door wat bouten los en vast te schroeven en wat te rommelen met de motorkap maar het lijkt van kwaad naar erger te gaan. :oops:
Ik weet dat de bouten D en E dienen om de motorkap naar voor of achter te schuiven en A, B en C om te zakken of omhoog maar het wil toch niet lukken.
Heeft iemand tips voor mij, hoe hebben jullie dit gedaan. Probleem dat ik nu heb is dat de motorkap aan de cowls zijde te hoog staat, het lukt me niet echt om deze daar te laten zakken.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Hood Alignment

Bericht door Dakloos »

Ik ben daar ook lang mee aan het klooien geweest voor dat ik het een beetje door had. Het komt er op neer dat als je de achterkant van de motorkap wilt laten zakken dan moet je het scharnier niet zo laag mogelijk zetten maar naar voren kantelen.

HIER staat het heel mooi beschreven.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Re: Hood Alignment

Bericht door MAIELLO »

Dus als ik het goed gelezen heb, dan is het de bedoeling om enkel bout A vast te maken in zijn onderste stand in de sleuf en dan naar het scherm toe te scharnieren zodat bout C bovenaan tegen zit en bout B onderaan en dan vastdraaien, dan heb je eigenlijk aan de cowl zijde de laagste positie en kan je achteraf omgekeerd te werk gaan moest het te laag zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Re: Hood Alignment

Bericht door MAIELLO »

Fewww het is gelukt, bedankt voor je tip daarmee is het gelukt :ok:
Ik heb natuurlijk nog anders willen proberen gisteren maar daarna toch je tip gevolgd en idd je moet echt rond de bovenste (bout A) scharnieren anders lukt het gewoonweg niet, het was zo geflikt, bedankt :D
Aan iedereen die dit nog wil doen, volg deze tip letterlijk dan is het echt een makkie :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “How to”