Cabriokap sluit niet volledig

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Elst
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 07 feb, 2014 13:32

Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Elst »

De elektrische kap van mijn 1966 convertible sluit niet volledig. De rand van de kap komt tot ongeveer 10 cm van de rand van de voorruit en stopt dan.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Groeten,
Gerald
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Dakloos »

Hallo Gerald.......altijd goed zo'n 66''er convertible :) .

Een paar vragen:

Kon de kap eerst wel helemaal dicht?

Hoor je de pomp nog wel werken?

Is de kap lang open geweest?

Mijn kap staat superstrak en ik moet 'm altijd even helpen de laatste centimeters. Als de kap lang opgeborgen is geweest kan het materiaal iets gekrompen zijn waardoor deze niet helemaal meer sluit.
Erwin

1966 convertible
Elst
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 07 feb, 2014 13:32

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Elst »

Hoi Erwin,

Ik heb de wagen pas een paar dagen in bezit, maar volgens de dealer is hij in Nederland gearriveerd met de kap in bijna gesloten positie en een spanband eromheen om de boel gesloten te houden. Toen kregen ze hem dus ook al niet dicht.

De pomp kun je nog horen werken ja.

Kan het kwaad om de kap wat te helpen de laatste centimeters of loop ik dan kans de kap en het mechaniek te beschadigen?

Heb je enig idee wie (liefst in Brabant) het mechaniek van zo'n kap zou kunnen herstellen? Of kan ik daarvoor het beste de Mustang garage in Heusden -Zolder proberen?

Groeten,
Gerald
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Mustang24 »

Elst schreef:Hoi Erwin,

Ik heb de wagen pas een paar dagen in bezit, maar volgens de dealer is hij in Nederland gearriveerd met de kap in bijna gesloten positie en een spanband eromheen om de boel gesloten te houden. Toen kregen ze hem dus ook al niet dicht.

De pomp kun je nog horen werken ja.

Kan het kwaad om de kap wat te helpen de laatste centimeters of loop ik dan kans de kap en het mechaniek te beschadigen?

Heb je enig idee wie (liefst in Brabant) het mechaniek van zo'n kap zou kunnen herstellen? Of kan ik daarvoor het beste de Mustang garage in Heusden -Zolder proberen?

Groeten,
Gerald
Voordat je veel geld gaat uitgeven, controlleer het oliepeil van de pomp eens.
En moest het een lekkende cylinder zijn, dat kan je gemakkelijk zelf vervangen (is wel een smerig werkje, maar dat is fun... :lol:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 433
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Jasper »

In Goirle zit Moviecars, wellicht kunnen die je ook verder helpen.
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Dakloos »

Jasper,

De kapconstructie is best wel sterk. Ik drukte met gesloten kap per ongeluk een keer tegen de schakelaar en zag de a stijl bewegen :shock: . Laat de kap anders eens een paar dagen zo ver mogelijk open staan en probeer het dan nog eens.

Staat het vinyl, of misschien wel stof, van de kap echt strak als je op het eindpunt zit?

Als er te wenig olie in de pomp zit hoor je 'm sneller draaien op het einde. Dat één van de cilinders stuk is lijkt me stug.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 433
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Jasper »

Euhhh Gerald bedoel je zeker? :wink:
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Elst
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 07 feb, 2014 13:32

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Elst »

Erwin,

Volgens mij hoor je de pomp inderdaad sneller draaien tegen het einde van het sluiten. Dan zal het wellicht toch de olie zijn.

Heb je enig idee wat voor olie gebruikt moet worden voor het bijvullen?

Gerald
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Mustang24 »

Elst schreef: Heb je enig idee wat voor olie gebruikt moet worden voor het bijvullen?
Gewone ATF olie van de versnellingsbak (als je een automaat hebt :lol: :oops: )

Dus ATF-F

:up:

Tip: ga naar de apoteek, koop daar een spuit zo groot mogelijk (zoals ze zeggen, paardenmiddel), en daar kan je met een darmpje op, rustig inspuiten en doseren.
Als het overloopt zit de smurrie in de kofferbak en achter de achterbank... :mrgreen:
Goed doekjes rond en onderleggen.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Dakloos »

Elst schreef:Erwin,

Volgens mij hoor je de pomp inderdaad sneller draaien tegen het einde van het sluiten. Dan zal het wellicht toch de olie zijn.

Heb je enig idee wat voor olie gebruikt moet worden voor het bijvullen?

Gerald
Jazeker, ATF-F hoort er in te zitten. De pomp zit achter de achterbank. Gooi er niet te veel te gelijk bij. Ontluchten van het systeem vond ikmvrij lastig. Het is me na veel gevloek, geklooi en 10 keukenrollen om de zooi op te ruimen tenslotte gelukt.
Erwin

1966 convertible
Elst
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 07 feb, 2014 13:32

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Elst »

Bedankt voor jullie tips!

Ik zal er van het weekend eens mee aan de slag gaan. Hopelijk is het enkel een kwestie van olie bijvullen.

Gerald
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Dakloos »

Jasper schreef:Euhhh Gerald bedoel je zeker? :wink:
Eh, ja.......sorry :oops: ....
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door 67gt500 »

Ik neem aan dat je hem "dakloos" moet af vullen, dus met de kap open!
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door JaCo »

Als er genoeg olie in zit voor het eerste stuk zou hij de rest ook moeten doen, de pomp pompt als het ware gewoon rond, de hoeveelheid wat ie aan één kant de cilinder in drukt komt er aan de andere kant uit terug het pompreservoir in.
Als de cilinders slecht ontlucht zijn gaat ie op het einde de lucht samendrukken en en kan er wel een olietekort ontstaan,
goed ontluchten gaat het beste met de cilinders eruit zodat je ze kunt omdraaien en in de uiterste positie kunt laten lopen.
Mogelijk is 1 of beide cilinders/zuigers versleten,Ik had na een jaar dus maar een 10 tal keer gebruik al één van de cilinders stuk, de maatvoering bleek belabberd dus de zuiger moest wel gaan lekken maar op mails met detailfoto's kreeg ik nooit antwoord van de leverancier.

succes en groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Cabriokap sluit niet volledig

Bericht door Dakloos »

Bij mij maakte de pomp meer toeren bij het eerste stukje van het naar beneden doen van de kap. Het duurde een paar tellen voor dat er werkelijk wat gebeurde. Ik zag ook duidelijk lucht in de slangen die ik er gewoon niet uit kreeg, ook niet bij het volgen van de instructies die op internet te vinden zijn. Ik heb het opgelost door de pomp tijdelijk uit te bouwen en die met een paar klossen hout zo hoog mogelijk te zetten. Daarna was het ontluchten een fluitje van een cent.
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “How to”