remmenconversie
Moderator: Shelby GT-H
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
remmenconversie
Hallo,
ik wil de voorremmen van mijn 67er ombouwen naar schijf. Ik zie op ebay diverse kits langskomen van 500 tot 2000 dollar.
Aangezien ik zo'n zunige hollander ben wil ik natuurlijk niet teveel betalen.
Zou zo'n kit van 500 dollar voldoende zijn voor gewoon straatgebruik?
http://www.ebay.com/itm/1964-67-FORD-MU ... 57&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr
Rene
ik wil de voorremmen van mijn 67er ombouwen naar schijf. Ik zie op ebay diverse kits langskomen van 500 tot 2000 dollar.
Aangezien ik zo'n zunige hollander ben wil ik natuurlijk niet teveel betalen.
Zou zo'n kit van 500 dollar voldoende zijn voor gewoon straatgebruik?
http://www.ebay.com/itm/1964-67-FORD-MU ... 57&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: remmenconversie
Goed zat Rene,is het zelfde als de oude setup
Tonie
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Re: remmenconversie
Met als voordelen dat het past met originele wielen, je hoeft de auto niet uit te lijnen en het zit er in een middagje op!66hipowannebee schreef:Goed zat Rene,is het zelfde als de oude setup
Tonie
Ik zie trouwens geen hoofdremcilinder op de foto staan.....
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: remmenconversie
Thnx, dat is het antwoord waar ik al op hoopte.
Hoezo Erwin? HRC heb ik al. Neem aan dat ik die hier zo voor kan gebruiken. Ik dacht dat ik dan alleen nog zo'n prop valve nodig was?
Gr
Rene
Hoezo Erwin? HRC heb ik al. Neem aan dat ik die hier zo voor kan gebruiken. Ik dacht dat ik dan alleen nog zo'n prop valve nodig was?
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: remmenconversie
Kijk hier maar eens Rene......1967coupe schreef:Thnx, dat is het antwoord waar ik al op hoopte.
Hoezo Erwin? HRC heb ik al. Neem aan dat ik die hier zo voor kan gebruiken. Ik dacht dat ik dan alleen nog zo'n prop valve nodig was?
Gr
Rene
Dit is ook een goede en complete kit.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: remmenconversie
Ik heb nog 2 remtangen liggen van een 1969 mustang in goede staat. Zijn vorig jaar bij eronder uit gegaan vanwege de Brembo conversie.
Bij interesse PB je maar.
Groet Flip
Bij interesse PB je maar.
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Re: remmenconversie
Gaat niet passen.....spindles van een 67 zijn anders .Mustangflip schreef:Ik heb nog 2 remtangen liggen van een 1969 mustang in goede staat. Zijn vorig jaar bij eronder uit gegaan vanwege de Brembo conversie.
Bij interesse PB je maar.
Groet Flip
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: remmenconversie
Ik lees wel wisselende verhalen over de remkrachtverbetering bij de standaard disc brake conversion. Naast de andere voordelen van schijfremmen, remt het ook gewoon een stuk beter dan rondom trommels?66hipowannebee schreef:Goed zat Rene,is het zelfde als de oude setup
Tonie
Ik moet de switch t.z.t. ook nog maken.
1966 Mustang Fastback
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: remmenconversie
Ik heb een 67'r gehad met rondom trommels. toen overgestapt naar 65'r met onbekrachtigde schijven. Dit was al een verademing.
Later nog de setup uitgebreid met een rembekrachtiger voor het comfort en een gescheiden remsysteem voor de veiligheid.
Later nog de setup uitgebreid met een rembekrachtiger voor het comfort en een gescheiden remsysteem voor de veiligheid.
Re: remmenconversie
Schijven rondom of alleen voor? En een verademing in welke zin? Merk je dat je remweg een stuk korter is?Dieselhead schreef:Ik heb een 67'r gehad met rondom trommels. toen overgestapt naar 65'r met onbekrachtigde schijven. Dit was al een verademing.
Later nog de setup uitgebreid met een rembekrachtiger voor het comfort en een gescheiden remsysteem voor de veiligheid.
1966 Mustang Fastback
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: remmenconversie
Alleen voor. Mijn 65'r is een origineel af fabriek met schijven geleverd.
Te weten dat je stilstaat waar je wilt stilstaan. en geen fading zoals bij een trommelsysteem.
Nu moet ik wel zeggen dat een goed afgesteld en gereviseerd trommelsysteem ook goed kan remmen.
Meerder gereviseerd en de remschoenen op maat laten maken op de trommels. Dan ook nog bekrachtiging er op gezet.
Te weten dat je stilstaat waar je wilt stilstaan. en geen fading zoals bij een trommelsysteem.
Nu moet ik wel zeggen dat een goed afgesteld en gereviseerd trommelsysteem ook goed kan remmen.
Meerder gereviseerd en de remschoenen op maat laten maken op de trommels. Dan ook nog bekrachtiging er op gezet.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: remmenconversie
Onder mijn 66-er heb ik een set van SSBC zitten. Vierzuigerremklauwen, hoofdremcilinder met dubbel reservoir en een vacuumbooster. En EBC Yellowstuff blokken. Dat remt beter dan de trommels die er eerst onder zaten.saf1908 schreef: Ik lees wel wisselende verhalen over de remkrachtverbetering bij de standaard disc brake conversion. Naast de andere voordelen van schijfremmen, remt het ook gewoon een stuk beter dan rondom trommels?
Ik moet de switch t.z.t. ook nog maken.
Een maatje van me heeft onder zijn 64 1/2 een set met enkelzuigerrenklauwen er onder gezet en die zegt dat het minder remt dan de trommels die er eerst onder zaten... wel minder zoekerig.
Meer info: http://mustang66.perronwei.nl/11111nieuwe-pagina.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: remmenconversie
ik ga binnenkort over naar EBC schijven en redstuff blokken. wel de originele 4 pots remklauwen.
Re: remmenconversie
Dan heeft je maatje waarschijnlijk toch iets niet goed gedaan, verkeerde Hoofdremcilinder of remdrukverdeler wellicht ?Ando schreef:Een maatje van me heeft onder zijn 64 1/2 een set met enkelzuigerrenklauwen er onder gezet en die zegt dat het minder remt dan de trommels die er eerst onder zaten... wel minder zoekerig.
Over het algemeen zijn de enkelzuigerremklauwen na verloop van tijd trouwens ook een stuk bedrijfszekerder dan de meerzuiger systemen.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: remmenconversie
Geen idee Michel... Die Mustang rijdt nog niet zo lang en ik heb 'm nog niet kunnen bewonderen. Ik heb alleen de remklauwen los gezien toen hij ze gekocht had. Het is wel een dubbele hoofdremcilinder met twee reservoirs van gelijke grootte, dat verbaasde me enigzinds.Gearz schreef:Dan heeft je maatje waarschijnlijk toch iets niet goed gedaan, verkeerde Hoofdremcilinder of remdrukverdeler wellicht ?Ando schreef:Een maatje van me heeft onder zijn 64 1/2 een set met enkelzuigerrenklauwen er onder gezet en die zegt dat het minder remt dan de trommels die er eerst onder zaten... wel minder zoekerig.
Over het algemeen zijn de enkelzuigerremklauwen na verloop van tijd trouwens ook een stuk bedrijfszekerder dan de meerzuiger systemen.
Michel.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl