remmenconversie

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

remmenconversie

Bericht door 1967coupe »

Hallo,

ik wil de voorremmen van mijn 67er ombouwen naar schijf. Ik zie op ebay diverse kits langskomen van 500 tot 2000 dollar.
Aangezien ik zo'n zunige hollander ben wil ik natuurlijk niet teveel betalen.
Zou zo'n kit van 500 dollar voldoende zijn voor gewoon straatgebruik?

http://www.ebay.com/itm/1964-67-FORD-MU ... 57&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: remmenconversie

Bericht door 66hipowannebee »

Goed zat Rene,is het zelfde als de oude setup

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: remmenconversie

Bericht door Dakloos »

66hipowannebee schreef:Goed zat Rene,is het zelfde als de oude setup

Tonie
Met als voordelen dat het past met originele wielen, je hoeft de auto niet uit te lijnen en het zit er in een middagje op!

Ik zie trouwens geen hoofdremcilinder op de foto staan..... :(
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: remmenconversie

Bericht door 1967coupe »

Thnx, dat is het antwoord waar ik al op hoopte.
Hoezo Erwin? HRC heb ik al. Neem aan dat ik die hier zo voor kan gebruiken. Ik dacht dat ik dan alleen nog zo'n prop valve nodig was?

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: remmenconversie

Bericht door Dakloos »

1967coupe schreef:Thnx, dat is het antwoord waar ik al op hoopte.
Hoezo Erwin? HRC heb ik al. Neem aan dat ik die hier zo voor kan gebruiken. Ik dacht dat ik dan alleen nog zo'n prop valve nodig was?

Gr
Rene
Kijk hier maar eens Rene......

Dit is ook een goede en complete kit.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: remmenconversie

Bericht door Mustangflip »

Ik heb nog 2 remtangen liggen van een 1969 mustang in goede staat. Zijn vorig jaar bij eronder uit gegaan vanwege de Brembo conversie.
Bij interesse PB je maar.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: remmenconversie

Bericht door Dakloos »

Mustangflip schreef:Ik heb nog 2 remtangen liggen van een 1969 mustang in goede staat. Zijn vorig jaar bij eronder uit gegaan vanwege de Brembo conversie.
Bij interesse PB je maar.

Groet Flip
Gaat niet passen.....spindles van een 67 zijn anders :( .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: remmenconversie

Bericht door saf1908 »

66hipowannebee schreef:Goed zat Rene,is het zelfde als de oude setup

Tonie
Ik lees wel wisselende verhalen over de remkrachtverbetering bij de standaard disc brake conversion. Naast de andere voordelen van schijfremmen, remt het ook gewoon een stuk beter dan rondom trommels?
Ik moet de switch t.z.t. ook nog maken.
1966 Mustang Fastback
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: remmenconversie

Bericht door Dieselhead »

Ik heb een 67'r gehad met rondom trommels. toen overgestapt naar 65'r met onbekrachtigde schijven. Dit was al een verademing.
Later nog de setup uitgebreid met een rembekrachtiger voor het comfort en een gescheiden remsysteem voor de veiligheid.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: remmenconversie

Bericht door saf1908 »

Dieselhead schreef:Ik heb een 67'r gehad met rondom trommels. toen overgestapt naar 65'r met onbekrachtigde schijven. Dit was al een verademing.
Later nog de setup uitgebreid met een rembekrachtiger voor het comfort en een gescheiden remsysteem voor de veiligheid.
Schijven rondom of alleen voor? En een verademing in welke zin? Merk je dat je remweg een stuk korter is?
1966 Mustang Fastback
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: remmenconversie

Bericht door Dieselhead »

Alleen voor. Mijn 65'r is een origineel af fabriek met schijven geleverd.

Te weten dat je stilstaat waar je wilt stilstaan. en geen fading zoals bij een trommelsysteem.

Nu moet ik wel zeggen dat een goed afgesteld en gereviseerd trommelsysteem ook goed kan remmen.

Meerder gereviseerd en de remschoenen op maat laten maken op de trommels. Dan ook nog bekrachtiging er op gezet.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: remmenconversie

Bericht door Ando »

saf1908 schreef: Ik lees wel wisselende verhalen over de remkrachtverbetering bij de standaard disc brake conversion. Naast de andere voordelen van schijfremmen, remt het ook gewoon een stuk beter dan rondom trommels?
Ik moet de switch t.z.t. ook nog maken.
Onder mijn 66-er heb ik een set van SSBC zitten. Vierzuigerremklauwen, hoofdremcilinder met dubbel reservoir en een vacuumbooster. En EBC Yellowstuff blokken. Dat remt beter dan de trommels die er eerst onder zaten.

Een maatje van me heeft onder zijn 64 1/2 een set met enkelzuigerrenklauwen er onder gezet en die zegt dat het minder remt dan de trommels die er eerst onder zaten... wel minder zoekerig.

Meer info: http://mustang66.perronwei.nl/11111nieuwe-pagina.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: remmenconversie

Bericht door Dieselhead »

ik ga binnenkort over naar EBC schijven en redstuff blokken. wel de originele 4 pots remklauwen.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: remmenconversie

Bericht door Gearz »

Ando schreef:Een maatje van me heeft onder zijn 64 1/2 een set met enkelzuigerrenklauwen er onder gezet en die zegt dat het minder remt dan de trommels die er eerst onder zaten... wel minder zoekerig.
Dan heeft je maatje waarschijnlijk toch iets niet goed gedaan, verkeerde Hoofdremcilinder of remdrukverdeler wellicht ?
Over het algemeen zijn de enkelzuigerremklauwen na verloop van tijd trouwens ook een stuk bedrijfszekerder dan de meerzuiger systemen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: remmenconversie

Bericht door Ando »

Gearz schreef:
Ando schreef:Een maatje van me heeft onder zijn 64 1/2 een set met enkelzuigerrenklauwen er onder gezet en die zegt dat het minder remt dan de trommels die er eerst onder zaten... wel minder zoekerig.
Dan heeft je maatje waarschijnlijk toch iets niet goed gedaan, verkeerde Hoofdremcilinder of remdrukverdeler wellicht ?
Over het algemeen zijn de enkelzuigerremklauwen na verloop van tijd trouwens ook een stuk bedrijfszekerder dan de meerzuiger systemen.

Michel.
Geen idee Michel... Die Mustang rijdt nog niet zo lang en ik heb 'm nog niet kunnen bewonderen. Ik heb alleen de remklauwen los gezien toen hij ze gekocht had. Het is wel een dubbele hoofdremcilinder met twee reservoirs van gelijke grootte, dat verbaasde me enigzinds.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “How to”