Banden raken wielkast
Moderator: Shelby GT-H
Re: Banden raken wielkast
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de foto
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Banden raken wielkast
Ik ook!! Heb je geen voor en na foto gemaakt?
Re: Banden raken wielkast
Voor de mensen die nog een voor en na foto wilde.
Onderste is met nieuwe 4 blads heavy duty bladveren en de nieuwe american racing velgen.
Qua wegligging raad ik de 4 blads heavy duty's zeker aan! Ik kan nu veel harder bochten insturen zonder dat ik bijna in de bijrijdersstoel lig.
Maar daar hebben de nieuwe velgen en banden waarschijnlijk ook wel hun aandeel in i.p.v de smalle standaard bandjes.
Het liefst wil ik voor nu ook nog ff stijver krijgen om nog beter te hoeken, suggesties?
Onderste is met nieuwe 4 blads heavy duty bladveren en de nieuwe american racing velgen.
Qua wegligging raad ik de 4 blads heavy duty's zeker aan! Ik kan nu veel harder bochten insturen zonder dat ik bijna in de bijrijdersstoel lig.
Maar daar hebben de nieuwe velgen en banden waarschijnlijk ook wel hun aandeel in i.p.v de smalle standaard bandjes.
Het liefst wil ik voor nu ook nog ff stijver krijgen om nog beter te hoeken, suggesties?
Mustang '68 coupe
Re: Banden raken wielkast
Pas op dat je achter niet te stug gaat. Dan is het niet leuk rijden meer. Ik zou adviseren om eerst eens een tijdje de zaak te laten " zetten" en dan eventueel een sway bar te monteren. (achter)
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Re: Banden raken wielkast
Ik zeg ook niet dat ik achter nog stugger wil, dat is gewoon goed zo.Claire schreef:Pas op dat je achter niet te stug gaat. Dan is het niet leuk rijden meer. Ik zou adviseren om eerst eens een tijdje de zaak te laten " zetten" en dan eventueel een sway bar te monteren. (achter)
Piet
Ik wil 'de voorkant' wat stugger/sportiever.
Is een sway bar aan te raden?
Zijn er nog meer makkelijke aanpassingen waardoor de wegligging beter wordt?
Mustang '68 coupe
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Banden raken wielkast
Joris,
Er zijn zat 'makkelijke' aanpassingen waardoor de wegligging beter word. Probleem is echter wat je zelf verstaat onder een betere wegligging (wat de een goed vind kan een ander waardeloos vinden) en wat je onder een 'makkelijke' aanpassing verstaat.
Een andere swaybar is zeker een optie. Ook andere schokdempers zoals classic koni's helpen een hoop. Een shelby drop helpt ook en is ook zelf te doen. Als je serieuzer te werk wil gaan kan je dingen gaan verstevigen of veranderen. Zoals het boxen van je draagarmen of je roller spring perches veranderen naar lagers ipv rubbers. Sommige rubbers kan je ook vervangen voor poly-urethane enz enz.. Als je eenmaal begint is het eind zoek en ligt er een wereld voor je open. Het neemt allemaal alleen wel kosten met zich mee dus je portemonnee helpt je beslissen. Bovendien maakt het veel uit of je handig bent of niet.
Ik zou me eerst goed inlezen en afwegen wat je kwijt wil zijn voor je aanpassingen en dan gaan beslissen welke up-dates je uit wil voeren. En hou er rekening mee dat je vaak comfort inlevert voor een betere wegligging.
Groet Flip
Er zijn zat 'makkelijke' aanpassingen waardoor de wegligging beter word. Probleem is echter wat je zelf verstaat onder een betere wegligging (wat de een goed vind kan een ander waardeloos vinden) en wat je onder een 'makkelijke' aanpassing verstaat.
Een andere swaybar is zeker een optie. Ook andere schokdempers zoals classic koni's helpen een hoop. Een shelby drop helpt ook en is ook zelf te doen. Als je serieuzer te werk wil gaan kan je dingen gaan verstevigen of veranderen. Zoals het boxen van je draagarmen of je roller spring perches veranderen naar lagers ipv rubbers. Sommige rubbers kan je ook vervangen voor poly-urethane enz enz.. Als je eenmaal begint is het eind zoek en ligt er een wereld voor je open. Het neemt allemaal alleen wel kosten met zich mee dus je portemonnee helpt je beslissen. Bovendien maakt het veel uit of je handig bent of niet.
Ik zou me eerst goed inlezen en afwegen wat je kwijt wil zijn voor je aanpassingen en dan gaan beslissen welke up-dates je uit wil voeren. En hou er rekening mee dat je vaak comfort inlevert voor een betere wegligging.
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Re: Banden raken wielkast
Dank je wel Flip! Ik ga me er in verdiepen.
Kan er allemaal wel bij op de "Mustang to do list"
Kan er allemaal wel bij op de "Mustang to do list"
Mustang '68 coupe
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Banden raken wielkast
Het ziet er in ieder geval wel een stuk beter uit met de nieuwe velgen
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Banden raken wielkast
Eerlijk gezegd vind ik de originele SS wheels met white wall banden beter staan......mustang66coupe schreef:Het ziet er in ieder geval wel een stuk beter uit met de nieuwe velgen
Erwin
1966 convertible
1966 convertible