Banden raken wielkast
Moderator: Shelby GT-H
Banden raken wielkast
Ik heb gister mijn nieuwe velgen+ banden gemonteerd ( americanracing torq thrust D) ik vind ze helemaal geweldig!
Achter heb ik 15x7 met 235/60 banden, maar als ik nu over een drempel ga heb ik zelf al bij het kleinste beetje veren dat ze mijn wielkasten raken.
Nu vond ik altijd al dat hij achter wat laag was, maar dat loop ik met de nieuwe brede banden en velgen dus op!
Normaal zou dit toch niet moeten gebeuren met 235 banden?
Moet ik der nu aan de achterkant gaan verhogen?
Hieronder een afbeelding van de situatie!
Achter heb ik 15x7 met 235/60 banden, maar als ik nu over een drempel ga heb ik zelf al bij het kleinste beetje veren dat ze mijn wielkasten raken.
Nu vond ik altijd al dat hij achter wat laag was, maar dat loop ik met de nieuwe brede banden en velgen dus op!
Normaal zou dit toch niet moeten gebeuren met 235 banden?
Moet ik der nu aan de achterkant gaan verhogen?
Hieronder een afbeelding van de situatie!
Mustang '68 coupe
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Banden raken wielkast
Ik heb onder mijn 66 achter ook 235/60-15 en dat geeft geen problemen. Wel heb ik de randen van de schermen laten rollen en stuggere achterveren. Geen last van aanlopen.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Banden raken wielkast
Waarom niet even zelf de backspacing opmeten alvorens te bestellen??
Een 7 inch wiel moet in jou geval zeeën van ruimte hebben mits goed gemeten
Tonie
Een 7 inch wiel moet in jou geval zeeën van ruimte hebben mits goed gemeten
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Re: Banden raken wielkast
Oke, dus dat zou ook een oplossing kunnen zijn voor mijn mustang.Ando schreef:Ik heb onder mijn 66 achter ook 235/60-15 en dat geeft geen problemen. Wel heb ik de randen van de schermen laten rollen en stuggere achterveren. Geen last van aanlopen.
Welke achterveren zitten er nu onder bij jou?
Ja dat dacht ik ook.66hipowannebee schreef:Waarom niet even zelf de backspacing opmeten alvorens te bestellen??
Een 7 inch wiel moet in jou geval zeeën van ruimte hebben mits goed gemeten
Tonie
Ik heb het aangegeven bij de leverancier en onderzoek op internet gedaan, en daar wijst beide uit dat het geen problemen zal moeten geven.
Daarom zoek ik nu het probleem bij de auto en dacht ik dus dat de achtervering door de jaren heen verslapt was en ik misschien aan nieuwe vering moet achter?
correct me if i'm wrong...
Mustang '68 coupe
Re: Banden raken wielkast
Die afmetingen zeggen niets als je de ET waarde niet meegeeft. Met een verkeerde ET kan je er voor zorgen dat een 195 band al tegen de wielkas aanloopt.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Banden raken wielkast
Idd peer,als ik ff een wilde gok mag doen heb je nu 3,75 bs
En dat is te weinig
Tonie
En dat is te weinig
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Re: Banden raken wielkast
Dat begrijp ik, maar als ik doorgeef dat het om een 68 mustang gaat dan kan hij toch de goeie velgen leveren.peer schreef:Die afmetingen zeggen niets als je de ET waarde niet meegeeft. Met een verkeerde ET kan je er voor zorgen dat een 195 band al tegen de wielkas aanloopt.
De ET waarde is toch niet bij ieder 1968 model verschillend?
Mustang '68 coupe
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Banden raken wielkast
ik rij met 225 op een 17 inch 7j velg met een ET van 0 achter. Dat is dan een backspacing van 3,5 inch als ik het goed heb.
Aan 1 kant geen probleem aan de andere kant gaat het net. Schermen zijn niet gerold. Wel auto voorzien van Heavy Duty 4 blads veren met originele ogen.
Aan 1 kant geen probleem aan de andere kant gaat het net. Schermen zijn niet gerold. Wel auto voorzien van Heavy Duty 4 blads veren met originele ogen.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Banden raken wielkast
Voor het zelfde geld ligt er een andere as onder
Meten is weten,gissen missen
Peter,jij hebt 4 bs
Meten is weten,gissen missen
Peter,jij hebt 4 bs
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Re: Banden raken wielkast
hijackers eronder of een setje heavy duty bladveren?
ik heb nu 275 8j 15" (60 wang) eronder, 5 blads heavy duty veren. Achter staat ie wel redelijk hoog nu, maar anders gaat ie wel de wielkast kussen bij elk heuveltje vrees ik...
ik heb nu 275 8j 15" (60 wang) eronder, 5 blads heavy duty veren. Achter staat ie wel redelijk hoog nu, maar anders gaat ie wel de wielkast kussen bij elk heuveltje vrees ik...
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Banden raken wielkast
Backspace to Offset Conversion Chart
Measuring Wheel Offset
Measuring Wheel Offset
deze plaatjes verhelderen e.e.a.
Measuring Wheel Offset
Measuring Wheel Offset
deze plaatjes verhelderen e.e.a.
Re: Banden raken wielkast
Ik denk dat ik ook zoiets ga doen, omdat ik hem achter sowieso te laag vind staan.frankpost schreef:hijackers eronder of een setje heavy duty bladveren?
ik heb nu 275 8j 15" (60 wang) eronder, 5 blads heavy duty veren. Achter staat ie wel redelijk hoog nu, maar anders gaat ie wel de wielkast kussen bij elk heuveltje vrees ik...
bedankt voor de info!
Bedankt voor de uitleg maar voor de 3de keer: Ik weet wat er fout is gegaan, ik dacht alleen dat het aan mijn mustang lag omdat hij wel wat laag hangt aan de achterkant.Dieselhead schreef: Backspace to Offset Conversion Chart
Measuring Wheel Offset
Measuring Wheel Offset
deze plaatjes verhelderen e.e.a.
Mustang '68 coupe
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Banden raken wielkast
Ik weet mijn backspace zo niet, zal ik vanavond eens even opmeten. Kijk ook even of je voldoende ruimte tussen band en bladveer hebt om een wiel met een grotere backspace te monteren en meet ook even na hoeveel backspace de velgen hebben die je nu hebt. Het zou zonde zijn als het een tweede keer fout gaat!
Nu zie ik net dat ik 15 x 8 velgen achter heb zitten...
Nu zie ik net dat ik 15 x 8 velgen achter heb zitten...
Laatst gewijzigd door Ando op ma 19 mei, 2014 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Banden raken wielkast
Klopt, alles orgineel was en mensen geen foute maakte Er is een kans dat de orginele as er al lang niet meer onder ligt. En dan kom je niet uit. Daarom pak ik altijd de huidige velgen als referentie bij het zoeken naar nieuwe.Joris08 schreef:Dat begrijp ik, maar als ik doorgeef dat het om een 68 mustang gaat dan kan hij toch de goeie velgen leveren.peer schreef:Die afmetingen zeggen niets als je de ET waarde niet meegeeft. Met een verkeerde ET kan je er voor zorgen dat een 195 band al tegen de wielkas aanloopt.
De ET waarde is toch niet bij ieder 1968 model verschillend?
Daarnaast kan het goed zijn dat de verkoper alleen gekeken heeft naar de steek of geen rekening met de brede banden gehouden heeft, er vanuit is gegaan dat het 'wel zou passen' of dat de randen zijn uitgerold, of gewoon een foutje gemaakt heeft door verkeerd in een tabelletje gekeken te hebben.
Ik hier vanuit mijn pc'tje kan alleen iets zeggen als de ET waarde is meegegeven, dat is wat ik bedoelde... Dan kan er in ieder geval gekeken worden of het wel had moeten passen waardoor het mogelijk door een verkeerde as of verlaging komt. Of dat het gewoon de verkeerde maat velgen zijn.
Re: Banden raken wielkast
peer schreef:Klopt, alles orgineel was en mensen geen foute maakte Er is een kans dat de orginele as er al lang niet meer onder ligt. En dan kom je niet uit. Daarom pak ik altijd de huidige velgen als referentie bij het zoeken naar nieuwe.Joris08 schreef:Dat begrijp ik, maar als ik doorgeef dat het om een 68 mustang gaat dan kan hij toch de goeie velgen leveren.peer schreef:Die afmetingen zeggen niets als je de ET waarde niet meegeeft. Met een verkeerde ET kan je er voor zorgen dat een 195 band al tegen de wielkas aanloopt.
De ET waarde is toch niet bij ieder 1968 model verschillend?
Daarnaast kan het goed zijn dat de verkoper alleen gekeken heeft naar de steek of geen rekening met de brede banden gehouden heeft, er vanuit is gegaan dat het 'wel zou passen' of dat de randen zijn uitgerold, of gewoon een foutje gemaakt heeft door verkeerd in een tabelletje gekeken te hebben.
Ik hier vanuit mijn pc'tje kan alleen iets zeggen als de ET waarde is meegegeven, dat is wat ik bedoelde... Dan kan er in ieder geval gekeken worden of het wel had moeten passen waardoor het mogelijk door een verkeerde as of verlaging komt. Of dat het gewoon de verkeerde maat velgen zijn.
Ik heb geinformeerd bij de leverancier en zoals Tonie al eerder zei, ze hebben een ET waarde van -6 dus 3,75 back spacing.66hipowannebee schreef:Idd peer,als ik ff een wilde gok mag doen heb je nu 3,75 bs
En dat is te weinig
Tonie
De leverancier bied nu 225/60 banden aan...
Mustang '68 coupe