Mijn stuurhuis op mijn 66 er is al meer dan 10 jaar zwaar slecht. Veel speling en het gaat van kwaad naar erger....
Tijd voor vervanging, het zit echt in het stuurhuis en bij stellen is niet meer mogelijk.
Nu zit ik met de vraag, welk stuurhuis heb ik nodig.
Op dit moment zit er een manueel stuurhuis in. Waarschijnlijk van de orginele 6 cilinder (als hier verschil in zit met de 8 cilinder?)
Nu vind ik op internet verschillende stuurhuizen voor de 66 er mustangs:
MANUAL STEERING BOX 16:1 1" SECTOR 65/66
MANUAL STEERING BOX 20:1 1" SECTOR 65/66
En dan ook nog met long en short shaft?
Kan ik een GT (16:1) plaatsen als er eerste een 20:1 zat? zelfde aansluiting?
stuurhuis op een 66'er
Moderator: Shelby GT-H
Re: stuurhuis op een 66'er
16:1 stuurhuizen zaten in Mustangs met het special handling package (dus ook GT's) en op alle Mustangs met stuurbekrachtiging. 6 of 8 cilinder stuurhuizen zijn gewoon uitwisselbaar. Je moet een long shaft 1" hebben. Succes ermee.....
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: stuurhuis op een 66'er
cool ik heb ook een handling package op de mijne volgens de factuur uit 65
Weet ik weer genoeg.
maar volgens mij zijn de 16:1 altijd onbekrachtigd of is dat andersom ?
Maar mocht bij mij het stuurgedrag niet beter zijn na de revisie van de hele voorwiel ophanging dan neig ik toch naar zo iets
http://www.adamscc.nl/catalog/product_i ... s_id=28190" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet ik weer genoeg.
maar volgens mij zijn de 16:1 altijd onbekrachtigd of is dat andersom ?
Maar mocht bij mij het stuurgedrag niet beter zijn na de revisie van de hele voorwiel ophanging dan neig ik toch naar zo iets
http://www.adamscc.nl/catalog/product_i ... s_id=28190" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: stuurhuis op een 66'er
Ik heb nooit echt begrepen wat nu het voordeel van die Borgeson t.o.v. de originele stuurbekreachtiging is. Iemand die dat uit kan leggen?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: stuurhuis op een 66'er
HCC-AT = 1965/1966 Manual 19:1 ratio 1" sector diameterDieselhead schreef: maar volgens mij zijn de 16:1 altijd onbekrachtigd of is dat andersom ?
HCC-AW = 1965/1966 Power 16:1 ratio 1" sector diameter
HCC-AX = 1965/1966 Manual 16:1 ratio 1" sector diameter (Handling Package)
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: stuurhuis op een 66'er
Volgens mij minder ellende met die slave cilinder in de originele setup. Dit zit net zo als in de stuurbekrachtiging van mijn E12. En als ik dat vergelijk met een bekrachtigd mustang 65/66 systeem heb ik toch liever die borgeson oplossing denk ik.Ando schreef:Ik heb nooit echt begrepen wat nu het voordeel van die Borgeson t.o.v. de originele stuurbekreachtiging is. Iemand die dat uit kan leggen?
Maar een exact voordeel kan ik je niet noemen.
Re: stuurhuis op een 66'er
Dank voor de info, nu nog 1 zoeken / over laten komen en dan aan die r*t klus beginnen