Springvering
Moderator: Shelby GT-H
- PeterNijmegen
- Berichten: 35
- Lid geworden op: za 29 sep, 2012 20:53
Springvering
Hallo,
Ik ga de fuseekogels vervangen en bij bekijken van de voorvering vond ik een constructie terug die de springveer extra oprekt. Zie onderstaand plaatje. Heeft iemand enig idee waarom dit er ingebouwd zou zijn? Ik wil het er uithalen, maar vraag me sterk af wat dit met de voorvering zal doen. Benieuwd of iemand dit vaker heeft gezien.
Groet, Peter
Ik ga de fuseekogels vervangen en bij bekijken van de voorvering vond ik een constructie terug die de springveer extra oprekt. Zie onderstaand plaatje. Heeft iemand enig idee waarom dit er ingebouwd zou zijn? Ik wil het er uithalen, maar vraag me sterk af wat dit met de voorvering zal doen. Benieuwd of iemand dit vaker heeft gezien.
Groet, Peter
- Mustang Den Haag
- †
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08
Re: Springvering
Ik denk om hem van voren iets hoger te zetten .......... je heb ook rubberen ringen die je er tussen kan zetten maar die zitten tussen 2 ringen van je veren zitten wel beter als deze dit is een goedkoop oplossing maar niet de beste ........tegen wordig kan je tijgerballen kopen is ook rubber dan zet je aan ieder kant 1 dus twee per veer
Laatst gewijzigd door Mustang Den Haag op zo 05 okt, 2014 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Re: Springvering
Lijkt mij een zelf knutsel iets zodat hij stijver wordt.
Als je hem er tussen uit haalt. Denk ik dat hij meer veert. Misschien zijn de veren wat versleten. Dus dat hij slapper is als nieuw.
Ik zou ze eruit halen en nieuwe monteren.
Gr.mitch
Als je hem er tussen uit haalt. Denk ik dat hij meer veert. Misschien zijn de veren wat versleten. Dus dat hij slapper is als nieuw.
Ik zou ze eruit halen en nieuwe monteren.
Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Springvering
Spring perches zijn volgens mij ook naar de klote
Re: Springvering
Autostyle veer verhogers/verlagers. Met deze klemmen kun je dus ook je veren verlagen (klemmen omdraaien zodat de coils
samengetrokken kunnen worden). Vriend van me had ze ook op de wagen, om zo de wagen te verlagen. was meteen APK
afgekeurd door dat spul. Ze hebben geen keurmerk ofzxo dus ik waag me niet aan uitspraken wat veiligheid etc. aangaat.
Setje kost bij autostyle 24.95. Meer info heb ik niet.
samengetrokken kunnen worden). Vriend van me had ze ook op de wagen, om zo de wagen te verlagen. was meteen APK
afgekeurd door dat spul. Ze hebben geen keurmerk ofzxo dus ik waag me niet aan uitspraken wat veiligheid etc. aangaat.
Setje kost bij autostyle 24.95. Meer info heb ik niet.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Springvering
Ik zou er maar mooi een nieuw setje veren van de juiste lengte en een nieuw setje spring perches in zetten....
Voor een 66 er heb ik eventueel een setje 1 inch kortere veren liggen.
Voor een 66 er heb ik eventueel een setje 1 inch kortere veren liggen.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Springvering
Perches bij mij inleveren,kogellager ik ze voor je
Goedkoper als 2 nieuwe rubberen ,en heel wat beter.
Tonie
Goedkoper als 2 nieuwe rubberen ,en heel wat beter.
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
- PeterNijmegen
- Berichten: 35
- Lid geworden op: za 29 sep, 2012 20:53
Re: Springvering
Dank jullie voor de reacties!
Hmm, waarschijnlijk een te makkelijke oplossing toen de vorige eigenaar besloot de I6 voor een V8 te vervangen. Dat trok de vering natuurlijk niet. Ja, hiervoor ga ik nieuwe veren aankopen. Het blok is een 302 V8 uit een 1985 Mustang. Verder is de auto uit 1965. Kan ik hiervoor de standaard spring coils kopen die voor een V8 65'er bedoeld zijn denk jullie of is mijn blok zwaarder?
Die perches wilde ik nieuw aankopen idd als ik toch de upper arm vervang. Kost een prikkie eerlijk gezegd.. Daar lijkt de roest mee te vallen, maar ik heb dan toch liever nieuw metaal.
Wellicht ook nieuwe schokdempers.
Groet, Peter
Hmm, waarschijnlijk een te makkelijke oplossing toen de vorige eigenaar besloot de I6 voor een V8 te vervangen. Dat trok de vering natuurlijk niet. Ja, hiervoor ga ik nieuwe veren aankopen. Het blok is een 302 V8 uit een 1985 Mustang. Verder is de auto uit 1965. Kan ik hiervoor de standaard spring coils kopen die voor een V8 65'er bedoeld zijn denk jullie of is mijn blok zwaarder?
Die perches wilde ik nieuw aankopen idd als ik toch de upper arm vervang. Kost een prikkie eerlijk gezegd.. Daar lijkt de roest mee te vallen, maar ik heb dan toch liever nieuw metaal.
Wellicht ook nieuwe schokdempers.
Groet, Peter
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Springvering
ALs je toch bezig bent zou ik ook gelijk de onderste draagarmen meenemen.
Maar waarom zou je de bovenste draagarmen vervangen? Fusee kogel kan je ook los vervangen.
Ik denk dat standaard v8 veren wel okee zullen zijn. gewichtsverschil tussen 289 en 302 zal niet zo veel zijn denk ik zo..
Succes
Maar waarom zou je de bovenste draagarmen vervangen? Fusee kogel kan je ook los vervangen.
Ik denk dat standaard v8 veren wel okee zullen zijn. gewichtsverschil tussen 289 en 302 zal niet zo veel zijn denk ik zo..
Succes
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Springvering
Het metaal van oude perches,dus geen repro's ,is vele malen beterPeterNijmegen schreef:Dank jullie voor de reacties!
Hmm, waarschijnlijk een te makkelijke oplossing toen de vorige eigenaar besloot de I6 voor een V8 te vervangen. Dat trok de vering natuurlijk niet. Ja, hiervoor ga ik nieuwe veren aankopen. Het blok is een 302 V8 uit een 1985 Mustang. Verder is de auto uit 1965. Kan ik hiervoor de standaard spring coils kopen die voor een V8 65'er bedoeld zijn denk jullie of is mijn blok zwaarder?
Die perches wilde ik nieuw aankopen idd als ik toch de upper arm vervang. Kost een prikkie eerlijk gezegd.. Daar lijkt de roest mee te vallen, maar ik heb dan toch liever nieuw metaal.
Wellicht ook nieuwe schokdempers.
Groet, Peter
je hebt inmiddels 5 verschillende soorten perches,kijk goed wat je koopt
ik heb ze in mijn handen gehad van bijna een jaar oud waar de pennen al los van in het rubber lagen,wees gewaarschuwd
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Re: Springvering
Het is niet alleen de fusee kogel die slijt Peter. Een paar jaar de vetspuit niet op de draaipunten zetten en het ding is versleten .Dieselhead schreef:Maar waarom zou je de bovenste draagarmen vervangen? Fusee kogel kan je ook los vervangen.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Springvering
Nee dat snap ik Erwin. Maar bij mij waren ze gewoon nog goed. heb ik mazzel gehad.
- richard66coupe
- Berichten: 472
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Springvering
Ik zou ook voor de roller versie gaan van de perches.
Jaren terug ging ik ook voor de standaard repro's. Helaas hielden ze het maar 1 seizoen vol en schuurden ze alweer tegen de draagarm omdat het rubber los ging zitten.
Jaren terug ging ik ook voor de standaard repro's. Helaas hielden ze het maar 1 seizoen vol en schuurden ze alweer tegen de draagarm omdat het rubber los ging zitten.
Re: Springvering
Ook van hieruit de tip, roller perches. Ik had nieuwe perches gemonteerd en inderdaad na een jaar (met max 3000km) was het rubber er al uitgelopen en de binnenzijde verbogen. Roller perches laten maken bij Tonie en niks geen probleem meer (zitten er al 4 jaar onder)
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
- PeterNijmegen
- Berichten: 35
- Lid geworden op: za 29 sep, 2012 20:53
Re: Springvering
Je hebt goede reviews Tonie
Je woont helaas niet om de hoek voor mij. Goed als ik ze naar je opstuur? Ik stuur je een PM.
Ik ga er GT veren onder zetten denk ik. Geeft net een betere wegligging hoop ik.
Gr, Peter
Je woont helaas niet om de hoek voor mij. Goed als ik ze naar je opstuur? Ik stuur je een PM.
Ik ga er GT veren onder zetten denk ik. Geeft net een betere wegligging hoop ik.
Gr, Peter