Springvering

Moderator: Shelby GT-H

Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Springvering

Bericht door Dieselhead »

Peter mocht je Tonie's werk willen zien bij mij staan ze er nu onder. Mijn Auto staat in Lieshout N-br iets dichter bij misschien.\
Ben a.s vrijdag en zaterdag daar aanwezig

Ik kan ze je van harte aanbevelen!!
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: Springvering

Bericht door Claire »

GT veren is ook geen slecht idee. Net iets stijver dan de originele.
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Springvering

Bericht door Ando »

Claire schreef:GT veren is ook geen slecht idee. Net iets stijver dan de originele.
Piet 8)
En als je een paar stijvere en 1 inch lagere zoekt heb ik nog een setje voor € 50,00 (gebruikt).
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Springvering

Bericht door mustang66coupe »

PeterNijmegen schreef:
Ik ga er GT veren onder zetten denk ik. Geeft net een betere wegligging hoop ik.

Gr, Peter
Ik had onder mijn vorige mustang progressieve (zeg ik dat goed?) veren. Worden stijver naarmate ze verder in elkaar gedrukt worden. Waren ook gelijk 1 inch verlagings veren. Was er erg tevreden over. Die wil ik er straks weer onder.

Bij mij weten zijn de standaard gt veren niet progressief (toch?)
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
PeterNijmegen
Berichten: 35
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 20:53

Re: Springvering

Bericht door PeterNijmegen »

GT veren worden niet als progressief verkocht, dus ga er dan niet van uit.. Mijn mustang ligt nu erg laag, waardoor ik erg op moet passen bij drempels, dus ik wil nu zeker geen 1" verlaging. Originele rijhoogte met wat stijvere veren lijkt me heerlijk rijden!

Bij het demonteren wel tegen het probleem aan gelopen dat ik de perches niet van de bovenste draagarm losgeschroeft krijg. De roest lijkt te ver doorgedrongen te zijn in die twee schroeven! De rest van alle schroeven wel met soms eeeerg veel moeite losgekregen. Iemand tips behalve verhitten met een brander of doorboren? Om de perches te laten kogellageren moet ik ze toch los krijgen..

Groet, Peter
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Springvering

Bericht door Dieselhead »

de bouten waar mee de perches aan de draagarm vast geschoerfd zijn zitten in het stalen staafje van de perches geperst. Beetje lastig uit te leggen.

Dus je kan alleen de moer van de perch aan de onderkant van de draagarm los draaien. dan komen ze er uit. Een sleutel aan de bovenkant zal weinig tot niets doen.

Been there done that! Misschien heb je wat aan deze tip? anders zou ik het ook niet weten
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Springvering

Bericht door 66hipowannebee »

Heel goed Peter,anders draai je alles verrot

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Springvering

Bericht door 66hipowannebee »

66hipowannebee schreef:Heel goed Peter,anders draai je alles verrot

Tonie
Edit,als je jou eerste foto bekijkt moet je dus ondervandaan losdraaien
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Springvering

Bericht door Dieselhead »

ik laat de auto ook niet helemaal uitveren. Als je de veren wat belast laat dan staat de bovenste draag arm wat rechter en kom je er ook makkelijker bij.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Springvering

Bericht door mustang66coupe »

PeterNijmegen schreef:GT veren worden niet als progressief verkocht, dus ga er dan niet van uit.. Mijn mustang ligt nu erg laag, waardoor ik erg op moet passen bij drempels, dus ik wil nu zeker geen 1" verlaging.

Groet, Peter
Ik bedoelde ook geen GT veren. En 1 inch verlaging moet een mustang zeker aan kunnen. Tenzij je ook al een shelby drop hebt?

Progressieve veren zijn lekkerder om mee te rijden. Zeker op de openbare weg. Modernere technologie en je ziet het amper :mrgreen:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
PeterNijmegen
Berichten: 35
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 20:53

Re: Springvering

Bericht door PeterNijmegen »

Bedankt voor de tips! Perches gingen er inderdaad net iets makkelijker uit door de onderste schroef los te draaien... :)

En nee, ik heb geen shelby drop, maar zo zag het er wel uit... De vering was waarschijnlijk voor een 6 cilinder bedoeld, terwijl er een 302 V8 in ligt.
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Springvering

Bericht door 66hipowannebee »

Peter

Goed nieuws en slecht nieuws :mrgreen:

Goede nieuw,ik heb je perches ontvangen en liggen al uit elkaar.
slechte nieuws,klassiek voorbeeld van het te lang doorrijden met versleten perches

Afbeelding

Ik ga geen risico's lopen met dingen die ik niet vertrouw,dus deze pennen gaan de kliko in
probleem is alleen even dat ik geen extra pennen meer heb liggen,mijn voorraad raakt ook wel eens op :?

iemand hier even een paar pennen voor deze jongen van oude perches???

Mvg

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Springvering

Bericht door Dieselhead »

Sodeju zo heb ik ze nog nooit gezien.

Is het geen optie om een setje nieuwe scott drakes maar gelijk om te bouwen dan?

Ik heb ook geen pennen over..
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Springvering

Bericht door 66hipowannebee »

Dieselhead schreef:Sodeju zo heb ik ze nog nooit gezien.

Is het geen optie om een setje nieuwe scott drakes maar gelijk om te bouwen dan?

Ik heb ook geen pennen over..
Peter,ik heb regelmatig wel een setje of 2 op voorraad,alleen nu ff niet

moet nog 2 oude sets binnen krijgen

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Springvering

Bericht door Dieselhead »

ah tja ik wist niet of er haast bij was.
Plaats reactie

Terug naar “How to”