Springvering

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
PeterNijmegen
Berichten: 35
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 20:53

Springvering

Bericht door PeterNijmegen »

Hallo,

Ik ga de fuseekogels vervangen en bij bekijken van de voorvering vond ik een constructie terug die de springveer extra oprekt. Zie onderstaand plaatje. Heeft iemand enig idee waarom dit er ingebouwd zou zijn? Ik wil het er uithalen, maar vraag me sterk af wat dit met de voorvering zal doen. Benieuwd of iemand dit vaker heeft gezien.

Groet, Peter

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: Springvering

Bericht door Mustang Den Haag »

Ik denk om hem van voren iets hoger te zetten .......... je heb ook rubberen ringen die je er tussen kan zetten maar die zitten tussen 2 ringen van je veren zitten wel beter als deze dit is een goedkoop oplossing maar niet de beste ........tegen wordig kan je tijgerballen kopen is ook rubber dan zet je aan ieder kant 1 dus twee per veer
Laatst gewijzigd door Mustang Den Haag op zo 05 okt, 2014 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Springvering

Bericht door Mitch »

Lijkt mij een zelf knutsel iets zodat hij stijver wordt.

Als je hem er tussen uit haalt. Denk ik dat hij meer veert. Misschien zijn de veren wat versleten. Dus dat hij slapper is als nieuw.

Ik zou ze eruit halen en nieuwe monteren.

Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Springvering

Bericht door Dieselhead »

Spring perches zijn volgens mij ook naar de klote
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Springvering

Bericht door fuel66 »

Autostyle veer verhogers/verlagers. Met deze klemmen kun je dus ook je veren verlagen (klemmen omdraaien zodat de coils
samengetrokken kunnen worden). Vriend van me had ze ook op de wagen, om zo de wagen te verlagen. was meteen APK
afgekeurd door dat spul. Ze hebben geen keurmerk ofzxo dus ik waag me niet aan uitspraken wat veiligheid etc. aangaat.
Setje kost bij autostyle 24.95. Meer info heb ik niet.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Springvering

Bericht door Ando »

Ik zou er maar mooi een nieuw setje veren van de juiste lengte en een nieuw setje spring perches in zetten....
Voor een 66 er heb ik eventueel een setje 1 inch kortere veren liggen.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Springvering

Bericht door 66hipowannebee »

Perches bij mij inleveren,kogellager ik ze voor je

Goedkoper als 2 nieuwe rubberen ,en heel wat beter.

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
PeterNijmegen
Berichten: 35
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 20:53

Re: Springvering

Bericht door PeterNijmegen »

Dank jullie voor de reacties!
Hmm, waarschijnlijk een te makkelijke oplossing toen de vorige eigenaar besloot de I6 voor een V8 te vervangen. Dat trok de vering natuurlijk niet. Ja, hiervoor ga ik nieuwe veren aankopen. Het blok is een 302 V8 uit een 1985 Mustang. Verder is de auto uit 1965. Kan ik hiervoor de standaard spring coils kopen die voor een V8 65'er bedoeld zijn denk jullie of is mijn blok zwaarder?

Die perches wilde ik nieuw aankopen idd als ik toch de upper arm vervang. Kost een prikkie eerlijk gezegd.. Daar lijkt de roest mee te vallen, maar ik heb dan toch liever nieuw metaal.
Wellicht ook nieuwe schokdempers.

Groet, Peter
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Springvering

Bericht door Dieselhead »

ALs je toch bezig bent zou ik ook gelijk de onderste draagarmen meenemen.

Maar waarom zou je de bovenste draagarmen vervangen? Fusee kogel kan je ook los vervangen.

Ik denk dat standaard v8 veren wel okee zullen zijn. gewichtsverschil tussen 289 en 302 zal niet zo veel zijn denk ik zo..


Succes
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Springvering

Bericht door 66hipowannebee »

PeterNijmegen schreef:Dank jullie voor de reacties!
Hmm, waarschijnlijk een te makkelijke oplossing toen de vorige eigenaar besloot de I6 voor een V8 te vervangen. Dat trok de vering natuurlijk niet. Ja, hiervoor ga ik nieuwe veren aankopen. Het blok is een 302 V8 uit een 1985 Mustang. Verder is de auto uit 1965. Kan ik hiervoor de standaard spring coils kopen die voor een V8 65'er bedoeld zijn denk jullie of is mijn blok zwaarder?

Die perches wilde ik nieuw aankopen idd als ik toch de upper arm vervang. Kost een prikkie eerlijk gezegd.. Daar lijkt de roest mee te vallen, maar ik heb dan toch liever nieuw metaal.
Wellicht ook nieuwe schokdempers.

Groet, Peter
Het metaal van oude perches,dus geen repro's ,is vele malen beter

je hebt inmiddels 5 verschillende soorten perches,kijk goed wat je koopt
ik heb ze in mijn handen gehad van bijna een jaar oud waar de pennen al los van in het rubber lagen,wees gewaarschuwd :mrgreen:

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Springvering

Bericht door Dakloos »

Dieselhead schreef:Maar waarom zou je de bovenste draagarmen vervangen? Fusee kogel kan je ook los vervangen.
Het is niet alleen de fusee kogel die slijt Peter. Een paar jaar de vetspuit niet op de draaipunten zetten en het ding is versleten :( .
Erwin

1966 convertible
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Springvering

Bericht door Dieselhead »

Nee dat snap ik Erwin. Maar bij mij waren ze gewoon nog goed. heb ik mazzel gehad.
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Springvering

Bericht door richard66coupe »

Ik zou ook voor de roller versie gaan van de perches.
Jaren terug ging ik ook voor de standaard repro's. Helaas hielden ze het maar 1 seizoen vol en schuurden ze alweer tegen de draagarm omdat het rubber los ging zitten.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: Springvering

Bericht door Claire »

Ook van hieruit de tip, roller perches. Ik had nieuwe perches gemonteerd en inderdaad na een jaar (met max 3000km) was het rubber er al uitgelopen en de binnenzijde verbogen. Roller perches laten maken bij Tonie en niks geen probleem meer (zitten er al 4 jaar onder)
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
PeterNijmegen
Berichten: 35
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 20:53

Re: Springvering

Bericht door PeterNijmegen »

Je hebt goede reviews Tonie :)
Je woont helaas niet om de hoek voor mij. Goed als ik ze naar je opstuur? Ik stuur je een PM.

Ik ga er GT veren onder zetten denk ik. Geeft net een betere wegligging hoop ik.

Gr, Peter
Plaats reactie

Terug naar “How to”