Advies gevraagd van de motorkenners hier

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Inderdaad Richard. Dat lijkt mij dus ook. 100 euro is niet veel maar wel zonde als je kop(pen) naar de kloten zijn.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Tja als je de foto van de doorsnede van de kop hieronder ziet,
dan kan iedereen zien dat er wat verbetering 'betrekkelijk eenvoudig' te realiseren moet zijn.

Afbeelding

Jan, als jouw modificatie dit omvat, ga ik helemaal mee met jouw gedachtegang.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Mustengske
Berichten: 80
Lid geworden op: za 31 mar, 2012 11:31
Locatie: Sittard

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Mustengske »

Het belangrijkste is eigenlijk de vraag (of zijn de vragen):
Hoeveel geld wil je uitgeven en waarvoor wil je de auto gebruiken.

Ik kan het helemaal mis hebben maar, volgens mij is het niet meer dan af en toe eens een ritje naar een meeting of om wat rond te toeren.
als je alleen sneller bij het stoplicht wilt wegrijden hoef je echt niet ver te gaan. Kijk eens hoe een A-code block is opgebouwd. zet dergelijke nokkenas erin, wat freeswerk aan de koppen 4 bbl inlaat met 500 cfm carburateur en HI-PO uitlaatspruitstukken zal een grijns op je gezicht toveren van oor tot oor.

Je zou ook kunnen kiezen voor een edelbrock Performer RPM setje. Het probleem is dan echter dat het blok vermogen begint te maken bij 4000 toeren en je C4 bij 4400 toeren schakelt.

je moet goed weten waar je vermogen wilt gaan maken en wat je begrenzingen zijn.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

dank voor je reactie.
Zoals je in het topic misschien wel gelezen hebt wil ik er geen toerenmonster van maken. Zoals je zegt wordt het dan meer een stoplichtracer :mrgreen: . Lange stukken en veel snelweg rijd ik toch niet.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Gisteren op de jaarvergadering van TMCN weer even met gedachten gewisseld met verscheidene personen.
Iets waar ik nog niet aan gedacht had en in feite wel wist.............. De uitlaat! Ik heb nu 2 pijpen naar achteren lopen zonder verbindingsstuk.
Even teruggelezen in een topic over de uitlaat. Ik moet er dus een H verbinding van maken om wat meer koppel te krijgen. Makkelijk en goedkope manier om er wat bij te krijgen. Ik zag ook een reactie van mezelf dat mijn ride snel genoeg was en voldoende pk's en koppel had........ :mrgreen:

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Zo vandaag bij de motorbouwer geweest. Blok is in goede staat, wel al met 0.040 overmaat. Honen is voldoende.
Zal morgen ff de getallen die hij allemaal gemeten heeft erbij plakken.
Hij vond dat de kleppen wat diep lagen maar dit schijnt zo te horen zei hij na demontage, kan dit?

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door Ando »

Wil je de koppen nog gebruiken? Laat je er dan gelijk harde zittingen in zetten? Dan zitten ze weer op de goede hoogte, als ze maar niet te ver weggezakt zijn.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door mustang66coupe »

richard66coupe schreef:Ik denk persoonlijk dat het niet verkeerd is om eerst eens even te (laten) kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.
Bij mijn vorige koppen had ik ook mijn zin gezet op porten van de 289 koppen maar toen bleek dat er o.a. een scheur zat bij 1 van de studs.
Of zoals ik vandaag achter kwam, dat je E6se koppen hebt die volgens het net de slechtste van alle ford small blocks blijken te zijn :roll:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Hoe dat zo?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door mustang66coupe »

1967coupe schreef:Hoe dat zo?
Wat betreft prestatie. Als ik het goed heb begrepen zijn dat koppen uit 1986 en heeft ford ze ook maar 1 jaar gemaakt omdat het dus blijkbaar een mislukking was. Heb de koppen mee naar huis genomen om te bewerken en de nummers dus even gecheckt.
Ben er vanuit gegaan dat ik gewoon 289 koppen had maar zijn dus blijkbaar 302's. Als ik komende zaterdag weer bij de mustang ben ga ik eerst de motor nummers maar een controleren. Dacht dat ik gewoon een standaard 1966 C code 289 had maar dat is nu dus nog maar de vraag.
Weet alleen door demontage dat er flat top zuigers in zitten wat volgens mij ook niet standaard was voor C code en dat ik 3 bolt balancer heb.

Het is dus echt geen overbodige luxe om ff te checken wat je nu werkelijk hebt, maar dat was bij jou al gebeurd toch?

mvg,
Bas
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Ik heb een paar goede secondanten :mrgreen:

De code op het blok en koppen is van 1970 dus ok.
Zit alleen al een overmaat op van 0,040. Niet verwacht maar ja meten is weten.

dank voor de uitleg overigens, altijd goed om te weten.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door mustang66coupe »

Ik heb 1 verhaal gelezen dat ze wel heel goed presteren onderin tot 4500 toeren of zo. Verder lees ik voornamelijk de tip om ze weg te gooien :lol: Aangezien ik toch alleen met de mustang wil toeren en het geen performance wagen wordt is het geen groot probleem maarja lezen dat je de slechtste koppen ooit hebt is niet waar je vrolijker van wordt :mrgreen:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Nee daar zou ik ook niet vrolijk van worden. wat ben je verder van plan met je blok? Zo te lezen zoek je het ook meer in de onderste regionen van je toerenbereik net als ik.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Gearz »

1967coupe schreef:Zit alleen al een overmaat op van 0,040. Niet verwacht maar ja meten is weten.
Dan hoop ik dat je cilinderwanden verder zo fris als een hoentje zijn want meer dan .040 boren is niet echt aan te raden.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

licht honen was genoeg volgens de motorbouwer
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “How to”