Advies gevraagd van de motorkenners hier

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Big_fun_58 »

Wat denk je zelf?..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Jan, Ik wil met deze post niet jouw werk aanvallen.
Maar wat kan je aan de kanalen van de koppen verbeteren ?
Maak je hierbij gebruik van een flowbank ?

Ik weet niet of het groter maken van de poorten echt zin heeft.
Grotere poorten kan zelfs nadelig werken. Hierdoor kan namelijk de luchtstroom vertragen.
Denk maar aan de 351C-4V close chamber koppen uit 1970/1971.
Deze koppen komen vanwege z'n grotere inlaatkanalen beter tot z'n recht op hogere toeren.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Ik heb ook al het advies gekregen om te kijken naar GT40 koppen.
Ik houd nog (bijna) alle opties open :mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Big_fun_58 »

Ik ga maar niet reageren op zulke vragen en adviezen van "motorkenners".
Laat maar..
Succes
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op za 10 jan, 2015 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Big_fun_58 »

@ René:
hieronder de link naar een topic over opvoeren van koppen.

viewtopic.php?f=10&t=24867&start=15

Zoals je ziet gaat mijn kennis als."motorkenner" verder dan het doorbladeren van de "SUMMIT race parts catalogue".

Ik vindt het jammer dat je mijn aanbod om beide koppen voor (maar) 100,- te bewerken niet met beide handen heb aangegrepen. Ik heb er al geen plezier meer in dus trek ik dat hierbij weer in.
Ik distantieer me van de post hieronder die ik onnodig kwetsend vindt. Niet Forum waardig.
Succes allemaal! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op za 10 jan, 2015 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Dieselhead »

Jan, niet op reageren. beter deze ff lezen ;-) is leuker, maar ook niet te serieus nemen ;-)

http://www.gewoon-nieuws.nl/2015/01/hoe ... LBXgzJ0y9K

Ik distantieer me van de post hierboven mbt "motorkenners en catalogus bladeraars" die ik onnodig kwetsend vindt. Niet Forum waardig. :lol: :lol: :lol:

grtz
Laatst gewijzigd door Dieselhead op za 10 jan, 2015 18:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Ando »

1970TwisterSpecial schreef:Jan, Ik wil met deze post niet jouw werk aanvallen.
Maar wat kan je aan de kanalen van de koppen verbeteren ?
Maak je hierbij gebruik van een flowbank ?

Ik weet niet of het groter maken van de poorten echt zin heeft.
Grotere poorten kan zelfs nadelig werken. Hierdoor kan namelijk de luchtstroom vertragen.
Denk maar aan de 351C-4V close chamber koppen uit 1970/1971.
Deze koppen komen vanwege z'n grotere inlaatkanalen beter tot z'n recht op hogere toeren.
Zoals je op de foto's ziet is de doorstroming niet erg best door de vorm van de poorten. In theorie heb je gelijk dat het vermogen naar een iets hoger toerental zal verschuiven maar omdat de aanpassingen niet echt extreem zijn en de kleppen net zo groot blijven zal dit in de praktijk wel meevallen. Je zult laag niet veel inleveren en hoog wat verder door kunnen. Hetzelfde heb je met een snellere nokkenas, ook dan schuif je wat meer naar een hoger toerental. Een (over) vierkante motor is nu eenmaal geen koppelwonder. Wil je echt meer onderin dan zul je moeten gaan stroken maar dat valt even buiten het gestelde budget.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Dakloos »

Wat meer info over porten van 289/302 koppen (daar hebben we het toch over?):

http://www.mustangbarn.com/PDFs/Port%20Matching.pdf

http://www.mre-books.com/ford/engines/c ... heads.html

Met zo'n aanbod was ik met piepende banden naar Mierlo gereden :wink: , per cilinderkop is dat nog geen geld!

Lekker sfeertje weer trouwens :( :(
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Waarom trek je je aanbod in Jan? Ik ben me aan het orïenteren en wil niet over 1 nacht ijs gaan.
Dat ik je aanbod niet met beide handen aangrijp (zoals je zegt) wil niet zeggen dat ik er geen gebruik van wil maken?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Big_fun_58 »

René, als jij niet durft te beslissen dan doe ik het wel.
Ga jij nu maar naar een setje GT40 koppen zoeken. Probleem opgelost.
Als je leest wat ik gepost hebt dan had je die vraag niet hoeven te stellen.

@ dakloos: Jij begrijpt het (en je kan lezen :lol: ).


Bedankt voor het posten van de links :ok:

Dat is nu de "no nonsense" informatie die "motorkenners" moeten posten. Daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.
Zoals gezegd: succes! :)
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

neem me niet kwalijk hoor dat ik verder rondkijk. Wat een slap geouwehoer.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Gearz »

Lekker makkelijk, informatief en leesbaar topic is dit weer geworden zeg... :shock: maar niet heus.

'69-'76 351W koppen, GT-40 koppen of toch GT-40P, of nee 289 koppen met Chevy kleppen of gepoorte en gepolijsde Ching Pong Pong koppen met een three-angle valve job. :blink2: :blink: :blink1:

We kunnen hier allerhande no-nonsense info in het Frans posten maar als vraagsteller geen Frans verstaat houdt het heel snel op.
Iemand die geen sjoege heeft van motoren en het werkingsprincipe hiervan kan echt door de bomen het bos niet meer zien.
Het gebrek aan motorkennis in dit topic geen issue, echter wel het gebrek aan exact weten wat men wil en gericht een vraag kunnen stellen (wat helemaal niet zo vreemd en verkeerd is).

Als je op een forum een mening vraagt van meerdere "motorkenners" zul je ook meerdere meningen krijgen van "motorkenners" en dat zal alles behalve eenduidig zijn !
René, stop je vingers in je forum oren, ga naar je lokale motorboer, zeg dat je 600, 700, 1000, 1500 of 2000 Euro wil inversteren in een blokje met 40 pk extra oomph dat bij het stoplicht trekt als een tractor maar met een iets langere adem en vraag of hij er zijn ervaring en expertise op los wil laten en of hij je effe belt als ie ronkend en wel in de testbank hangt, iedereen blij !

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

:mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Dieselhead »

Moet zo nog naar de AH en neem wel een extra zak popcorn mee. wordt weer een avond vullend programma.. :lol:
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door richard66coupe »

Ik denk persoonlijk dat het niet verkeerd is om eerst eens even te (laten) kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.
Bij mijn vorige koppen had ik ook mijn zin gezet op porten van de 289 koppen maar toen bleek dat er o.a. een scheur zat bij 1 van de studs.
Plaats reactie

Terug naar “How to”