Advies gevraagd van de motorkenners hier

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Heb nog geen idee wat ik met de koppen kan en ga doen Ando.
Ik wil best eens op je site kijken maar je hebt geen onderschrift meer. :mrgreen:
Was dacht ik iets van perronwei oid?

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door Ando »

Huh, ik heb geen onderschrift meer? Ik heb het niet weggehaald. Mustang66.perronwei.nl
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

He ando,

man wat een bult info. Leuke site. Ik kan echter niks vinden over je motor. Behalve wat klein opknapwerk.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Ando »

1967coupe schreef:He ando,

man wat een bult info. Leuke site. Ik kan echter niks vinden over je motor. Behalve wat klein opknapwerk.

Gr
Rene
- Ford Motorsport snellere nokkenas (214/224)

Maar wat er nu met mijn onderschrift gebeurd is!?!?! Ik heb er niks aan gedaan.... door de storingen op het forum misschien???

Heb 'm net aangepast, kreeg de melding dat er te veel tekens in stonden... maar had niets veranderd. Oudere berichten hebben nog steeds geen onderschrift zie ik.... het zal wel.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Misschien dat iemand nog een nokkenas heeft liggen voor dit project? Of andere onderdelen?

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Ando »

1967coupe schreef:Misschien dat iemand nog een nokkenas heeft liggen voor dit project? Of andere onderdelen?

Gr
Rene
Ik neem aan dat het een roller-setup gaat worden? Weet je al wat je met de koppen doet: de originele opknappen of een snel setje erop? Zelf zou ik voor het laatste kiezen als het blok toch uit elkaar gaat...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Het blok ligt al uit elkaar :mrgreen:

Moet wel betaalbaar blijven he Ando.
Zat net even op ebay te kijken en kom daar eigenlijk 2 merken tegen, Comp en Lunati.
Is dat wat of zijn er nog andere merken te bedenken die ook goed zijn?
Die nokkenas waar je het over hebt, waar staat die 214/224 voor?
Ik zie allerlei kreten langskomen maar welk type nou geschikt is voor de mijne????

COMP Cams SK31-422-8 Magnum Hydraulic Roller Camshaft Small Kit Ford 289-302 196
Magnum Hydraulic Roller Camshaft Small Kit
Ford 289-302 1963-95 Retro-Fit
•Lift: .533"/.533"
•Duration: 270°/270°
•Lobe Separation Angle: 110°
•RPM Range: 1800-5000
•Cams Are Very Aggressive
•Designed For Performance Oriented Vehicles
•Deliver More Power Than Standard Camshafts


Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies van titan engines

Bericht door 1967coupe »

Info opgevraagd bij onderdelen leveranciers in de VS

Van Titan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Welke zou het meest geschikt zijn?

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Ando »

De tweede (stage 2) is ongeveer vergelijkbaar met wat ik in de 289 had zitten. Dyno sheet staat hier ook ergens op het forum. Verder een 600CFM 4V, RPM intake manifault, longtube headers, dubbele uitlaat en een Pertronics module. Waar ik toen tegenaan liep was de lage compressie (1:9) en de flow van de koppen. Als ik weer ging bouwen dan gingen er gelijk een setje goede koppen op en proberen de compressie op 1:10 / 1:11 te krijgen. Ik weet niet precies hoever je kunt gaan om zonder problemen op 98 pompbenzine te rijden.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 1967coupe »

Daar kon je rustig mee cruisen en als het nodig was had je de pk's direct tot je beschikking?
Ook in de lage toeren? Ik wil er geen toerenmonster van maken.
De compressie bij de mijne zal wel wat toenemen als hij gevlakt wordt.
Kan de flow v/d huidige koppen niet aangepast/verbeterd worden?
Kan ik niks met de kleppen doen om daar nog verbetering in te krijgen?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 66hipowannebee »

1967coupe schreef:Daar kon je rustig mee cruisen en als het nodig was had je de pk's direct tot je beschikking?
Ook in de lage toeren? Ik wil er geen toerenmonster van maken.
De compressie bij de mijne zal wel wat toenemen als hij gevlakt wordt.
Kan de flow v/d huidige koppen niet aangepast/verbeterd worden?
Kan ik niks met de kleppen doen om daar nog verbetering in te krijgen?
Een set koppen goed en netjes aan laten passen naar jou wensen kost heel wat meer als een set aftermarket koppen

tel maar eens op ,de flow verbeteren,bosses affrezen en laten tappen voor rollers,nieuwe kleppen etc

ik zou het wel weten,my 2 cents

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Gearz »

Probeer je onderdelen op elkaar af te stemmen René.
Laat je ook niet teveel gek maken door HP claims en dat soort nonsens van leveranciers.
Probeer voor ogen te krijgen wat je wil uit een blok, wat voor karakter etc. en stem daar je plan en onderdelen op af.
Maak vervolgens een budget, vraag een kostenraming voor de machinale bewerking etc.
Hou er rekening mee dat je uiteindelijk je budget met in ieder geval 20% gaat overschrijden en je hebt een idee van wat de kosten gaan worden.

Ik ga mee met Tony voor wat betreft de koppen, het is een investering maar zo doe je wel alles in één keer goed.



Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 66hipowannebee »

Gearz schreef:Probeer je onderdelen op elkaar af te stemmen René.
Michel.
Precies,het heeft naar mijn mening dus ook geen nut om een nokkenstok uit te zoeken terwijl je niet weet of je de originele koppen wel of niet gaat gebruiken...

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door Ando »

1967coupe schreef:Daar kon je rustig mee cruisen en als het nodig was had je de pk's direct tot je beschikking?
Ook in de lage toeren? Ik wil er geen toerenmonster van maken.
De compressie bij de mijne zal wel wat toenemen als hij gevlakt wordt.
Kan de flow v/d huidige koppen niet aangepast/verbeterd worden?
Kan ik niks met de kleppen doen om daar nog verbetering in te krijgen?
Rustig toeren ging prima, geen enkel probleem. Kijk maar naar de Dyno-sheet dat zegt genoeg. Moet 'm alleen stationair wel zo'n 100 toeren hoger afstellen i.v.m. de wat onrustigere stationairloop.

Het vlakken zal niet zo heel veel invloed hebben op de compressie, die is meer afhankelijk van de grootte van de verbrandingskamer en de zuiger. Dit moet dus goed op elkaar afgestemd worden. Als je bent gebonden aan originele koppen i.v.m. bijv. race-regelementen zou je die kunnen laten bewerken, anders gewoon een setje andere koppen kopen. Is gewoon goedkoper en waarschijnlijk sneller.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Advies gevraagd van de motorkenners hier

Bericht door 66hipowannebee »

Ando,niet helemaal mee eens

misschien dat het bij de koppen niet heel de wereld uitmaakt,omdat je er ook niet te veel af kan halen

maar het blok dekken tot 0 maakt toch aardig wat uit in je compressie range..

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Plaats reactie

Terug naar “How to”