Torque converter c4 bolt

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DJamart
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 22:41
Locatie: Gent

Torque converter c4 bolt

Bericht door DJamart »

Vandaag aan het klussen geslagen aan de Mustang.
Ik wil de olie vervangen van de versnellingsbak.
Het betreft een c4 automaat.

De filter heb ik vervangen doch wel een vraagje. Moet er tussen de versnellingsbak en de filter een gasket zitten? Er zat er geen tussen maar in de Mijn restauratieguds staat dat dat er wel zou tussen moeten??? In de kit die ik gekocht heb zat er alleszins ook geen in.
Ik heb de oliepan nagekeken omdat er een lek was en heb gemerkt dat de bouten te vast aangedraaid werden door de vorige eigenaar. Ik heb de pan een beetje bewerkt.
Ik wil nu de olie uit de torque converter verwisselen. Ik heb de inspectieplaat eraf en zie een bout zitten die ieswat verzonken zit. Ik denk dat dit de bout is die ik eruit moet halen om de olie verwisselen maar ik krijg deze niet los... Ze zit muurvast en ik heb ze ondertussen reeds beschadigd door er een paar keer af te schieten.
1) Kan er iemand mij enkele tips geven?
2) moet er een gasket tussen de filter en de transmissie?
Grtz
67 Mustang coupe 289 2v
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Torque converter c4 bolt

Bericht door tminus3 »

De tapse aftappluggen in een omvormer kunnen idd behoorlijk vast zitten. Soms zitten er twee in, dus kun je nog een poging wagen. en anders de beproefde methodes voor vastzittende/vernaggelde bouten toepassen.

Oorsprongelijk zat er een papieren pakken of dunnen metalen shim tussen filter en valvebody, maar bij de meeste bakken die ik open maak zitten ze niet meer tussen. Ze zijn ook niet perse nodig, meeste filter en revisie kitjes zit zo'n pakking niet meer bijgesloten. Er is hooguit kans dat er een beetje olie aangezogen wordt wat niet door het (grove) filter gaat.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
DJamart
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 22:41
Locatie: Gent

Re: Torque converter c4 bolt

Bericht door DJamart »

Bedankt tminus
Ik probeer het morgen nog eens met de tweede :)
67 Mustang coupe 289 2v
Plaats reactie

Terug naar “How to”