Supercharger en LPG

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
FrankVR
Berichten: 20
Lid geworden op: do 07 jul, 2011 20:56

Supercharger en LPG

Bericht door FrankVR »

Hallo, ik heb een mustang 66 met een 289 motor die op LPG loopt. Nu vind ik de motor niet bijzonder vinnig en ben op zoek naar een manier om hem wat meer pit te geven, zonder dan de LPG installatie er ineens uit te slopen.
Weet er iemand of je een supercharger samen met een LPG installatie kan gebruiken of dat er andere opties zijn?

Ik ben zelf niet de grote doe-het-zelver, dus als er iemand een adres heeft in regio Antwerpen om het te laten doen, zou dat zeer welkom zijn.

greetz
Frank.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Supercharger en LPG

Bericht door Mustang24 »

Regio Antwerpen...Antwerpen is groooooot.... :lol:
Waar ergens ?

En by the way, met mijn 302 en supercharger tank ik toch altijd 98, daar ik bij de 289 met 95 rij zonder problemen.

Dus ik denk niet dat een supercharegr op LPG de ideale optie is... :smt102
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: Supercharger en LPG

Bericht door capri v8 driver »

LPG en druk vulling (turbo, supercharger) is een goede combinatie. LPG heeft een hogere octaan gehalte, dus je kunt met een hogere druk rijden.

Ik zou wel een LPG injectie system gebruiken.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Supercharger en LPG

Bericht door Gearz »

FrankVR schreef:Hallo, ik heb een mustang 66 met een 289 motor die op LPG loopt. Nu vind ik de motor niet bijzonder vinnig en ben op zoek naar een manier om hem wat meer pit te geven, zonder dan de LPG installatie er ineens uit te slopen.

Een Supercharger is wel meteen één van de meest prijzige opties om het vermogen omhoog te krikken... zowel in aanschaf als verbruik.
LPG leent zich prima voor een hogere compressie verhouding, dit in combinatie met geharde klepzittingen en een leuke nokkenas en je hebt al behoorlijk wat winst.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
FrankVR
Berichten: 20
Lid geworden op: do 07 jul, 2011 20:56

Re: Supercharger en LPG

Bericht door FrankVR »

De garagist zei me ook al zoiets, beter een andere nokkenas laten plaatsen. Hebben jullie een idee bij wie ik daar best voor terecht kan?
Btw, vandaag de wegentaks voor de LPG gekregen, 208 euro !!! :evil:
Misschien dan toch maar beter de LPG tank eruit laten halen, zoveel kilometers ga ik nu toch niet doen per jaar om dat eruit te kunnen halen...
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Supercharger en LPG

Bericht door Mustang24 »

Hebben jullie een idee bij wie ik daar best voor terecht kan?
Bij Emiel van AVC...

http://www.americanvintagecars.be

En met LPG moet je ook ieder jaar naar de keuring, ook als Oldtimer...!
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Plaats reactie

Terug naar “Performance Corner”