Beste Ford mensen,
Situatie van mijn motorblok is:
289 standaard
tri-Y headers (2" dubbele uitlaat)
pertronix ontsteking
C4 automaat
Nu wil ik van 2v naar 4v. Het liefst had ik een autolite 4100 maar aangezien gedoe met creditcards en E-bay (ben daar niet al te goed in) toch maar in de buurt gekeken.
Nu kan ik een hele set van iemand overnemen maar die heeft singleplane inlaatspruitstuk. Aangezien de motor vrij standaard is en de touren niet boven de 5000 uitkomt is het dan verstandig een singleplane te monteren. Verlies ik hier veel mee t.o.v een dualplane?
sugesties?
Single plane vs dual plane
Moderator: Shelby GT-H
- Mustengske
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za 31 mar, 2012 11:31
- Locatie: Sittard
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Single plane vs dual plane
Bij gewoon normaal straatgebruik zou ik voor de dualplane kiezen
Een singleplane komt alleen maar tot zijn recht als je het spul in hoge toeren gaat jagen,en leverd onderin iets in tov de dual
komt nog bij dat het altijd een combi blijft (wat voor nokkenstok,long,short headers ,overbrenging, etc)
Als je voor de rest niets veranderd kom je naar mijn mening het beste weg met een dual en een 550 4V
Tonie
Een singleplane komt alleen maar tot zijn recht als je het spul in hoge toeren gaat jagen,en leverd onderin iets in tov de dual
komt nog bij dat het altijd een combi blijft (wat voor nokkenstok,long,short headers ,overbrenging, etc)
Als je voor de rest niets veranderd kom je naar mijn mening het beste weg met een dual en een 550 4V
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Re: Single plane vs dual plane
Dual plane nemen met een operating range afgestemd op de effectieve range van je nokkenas.
Een singleplane intake lekker links laten liggen, dit komt de prestaties van een verder std. blok niet ten goede.
De effectieve operating range van een singleplane valt buiten die van een std. nokkenas.
Michel.
Een singleplane intake lekker links laten liggen, dit komt de prestaties van een verder std. blok niet ten goede.
De effectieve operating range van een singleplane valt buiten die van een std. nokkenas.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.