Torsie krachten in de body test.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Torsie krachten in de body test.

Bericht door Gearz »

Wereld post met legio info voor iedereen die 'm stijf wil hebben.. :mrgreen:

http://www.stangnet.com/mustang-forums/ ... pe.723029/

De body van de stang dan weliswaar natuurlijk ! :wink:



Waar zitten de zwakheden en wat heeft effect ?
Eveneens prima info voor degenen met Mustang II front suspension upgrade plannen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Torsie krachten in de body test.

Bericht door Dakloos »

Ik heb dit verhaal een paar jaar geleden ook met veel belangstelling gevolgd. Leuk dat iemand de moeite neemt om dit te onderzoeken.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Torsie krachten in de body test.

Bericht door Ando »

Verbazend dat de subframeconnectors gewoon op 0% staan....
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Torsie krachten in de body test.

Bericht door Ghost Rider »

ERRUG INTERESSANT !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
2008
Donateur 2015
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 04 jan, 2008 20:37
Locatie: Amsterdam

Re: Torsie krachten in de body test.

Bericht door 2008 »

Ziek! In de goede zin van het woord !!

Bij mij staat dit jaar, uit veiligheidsoverwegingen, de rearseat divider op het lijstje. Leuke bijkomstigheid dat de stijfheid daarbij significant omhoog gaat.
En goed te lezen dat ik er gelijk een geluiddempend materiaal op moet plakken.
adriaan
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 17 jul, 2009 11:06
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

Re: Torsie krachten in de body test.

Bericht door adriaan »

al lezend is dit een leerzaam artikel over een 67 mustang. afgelopen winter heb ik de subframes onder mijn 66ér gemonteerd en al met al is de auto aanmerkelijk stijver geworden. je ziet meteen het verschil als de auto een zogenaamde 4 poot brug opgaat, waarbij deze op 4 punten ondersteund wordt, voorheen vertraagde de torsie als het ware het opheffen en nu gaat er 1 geheel de lucht in. het rijden en de beleving ondersteunen overigens ook een stijver geheel.
66 fastback, 347 T5z
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Torsie krachten in de body test.

Bericht door Ando »

Adriaan,

Volgens mij is torsie 'verdraaiing' en geen 'doorbuiging' zoals jij bedoeld. Dat zal ook wel ieder z'n eigen effect op de wegligging hebben...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Torsie krachten in de body test.

Bericht door Mitch »

Dit artikel gaat over een coupe nou zal de stijfheid van een fastback ook weer anders zijn ten opzichte van een coupe.

Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Torsie krachten in de body test.

Bericht door Ando »

Mitch,

Aan de achterkant is het anders, maar de voorkant is gelijk en daar lijkt wel het meeste te zitten...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Torsie krachten in de body test.

Bericht door Gearz »

Nog een interessant artikel gevonden.

Ik vind voornamelijk "Phase two" een interessante constructie.

http://sn65.com/Fire%20&%20Ice%20unibod ... cement.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Torsie krachten in de body test.

Bericht door Mustangflip »

Phase two lijkt me een simpele en doeltreffende oplossing om het hele gebeuren aan de voorkant een stuk stijver te krijgen. En is voor een hobbyist met de juiste gereedschappen makkelijk zelf uit te voeren.

Ik ga dit zeker eens overwegen voor de toekomst om aan te passen aan de auto, tegen de tijd dat ik eraan toe ben.

Bedankt en groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Plaats reactie

Terug naar “Performance Corner”