Edelbrock 1403 adapter

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Joshuavdz
Berichten: 24
Lid geworden op: di 13 mar, 2012 11:02
Locatie: Katwijk aan Zee

Edelbrock 1403 adapter

Bericht door Joshuavdz »

Hallo iedereen,

Ivm slecht lopen op benzine heb ik onlangs een gloednieuwe Edelbrock 1403 carburateur gekocht. Omdat de intake anders is heb ik er ook een adapterplaat bij gekocht. Deze blijkt dus bij monteren helemaal niet te passen. Ik dacht een Quadrajet te hebben, maar dit is dus niet het geval. Heeft iemand van jullie enig idee welke adapter ik nodig heb?

Het lijkt dus ontzettend op de Quadrajet aansluiting, maar de kleine gaten zitten dichter bij elkaar.

Bedankt alvast!!

Nieuwe adapterplaat vs. intake
Afbeelding

Links oude carb, rechts nieuwe carb
Afbeelding

Oude carburateur (Motocraft)
Afbeelding
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door saf1908 »

Dat is balen. Misschien handig om even te vermelden wat voor auto je hebt, wat voor motor en wat voor intake manifold?
1966 Mustang Fastback
Joshuavdz
Berichten: 24
Lid geworden op: di 13 mar, 2012 11:02
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door Joshuavdz »

Het betreft een 1972 Mustang Grande met een 351 Cleveland (4V). Ik weet alleen niet precies wat de intake manifold is, enig idee waar ik dit kan vinden?
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door saf1908 »

Joshuavdz schreef:Het betreft een 1972 Mustang Grande met een 351 Cleveland (4V). Ik weet alleen niet precies wat de intake manifold is, enig idee waar ik dit kan vinden?
Het inlaatspruitstuk. M.a.w.: het ding waar je je carburateur op plaatst. Ik heb een 351W en daar staat op het inlaatspruikstuk Edelbrock Performer 351W.
1966 Mustang Fastback
Joshuavdz
Berichten: 24
Lid geworden op: di 13 mar, 2012 11:02
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door Joshuavdz »

Oke, thanks voor de tip. Even rond gegoogled (zit op werk) en dit lijkt hem te zijn:

CJ Q CODE COBRA D3ZE

Ik ga het vanavond even verifieren op het spruitstuk. Mocht dit hem zijn, hoe weet ik welke specifieke adapter ik er bij moet nemen? Is er ergens een overzicht dat je weet?
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door saf1908 »

Joshuavdz schreef:Oke, thanks voor de tip. Even rond gegoogled (zit op werk) en dit lijkt hem te zijn:

CJ Q CODE COBRA D3ZE

Ik ga het vanavond even verifieren op het spruitstuk. Mocht dit hem zijn, hoe weet ik welke specifieke adapter ik er bij moet nemen? Is er ergens een overzicht dat je weet?
Ik heb geen idee, maar als ik jou was zou ik even goed controleren welk inlaatspruitstuk je hebt en dan even bellen met Edelbrock (mailen doen ze niet aan). Dan kunnen ze je absoluut de goede adapter adviseren voor hun carburateur.
Telefoonnummer staat op hun site.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
LTD
Berichten: 1186
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32
Locatie: Rotterdam EO
Contacteer:

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door LTD »

dat is toch gewoon een quadrajet ?
hou er rekening mee dat die motorcraft dier erop zat ruim 700 cfm is ... dat je er niet een te kleine carb opzet en die 1403 is maar 500 cfm
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Joshuavdz
Berichten: 24
Lid geworden op: di 13 mar, 2012 11:02
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door Joshuavdz »

Hey LTD,

Ik heb ergens op een website berekend wat ik nodig had en hier kwam de 1403 (idd 500cfm) uit. Ik ga eventjes bellen met Edelbrock, misschien dat zij er wat licht op kunnen schijnen!

Bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door saf1908 »

Joshuavdz schreef:Hey LTD,

Ik heb ergens op een website berekend wat ik nodig had en hier kwam de 1403 (idd 500cfm) uit. Ik ga eventjes bellen met Edelbrock, misschien dat zij er wat licht op kunnen schijnen!

Bedankt voor de reacties.
Laat ons nog even weten wat de uitkomst is van dit "probleem".
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
LTD
Berichten: 1186
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32
Locatie: Rotterdam EO
Contacteer:

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door LTD »

500 cfm is een beetje krap voor een 4v cleveland (deze heeft veel grote in en uitlaat kleppen als een windsor) ik heb op mijn windsor al een 600 cfm

beetje info over je 4300D

http://www.squarebirds.org/vbulletin/sh ... php?t=4469

je heb een spacer voor een quadrajet maar eigenlijk moet je een spacer hebben voor een spreadbore

http://www.drbob.tqhosting.com/tech/car ... pared.html

suc6
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Joshuavdz
Berichten: 24
Lid geworden op: di 13 mar, 2012 11:02
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door Joshuavdz »

Ik heb even contact met ze gehad en raden me aan om voor een 650cfm Thunder Series te gaan. Het bedrijf http://www.tdperformance.com/ Trans Dapt heeft eventueel de adapter op voorraad. Ga hier dus even mee aan de slag!

Wat zou te weinig CFM voor invloed hebben op je prestaties eigenlijk?

Thanks voor de reacties in ieder geval.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door saf1908 »

Houd ons op de hoogte of e.e.a. inderdaad de oplossing voor jou is geweest!
1966 Mustang Fastback
Joshuavdz
Berichten: 24
Lid geworden op: di 13 mar, 2012 11:02
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door Joshuavdz »

Zo! Hij is aangepakt. De Edelbrock zit er op en hij brult zoals hij nooit eerder gedaan heeft. Wat een verschil man.

Ik heb mijn inlaatspruitstuk gewoon zo laten frezen dat de kleppen in de carb vrij kunnen draaien. Hij sluit nu mooi aan en dit is gewoon de oplossing geweest! Geen gekloot dus met een adapterplaat.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Edelbrock 1403 adapter

Bericht door saf1908 »

Joshuavdz schreef:Zo! Hij is aangepakt. De Edelbrock zit er op en hij brult zoals hij nooit eerder gedaan heeft. Wat een verschil man.

Ik heb mijn inlaatspruitstuk gewoon zo laten frezen dat de kleppen in de carb vrij kunnen draaien. Hij sluit nu mooi aan en dit is gewoon de oplossing geweest! Geen gekloot dus met een adapterplaat.
Goed nieuws!

Maar uiteindelijk was er dus weinig verschil tussen je inlaatspruitstuk en je carburateur? Anders had dat frezen toch niet gewerkt?
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “Performance Corner”