Edelbrock 1403 adapter
Moderator: Shelby GT-H
Edelbrock 1403 adapter
Hallo iedereen,
Ivm slecht lopen op benzine heb ik onlangs een gloednieuwe Edelbrock 1403 carburateur gekocht. Omdat de intake anders is heb ik er ook een adapterplaat bij gekocht. Deze blijkt dus bij monteren helemaal niet te passen. Ik dacht een Quadrajet te hebben, maar dit is dus niet het geval. Heeft iemand van jullie enig idee welke adapter ik nodig heb?
Het lijkt dus ontzettend op de Quadrajet aansluiting, maar de kleine gaten zitten dichter bij elkaar.
Bedankt alvast!!
Nieuwe adapterplaat vs. intake
Links oude carb, rechts nieuwe carb
Oude carburateur (Motocraft)
Ivm slecht lopen op benzine heb ik onlangs een gloednieuwe Edelbrock 1403 carburateur gekocht. Omdat de intake anders is heb ik er ook een adapterplaat bij gekocht. Deze blijkt dus bij monteren helemaal niet te passen. Ik dacht een Quadrajet te hebben, maar dit is dus niet het geval. Heeft iemand van jullie enig idee welke adapter ik nodig heb?
Het lijkt dus ontzettend op de Quadrajet aansluiting, maar de kleine gaten zitten dichter bij elkaar.
Bedankt alvast!!
Nieuwe adapterplaat vs. intake
Links oude carb, rechts nieuwe carb
Oude carburateur (Motocraft)
Re: Edelbrock 1403 adapter
Dat is balen. Misschien handig om even te vermelden wat voor auto je hebt, wat voor motor en wat voor intake manifold?
1966 Mustang Fastback
Re: Edelbrock 1403 adapter
Het betreft een 1972 Mustang Grande met een 351 Cleveland (4V). Ik weet alleen niet precies wat de intake manifold is, enig idee waar ik dit kan vinden?
Re: Edelbrock 1403 adapter
Het inlaatspruitstuk. M.a.w.: het ding waar je je carburateur op plaatst. Ik heb een 351W en daar staat op het inlaatspruikstuk Edelbrock Performer 351W.Joshuavdz schreef:Het betreft een 1972 Mustang Grande met een 351 Cleveland (4V). Ik weet alleen niet precies wat de intake manifold is, enig idee waar ik dit kan vinden?
1966 Mustang Fastback
Re: Edelbrock 1403 adapter
Oke, thanks voor de tip. Even rond gegoogled (zit op werk) en dit lijkt hem te zijn:
CJ Q CODE COBRA D3ZE
Ik ga het vanavond even verifieren op het spruitstuk. Mocht dit hem zijn, hoe weet ik welke specifieke adapter ik er bij moet nemen? Is er ergens een overzicht dat je weet?
CJ Q CODE COBRA D3ZE
Ik ga het vanavond even verifieren op het spruitstuk. Mocht dit hem zijn, hoe weet ik welke specifieke adapter ik er bij moet nemen? Is er ergens een overzicht dat je weet?
Re: Edelbrock 1403 adapter
Ik heb geen idee, maar als ik jou was zou ik even goed controleren welk inlaatspruitstuk je hebt en dan even bellen met Edelbrock (mailen doen ze niet aan). Dan kunnen ze je absoluut de goede adapter adviseren voor hun carburateur.Joshuavdz schreef:Oke, thanks voor de tip. Even rond gegoogled (zit op werk) en dit lijkt hem te zijn:
CJ Q CODE COBRA D3ZE
Ik ga het vanavond even verifieren op het spruitstuk. Mocht dit hem zijn, hoe weet ik welke specifieke adapter ik er bij moet nemen? Is er ergens een overzicht dat je weet?
Telefoonnummer staat op hun site.
1966 Mustang Fastback
Re: Edelbrock 1403 adapter
dat is toch gewoon een quadrajet ?
hou er rekening mee dat die motorcraft dier erop zat ruim 700 cfm is ... dat je er niet een te kleine carb opzet en die 1403 is maar 500 cfm
hou er rekening mee dat die motorcraft dier erop zat ruim 700 cfm is ... dat je er niet een te kleine carb opzet en die 1403 is maar 500 cfm
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Re: Edelbrock 1403 adapter
Hey LTD,
Ik heb ergens op een website berekend wat ik nodig had en hier kwam de 1403 (idd 500cfm) uit. Ik ga eventjes bellen met Edelbrock, misschien dat zij er wat licht op kunnen schijnen!
Bedankt voor de reacties.
Ik heb ergens op een website berekend wat ik nodig had en hier kwam de 1403 (idd 500cfm) uit. Ik ga eventjes bellen met Edelbrock, misschien dat zij er wat licht op kunnen schijnen!
Bedankt voor de reacties.
Re: Edelbrock 1403 adapter
Laat ons nog even weten wat de uitkomst is van dit "probleem".Joshuavdz schreef:Hey LTD,
Ik heb ergens op een website berekend wat ik nodig had en hier kwam de 1403 (idd 500cfm) uit. Ik ga eventjes bellen met Edelbrock, misschien dat zij er wat licht op kunnen schijnen!
Bedankt voor de reacties.
1966 Mustang Fastback
Re: Edelbrock 1403 adapter
500 cfm is een beetje krap voor een 4v cleveland (deze heeft veel grote in en uitlaat kleppen als een windsor) ik heb op mijn windsor al een 600 cfm
beetje info over je 4300D
http://www.squarebirds.org/vbulletin/sh ... php?t=4469
je heb een spacer voor een quadrajet maar eigenlijk moet je een spacer hebben voor een spreadbore
http://www.drbob.tqhosting.com/tech/car ... pared.html
suc6
beetje info over je 4300D
http://www.squarebirds.org/vbulletin/sh ... php?t=4469
je heb een spacer voor een quadrajet maar eigenlijk moet je een spacer hebben voor een spreadbore
http://www.drbob.tqhosting.com/tech/car ... pared.html
suc6
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Re: Edelbrock 1403 adapter
Ik heb even contact met ze gehad en raden me aan om voor een 650cfm Thunder Series te gaan. Het bedrijf http://www.tdperformance.com/ Trans Dapt heeft eventueel de adapter op voorraad. Ga hier dus even mee aan de slag!
Wat zou te weinig CFM voor invloed hebben op je prestaties eigenlijk?
Thanks voor de reacties in ieder geval.
Wat zou te weinig CFM voor invloed hebben op je prestaties eigenlijk?
Thanks voor de reacties in ieder geval.
Re: Edelbrock 1403 adapter
Houd ons op de hoogte of e.e.a. inderdaad de oplossing voor jou is geweest!
1966 Mustang Fastback
Re: Edelbrock 1403 adapter
Zo! Hij is aangepakt. De Edelbrock zit er op en hij brult zoals hij nooit eerder gedaan heeft. Wat een verschil man.
Ik heb mijn inlaatspruitstuk gewoon zo laten frezen dat de kleppen in de carb vrij kunnen draaien. Hij sluit nu mooi aan en dit is gewoon de oplossing geweest! Geen gekloot dus met een adapterplaat.
Ik heb mijn inlaatspruitstuk gewoon zo laten frezen dat de kleppen in de carb vrij kunnen draaien. Hij sluit nu mooi aan en dit is gewoon de oplossing geweest! Geen gekloot dus met een adapterplaat.
Re: Edelbrock 1403 adapter
Goed nieuws!Joshuavdz schreef:Zo! Hij is aangepakt. De Edelbrock zit er op en hij brult zoals hij nooit eerder gedaan heeft. Wat een verschil man.
Ik heb mijn inlaatspruitstuk gewoon zo laten frezen dat de kleppen in de carb vrij kunnen draaien. Hij sluit nu mooi aan en dit is gewoon de oplossing geweest! Geen gekloot dus met een adapterplaat.
Maar uiteindelijk was er dus weinig verschil tussen je inlaatspruitstuk en je carburateur? Anders had dat frezen toch niet gewerkt?
1966 Mustang Fastback