Als eerste zou ik dan denken dat-ie ademnoot heeft en dat het koppel sterk inzakt op een hoger toerental.....peer schreef:Ik heb er nog 1, maar nu niet bij de hand. Ik zal deze posten als ik terug ben van vakantie.
De laatste meeting was 263 pk op de achterwielen met een c4 op een 347. Het stomme wat ik nog niet verklaard heb is dat ik nauwelijks stijg na 3000 rpm. Van 247 pk op 3000 naar 263 op 6000.
Dyno
Moderator: Shelby GT-H
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Mustang68Coupe
- Berichten: 181
- Lid geworden op: vr 19 aug, 2011 17:50
- Locatie: Braobant
Re: Dyno
Vandaag bij Ruud Fredriks (Tovami) op bezoek geweest om de carb een keer goed af te laten stellen.
289 C-code, mooi resultaat toch?
289 C-code, mooi resultaat toch?
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Standaard motorblok? Draait best veel toeren!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Mustang68Coupe
- Berichten: 181
- Lid geworden op: vr 19 aug, 2011 17:50
- Locatie: Braobant
Re: Dyno
Toerental stond ik ook een beetje van te kijken.
Gereviseerde 289 blok is naar mijn weten vrij standaard opgebouwd, tussen de facturen ben ik wel deze nokkenas tegengekomen:
- Comp Cams Nostalgia Plus N.
- Carburateur is een 2V holley 4412 500CFM, inlaat is origineel.
- Originele cilinderkoppen
- Pertronix elektronische ontsteking
- RVS JBA shorty headers
- 2,5'' RVS Magnaflow uitlaatsysteem
Gereviseerde 289 blok is naar mijn weten vrij standaard opgebouwd, tussen de facturen ben ik wel deze nokkenas tegengekomen:
- Comp Cams Nostalgia Plus N.
- Carburateur is een 2V holley 4412 500CFM, inlaat is origineel.
- Originele cilinderkoppen
- Pertronix elektronische ontsteking
- RVS JBA shorty headers
- 2,5'' RVS Magnaflow uitlaatsysteem
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Heb je een handbak? Mijn C4 schakelde bij 4200 rpm en dan stopte de meting..
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Mustang68Coupe
- Berichten: 181
- Lid geworden op: vr 19 aug, 2011 17:50
- Locatie: Braobant
Re: Dyno
Ik heb ook een C4, gemeten in de 3e versnelling waarschijnlijk?
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Mijn meting is gedaan in de 2e versnelling, je zou kunnen vragen in welke versnelling er bij jou gemeten is. Waarom bij mij in 2 weet ik ook niet. Koppel daalt bij mij weinig bij 4200 rpm, vermogen zal boven dat toetental nog wel toenemen.
Jij hebt overigens ook aardigb wat gewonnen met de afstelling van je carburateur! Bij mij stond de carburateur goed maar de ontsteking verkeerd. Met beide kun je dus mooi wat winnen!
Kun je ergens specs terugvinden van je nokkenas?
Jij hebt overigens ook aardigb wat gewonnen met de afstelling van je carburateur! Bij mij stond de carburateur goed maar de ontsteking verkeerd. Met beide kun je dus mooi wat winnen!
Kun je ergens specs terugvinden van je nokkenas?
Laatst gewijzigd door Ando op wo 11 jun, 2014 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Dyno
leuk topic !! die resultaten is aardig om te zien.
- Mustang68Coupe
- Berichten: 181
- Lid geworden op: vr 19 aug, 2011 17:50
- Locatie: Braobant
Re: Dyno
Comp Cams NOSTALGIA PLUS Hydraulic Flat Tappet Camshaft Specs:
-Intake Lift: 0.480"
-Exhaust Lift:0.475"
-Adv. Intake Duration:266 degrees
-Adv. Exhaust Duration:273 degrees
-RPM range:2200-6400 RPM
-LSA:112 degrees
-Intake Lift: 0.480"
-Exhaust Lift:0.475"
-Adv. Intake Duration:266 degrees
-Adv. Exhaust Duration:273 degrees
-RPM range:2200-6400 RPM
-LSA:112 degrees
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Zit nu nog even op een 22" scherm op full-HD te kijken i.p.v. op de smartphone. Valt me op dat de koppelkrommes toch nogal wat verschillen. Bij mij is het bijna één blok, Mustang68coupe heeft duidelijk het meeste koppel op een laag toerental waarna het afbouwd. Bij Tminus3 is het meer een kromme die piekt in het middengebied.
Zullen die verschillen voornamelijk door de nokkenas worden bepaald?
Zullen die verschillen voornamelijk door de nokkenas worden bepaald?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Moet je deze waarden nu vergelijken met die uit de linker- of uit de rechter kolom van mijn nokkenas? Wie kan daar iets over zeggen? Wat is het verschil tussen beide kolommen?Mustang68Coupe schreef:Comp Cams NOSTALGIA PLUS Hydraulic Flat Tappet Camshaft Specs:
-Intake Lift: 0.480"
-Exhaust Lift:0.475"
-Adv. Intake Duration:266 degrees
-Adv. Exhaust Duration:273 degrees
-RPM range:2200-6400 RPM
-LSA:112 degrees
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Dyno
vermogen wordt normaal gemeten in de meest direct 1:1 aandrijving, dus bij een c4 zou dat de 3e versnelling zijn en bij een handbak de 4e versnelling.
Hennie
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Zo weinig mensen die op de Dyno geweest zijn??????
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Dyno
ja wel hoor op de dyno maar niet met de mustang