Dyno

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Dyno

Bericht door Ando »

peer schreef:Ik heb er nog 1, maar nu niet bij de hand. Ik zal deze posten als ik terug ben van vakantie.

De laatste meeting was 263 pk op de achterwielen met een c4 op een 347. Het stomme wat ik nog niet verklaard heb is dat ik nauwelijks stijg na 3000 rpm. Van 247 pk op 3000 naar 263 op 6000.
Als eerste zou ik dan denken dat-ie ademnoot heeft en dat het koppel sterk inzakt op een hoger toerental.....
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mustang68Coupe
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 19 aug, 2011 17:50
Locatie: Braobant

Re: Dyno

Bericht door Mustang68Coupe »

Vandaag bij Ruud Fredriks (Tovami) op bezoek geweest om de carb een keer goed af te laten stellen.

289 C-code, mooi resultaat toch?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Dyno

Bericht door Ando »

Standaard motorblok? Draait best veel toeren!
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mustang68Coupe
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 19 aug, 2011 17:50
Locatie: Braobant

Re: Dyno

Bericht door Mustang68Coupe »

Toerental stond ik ook een beetje van te kijken.

Gereviseerde 289 blok is naar mijn weten vrij standaard opgebouwd, tussen de facturen ben ik wel deze nokkenas tegengekomen:
- Comp Cams Nostalgia Plus N.
- Carburateur is een 2V holley 4412 500CFM, inlaat is origineel.
- Originele cilinderkoppen
- Pertronix elektronische ontsteking
- RVS JBA shorty headers
- 2,5'' RVS Magnaflow uitlaatsysteem
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Dyno

Bericht door Ando »

Heb je een handbak? Mijn C4 schakelde bij 4200 rpm en dan stopte de meting..
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mustang68Coupe
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 19 aug, 2011 17:50
Locatie: Braobant

Re: Dyno

Bericht door Mustang68Coupe »

Ik heb ook een C4, gemeten in de 3e versnelling waarschijnlijk?
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Dyno

Bericht door Ando »

Mijn meting is gedaan in de 2e versnelling, je zou kunnen vragen in welke versnelling er bij jou gemeten is. Waarom bij mij in 2 weet ik ook niet. Koppel daalt bij mij weinig bij 4200 rpm, vermogen zal boven dat toetental nog wel toenemen.

Jij hebt overigens ook aardigb wat gewonnen met de afstelling van je carburateur! Bij mij stond de carburateur goed maar de ontsteking verkeerd. Met beide kun je dus mooi wat winnen!

Kun je ergens specs terugvinden van je nokkenas?
Laatst gewijzigd door Ando op wo 11 jun, 2014 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Dyno

Bericht door Dieselhead »

leuk topic !! die resultaten is aardig om te zien.

:lol:
Gebruikersavatar
Mustang68Coupe
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 19 aug, 2011 17:50
Locatie: Braobant

Re: Dyno

Bericht door Mustang68Coupe »

Comp Cams NOSTALGIA PLUS Hydraulic Flat Tappet Camshaft Specs:

-Intake Lift: 0.480"
-Exhaust Lift:0.475"
-Adv. Intake Duration:266 degrees
-Adv. Exhaust Duration:273 degrees
-RPM range:2200-6400 RPM
-LSA:112 degrees
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Dyno

Bericht door Ando »

Zit nu nog even op een 22" scherm op full-HD te kijken i.p.v. op de smartphone. Valt me op dat de koppelkrommes toch nogal wat verschillen. Bij mij is het bijna één blok, Mustang68coupe heeft duidelijk het meeste koppel op een laag toerental waarna het afbouwd. Bij Tminus3 is het meer een kromme die piekt in het middengebied.

Zullen die verschillen voornamelijk door de nokkenas worden bepaald?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Dyno

Bericht door Ando »

Mustang68Coupe schreef:Comp Cams NOSTALGIA PLUS Hydraulic Flat Tappet Camshaft Specs:

-Intake Lift: 0.480"
-Exhaust Lift:0.475"
-Adv. Intake Duration:266 degrees
-Adv. Exhaust Duration:273 degrees
-RPM range:2200-6400 RPM
-LSA:112 degrees
Moet je deze waarden nu vergelijken met die uit de linker- of uit de rechter kolom van mijn nokkenas? Wie kan daar iets over zeggen? Wat is het verschil tussen beide kolommen?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Dyno

Bericht door peer »

Volgensmij moet de meting toch altijd in de hoogste versnelling gedaan worden?
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Dyno

Bericht door Hennie »

vermogen wordt normaal gemeten in de meest direct 1:1 aandrijving, dus bij een c4 zou dat de 3e versnelling zijn en bij een handbak de 4e versnelling.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Dyno

Bericht door Ando »

Zo weinig mensen die op de Dyno geweest zijn??????
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Dyno

Bericht door Dieselhead »

ja wel hoor op de dyno maar niet met de mustang :-)
Plaats reactie

Terug naar “Performance Corner”