Dag,
Ik heb een 1967 Fairlane gerestaureerd en ben erg ontevreden met de "roadfeel".
Hij heeft een lekker geupgrade Windsor en een Toploader 4 speed. Ik hoopte op een lekkere driver, maar hij voelt niet goed aan. Op de snelweg is het continu in controle blijven en de bochten voel je niet via het stuurwiel.
Ik heb meerdere amerikanen gehad, altijd wel wat zoekerig.
Ik heb alle spelingen gecontroleerd, maar vind geen gekke dingen. Ik wil nog een Shelby drop en nog een uitlijning proberen, maar ik denk dat ik deze winter over wil gaan naar een betere voorwielophanging.
Ik het 15" Torque Trust velgen met Cooper Cobra banden, ook geen toppers volgens.
Ik zit te denken aan een Mustang II IFS upgrade, lijkt mij een leuk klusje, maar werk het ook goed? Waar moet je op letten?
Een 66/67 Fairlane heeft een bijna identieke voorwielophanging als een Mustang van die jaren.
Groeten,
Adam
Mustang II suspension, ervaring?
Moderator: Shelby GT-H
Mustang II suspension, ervaring?
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Mustang II suspension, ervaring?
Je zou Ton van Mustang Country eens moeten vragen, die doet dat wel vaker.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Mustang II suspension, ervaring?
Die Cooper Cobra banden zijn om te beginnen al een waar drama.
Een paar goede banden en kwaliteitsschokbrekers monteren maakt al een wereld van verschil, liefst ook de rubbers vervangen door de polyurethaan variant.
Hier een aardige link naar een discussie vwb de MII conversie en de pro's en cons/
http://www.stangnet.com/mustang-forums/ ... ad.720194/
Michel.
Een paar goede banden en kwaliteitsschokbrekers monteren maakt al een wereld van verschil, liefst ook de rubbers vervangen door de polyurethaan variant.
Hier een aardige link naar een discussie vwb de MII conversie en de pro's en cons/
http://www.stangnet.com/mustang-forums/ ... ad.720194/
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Mustang II suspension, ervaring?
Ieder z'n mening, maar daar ben ik dan weer geen voorstander van (ondervinding) zeker niet voor de strut-rod bushings !Gearz schreef: liefst ook de rubbers vervangen door de polyurethaan variant.
en... veel gepiep...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: Mustang II suspension, ervaring?
Strud rods willen inderdaad wel eens breken. Piepen is goed op te lossen met kettingspray...Mustang24 schreef:Ieder z'n mening, maar daar ben ik dan weer geen voorstander van (ondervinding) zeker niet voor de strut-rod bushings !Gearz schreef: liefst ook de rubbers vervangen door de polyurethaan variant.
en... veel gepiep...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl