Gelukkig maar, na een hoop frustratie eindelijk resultaat.
De schokdempers lijken mij een makkelijker klus. Succes ermee!
nieuwe lifters
Moderator: Shelby GT-H
- Mustangwacko
- Retired Moderator
Ja Jacco, dat dacht ik ook.
4 nieuwe schokdempers gehaald en vol goede moed aan de slag. Bij de demper (links voor) bleek dat de shock tower er niet afging omdat een van de 3 boutjes meedraaide. Heerlijk toch. Duurde toch weer een half uur voordat ik met kunst en vliegwerk de moer eraf kreeg. Dan de nieuwe demper plaatsen. Geen probleem alleen de onderste moeren gingen er zeer slecht op. Heel stroef en met zeer veel weerstand. Alles eruit en gecontroleerd, klopt allemaal. Dan weer alles terug erin en rustig aandraaien. Bij de eerste stap van het aandraaien....krak. Krak?
bout afgebroken van de onderzijde schokdemper. Tijdens deze werkzaamheden ontdek ik ineens een klein zwart kruiskop schroefje op de grond. Was dat nou....? leg maar opzij, komt wel weer boven. Inderdaad na een half uur valt opeens mijn ratel uit elkaar. Bleek het een van de twee schroefjes van de ratel plaat te zijn. Hee Murphy, weer terug?
Dan maar alles eruit en nu? Bellen en ruilen. De twee achterste dempers zaten gelukkig aan de onderkant zo vast dat ik na 3 kwartier proberen met sleuteltjes en de griptang, mijn goede vriend de slijptol maar te voorschijn heb gehaald.
Zo, dat schiet op. Achterste twee vernieuwd. Nu vandaag ff de schokdemper ruilen en dan kunnen we weer.....(helaas, wordt vervolgd)
4 nieuwe schokdempers gehaald en vol goede moed aan de slag. Bij de demper (links voor) bleek dat de shock tower er niet afging omdat een van de 3 boutjes meedraaide. Heerlijk toch. Duurde toch weer een half uur voordat ik met kunst en vliegwerk de moer eraf kreeg. Dan de nieuwe demper plaatsen. Geen probleem alleen de onderste moeren gingen er zeer slecht op. Heel stroef en met zeer veel weerstand. Alles eruit en gecontroleerd, klopt allemaal. Dan weer alles terug erin en rustig aandraaien. Bij de eerste stap van het aandraaien....krak. Krak?
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Weinig vervolgd.
Ff naar Adelbert gereden in Belgie en de schokdemper geruild. Fijn dat daar niet moeilijk over gedaan wordt. Hij zit er nu onder en zodra de pekel van de weg is gespoeld ga ik ff rijden. Ben benieuwd.....
(de oude schokdempers waren van het kwaliteits merk "heavy duty" en waren bijna de helft lichter dan de KYB die er nu onderzit.)
Ff naar Adelbert gereden in Belgie en de schokdemper geruild. Fijn dat daar niet moeilijk over gedaan wordt. Hij zit er nu onder en zodra de pekel van de weg is gespoeld ga ik ff rijden. Ben benieuwd.....
(de oude schokdempers waren van het kwaliteits merk "heavy duty" en waren bijna de helft lichter dan de KYB die er nu onderzit.)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,