Project: '79 Cobra Revival

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ha, helemaal vergeten deze foto's te posten. Zo was hij toen ik hem net had.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Bericht door 79cobra »

Mooie Bumper Gerlof,

:D

Ik denk alleen dat de dubbele streep donkerrood zal zijn en niet het ??oranje ?? wat je nu hebt.
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Die strepen ga ik gewoon oranje maken. Even het goede kleurtje mengen met wat modelbouwverf en aanbrengen met een sleperpenseel.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Ik was maandag van plan om wat extra benzine te tanken en wat foto's te maken. Ik was amper een kilometer onderweg of de motor begon te sputteren. Overschakelen op benzine dan maar. Nou, vergeet het maar. Ik kon de auto nog net een beetje de berm in krijgen. Na enkele herstart pogingen trok de accu het ook niet meer. Motorkap open en ja hoor, LPG leidingen en carburateur bevroren.

Wegenwacht maar gebeld. Kwam binnen een half uur. Aan de starthulp gezet en starten op benzine. Na enkele pogingen kwam er weer leven in maar niet van harte. Het was een combinatie van oorzaken; koelwaterpeil te laag, te weinig antivries en smerig, te weinig benzine in de tank, benzinefilter te smerig en zwakke ontsteking.

Met een beetje extra benzine wist de auto zich toch draaiende te houden en kon ik terug naar huis. De auto had dringend een beurt nodig. Ik had het al in de planning staan maar ja, het is zo koud. Echter, ik moest wel want vandaag moet de Alfa naar de garage voor de APK en onderhoud. Als de Mustang het dan niet doet, ben ik niet mobiel.

Eerst het koelwater aangepakt. Ik heb het systeem leeg late lopen en diverse keren doorgespoeld. Wat er uit kwam was zo bruin als de auto zelf. Ik heb net zolang gespoeld tot het water schoon was. Alles is nu vervangen door koelvloeistof.

Kennelijk zat er nog wat rotzooi in de nieuwe tank en/of metalen benzineleidingen. Benzinefilter vervangen en meteen een paar reserve aangeschaft.

De olie was zo zwart als de nacht. Nieuw oliefiler en olie ververst. En zo'n III heeft dus twee drainpluggen!

De motor sputterde nogal. Hoofdverdachte: de bougies. Er zitten 16mm bougies in, dus ik moest een pijpsleutel lenen van een buurman. Het is nogal een gedonder in zo'n krappe motorruimte. Bougies waren allemaal beroet en vettig maar verder zo goed als nieuw. Allemaal schoongemaakt. Eén van de bougiedoppen zat niet goed vast. Alle dopen gereinigd met contactspray. Verdelerkap ook nog maar even schoongemaakt.

Stationair draait de motor nu prima. Ook met gas geven pakt hij beter op en sputtert niet meer. Vandaag nog even een testritje doen.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

over revival gesproken... hoe is de testrit verlopen?

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Testrit is goed verlopen. Niet dat hij echt goed op temperatuur komt. Op gevoel wordt hij niet warmer dan 30 á 40 graden.

Zolang het rond het vriespunt is, lekker op benzine blijven rijden.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Tijd voor een update.

De lak is gepolijst en in de was gezet. De raamlijsten, spiegels en roosters zijn gespoten in een nieuwe laag zijdeglans zwart.

De nieuwe bumper cover zit er nog niet op, ik heb alleen het zwarte grillegedeelte zwart gekwast.

Afbeelding

Afbeelding

De bumper cover en het verfwerk komt later dit voorjaar/zomer als het lekker weer is en mijn fondsen weer wat aangevuld zijn. Het schuifdakje doet ook niks meer en ik moet nog een 'hood snake'.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
oscars
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 13 jun, 2005 16:45
Locatie: Historisch Schoten

Bericht door oscars »

Zo dat ziet er een heel stuk beter uit :D heb je zelf de lak gedaan??

Het blijven leuke karretjes die foxbody's

Ga je als je fondsen iets meer hebben.. nog iets aan je banden/velgen doen??
Er zit best wat ruimte zo boven je band....

Oscar.
1979 fox...

Lincoln mark III
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1527
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Bericht door grandmaster n »

Ziet er heel goed uit !!!!!! Dat wil ik ook wel!

Ook ik ben benieuwd of je zelf hebt gepolijst en zo ja, wat en/of hoe heb je dat gedaan?

gr
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Bericht door Neko- »

Die begint er met die acties al gelijk een heel stuk beter uit te zien!!!!!!!
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Ik heb hem eerst een paar keer goed gewassen. Daarna gepolijst met een polijstmachine em Commandant M5. Vervolgens weer gewassen en met een tussenpoos van twee weken, twee keer in de was gezet.

De raamlijsten, spiegels en roosters hadden last van steenslag en losgelaten verf. Allemaal geschuurd, geplamuurd en gespoten. Relatief kleine klusjes die een groot verschil maken. Er zijn nog wel wat fikse krassen en vogelpoepvlekken die ik nog eens apart moet behandelen.

Je zou het niet zeggen maar het zijn 16" velgen. Mét band zijn ze maar een kleine 2cm kleiner dan de originele. Als ik nog wat overheb misschien nog eens een set verlagingsveren eronder zetten. Hij kan rustig een 1.5" á 2" zakken.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
metalbrains
Berichten: 113
Lid geworden op: za 30 jan, 2010 16:31
Locatie: Beverwijk

Bericht door metalbrains »

hij is echt mooi geworden! complimenten en mooie foto's
Ford Mustang 2003 GT Coupé 4,6L V8
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

ziet er mooi uit Gerlof. een verbetering tov je vorige ride. zo'n cobra wil ik ook wel.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Monique
Berichten: 907
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 16:30
Locatie: De Veluwe
Contacteer:

Bericht door Monique »

Hij ziet er echt mooi uit zo, wat een verschil.
'97 SVT Cobra Convertible.
Gebruikersavatar
gert-jan
Berichten: 1656
Lid geworden op: di 24 apr, 2007 20:07
Locatie: nabij 't fean

Bericht door gert-jan »

helemaal top :smt041

ziet er stukken beter uit!
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
Plaats reactie

Terug naar “Project”