Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
Moderator: Shelby GT-H
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
Hallo Job
Met een beetje mazzel is het een Holley 4150.
Volgens mij is dat een std Mustang carburateur.
Als ik mijn Workshop manual mag geloven.
Groetjes Willem
Met een beetje mazzel is het een Holley 4150.
Volgens mij is dat een std Mustang carburateur.
Als ik mijn Workshop manual mag geloven.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
En staat er ergens een nummer of code op de carburateur dat ik zeker weet of het de 4150 is?willem_nog_niks schreef:Hallo Job
Met een beetje mazzel is het een Holley 4150.
Volgens mij is dat een std Mustang carburateur.
Als ik mijn Workshop manual mag geloven.
Groetjes Willem
En als het een originele is, wat voor nokkenas zit er standaard in, (hoeveel graden in en uitlaat open e.d.)
groet,
Job
Re: Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
niemand een idee??
Zou zo fijn zijn want dan kan ik wat onderdelen gaan bestellen en het blok gaan opbouwen..
Groet,
Job
Zou zo fijn zijn want dan kan ik wat onderdelen gaan bestellen en het blok gaan opbouwen..
Groet,
Job
Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
Carb is een type 4160 vanwege de vacuüm aansturing van de secondaries. Als het goed is moet er een list nummer staan op de zgn air Horn. Dat is het onderdeel waar je choke klep zich ook bevindt. Het nummer moet rechts aan de voorkant er van staan als je de carb houdt zoals op je laatste foto.Mustiv8 schreef:En staat er ergens een nummer of code op de carburateur dat ik zeker weet of het de 4150 is?willem_nog_niks schreef:Hallo Job
Met een beetje mazzel is het een Holley 4150.
Volgens mij is dat een std Mustang carburateur.
Als ik mijn Workshop manual mag geloven.
Groetjes Willem
En als het een originele is, wat voor nokkenas zit er standaard in, (hoeveel graden in en uitlaat open e.d.)
groet,
Job
Een 4150 heeft een directe aansturing van de secondaries en geen vacuüm aansturing (de "UFO" links achter)
Specs van een standaard ford camshaft weet ik zo niet maar lijken mij eenvoudig boven water te krijgen middels een shop manual of een beetje Google-fu.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
Thnx voor je antwoord!!
Ik kan het volgende nummer vinden op de air horn: 80457 en eronder staat 2056.
Kan iemand hier wat mee?
Of mij adviseren wat voor nokkenas is moet kiezen bij deze carb. icm het Edelbrock 289 per. inlaatspruitstuk?
Alvast bedankt!
Job
Ik kan het volgende nummer vinden op de air horn: 80457 en eronder staat 2056.
Kan iemand hier wat mee?
Of mij adviseren wat voor nokkenas is moet kiezen bij deze carb. icm het Edelbrock 289 per. inlaatspruitstuk?
Alvast bedankt!
Job
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
klop dat nummer nu eens in op google,zo moeilijk is dat niet hoorMustiv8 schreef:Thnx voor je antwoord!!
Ik kan het volgende nummer vinden op de air horn: 80457 en eronder staat 2056.
Kan iemand hier wat mee?
Of mij adviseren wat voor nokkenas is moet kiezen bij deze carb. icm het Edelbrock 289 per. inlaatspruitstuk?
Alvast bedankt!
Job
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Re: Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
Ik heb maar eens gegoogled op ford 289 stock camshaft spec. Daar komt genoeg uit betreffende je oude nokkenas. Lijkt me voor jou ook te doen.
Om je te adviseren wat je moet kopen (als ik dat al zou kunnen), moet je meer gegevens ophoesten; waar je je auto voor gaat gebruiken, gewenst toerentalbereik, welke achterasoverbrenging, handbak/automaat enz, enz.
Ik kan je er verder niet in adviseren. Lees je eens in over nokkenas keuzes op internet. Het is afhankelijk van zoveel faktoren. Het gaat niet om een sexy naam of max dit of max dat. Het gaat om het totale plaatje. Kijk anders bij edelbrock naar een passende nokkenas bij je intake, lijkt mij met mijn beperkte kennis altijd een veilige keuze en een stap hoger dan 'stock'.
Om je te adviseren wat je moet kopen (als ik dat al zou kunnen), moet je meer gegevens ophoesten; waar je je auto voor gaat gebruiken, gewenst toerentalbereik, welke achterasoverbrenging, handbak/automaat enz, enz.
Ik kan je er verder niet in adviseren. Lees je eens in over nokkenas keuzes op internet. Het is afhankelijk van zoveel faktoren. Het gaat niet om een sexy naam of max dit of max dat. Het gaat om het totale plaatje. Kijk anders bij edelbrock naar een passende nokkenas bij je intake, lijkt mij met mijn beperkte kennis altijd een veilige keuze en een stap hoger dan 'stock'.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
Hartelijk dank Edgar voor je duidelijke en uitgebreide reactie.
Ik zat te denken aan deze
http://www.summitracing.com/parts/slp-cs-1158r" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze nokkenas.
http://www.summitracing.com/parts/slp-cs-560" onclick="window.open(this.href);return false;
maar misschien is die laatste wel te "sloom"
Ik heb een handbak 4 toploader
289 onderblok met 302 koppen
edelbrock 289 performer inlaat
Holley carburateur 4160 (waarsch)
overbreng achter weet ik niet
en ik wil er waarsch. lpg in bouwen
het hoeft geen racebeest te zijn. gewoon lekker toeren en soms ff doortrekken.
Zelf dacht ik ook, een stapje hoger dan stock.
Ben benieuwd wat jullie vinden.
Groet,
Job
Ik zat te denken aan deze
http://www.summitracing.com/parts/slp-cs-1158r" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze nokkenas.
http://www.summitracing.com/parts/slp-cs-560" onclick="window.open(this.href);return false;
maar misschien is die laatste wel te "sloom"
Ik heb een handbak 4 toploader
289 onderblok met 302 koppen
edelbrock 289 performer inlaat
Holley carburateur 4160 (waarsch)
overbreng achter weet ik niet
en ik wil er waarsch. lpg in bouwen
het hoeft geen racebeest te zijn. gewoon lekker toeren en soms ff doortrekken.
Zelf dacht ik ook, een stapje hoger dan stock.
Ben benieuwd wat jullie vinden.
Groet,
Job
Re: Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
Niemand een idee bij bovenstaande nokkenassen?
groet,
Job
groet,
Job
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Re: Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
De 1e is een heel klein stapje boven standaard, de tweede zo goed als standaard. Beide prima als je verder niks wilt veranderen. Wil je merkbaar meer vermogen dan kun je beter kijken bij de kleinste versies van CompCams High Energy of Extreme Energy serie (of vergelijkbare nokkenassen van andere fabrikanten).
Je moet er dan wel rekening mee houden dat je klepveren en tuimelaar tapeinden moet vervangen.
Je moet er dan wel rekening mee houden dat je klepveren en tuimelaar tapeinden moet vervangen.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
Re: Wat is uitwisselbaar tussen 289 en 302 blok / koppen
Bedankt voor je super duidelijke antwoord, precies wat ik nodig had.tminus3 schreef:De 1e is een heel klein stapje boven standaard, de tweede zo goed als standaard. Beide prima als je verder niks wilt veranderen. Wil je merkbaar meer vermogen dan kun je beter kijken bij de kleinste versies van CompCams High Energy of Extreme Energy serie (of vergelijkbare nokkenassen van andere fabrikanten).
Je moet er dan wel rekening mee houden dat je klepveren en tuimelaar tapeinden moet vervangen.
Ik wil hem vrij standaard houden dus denk dat ik voor klein stapje boven standaard ga.
Nogmaals BEDANKT!
Groet,
Job