le mans 2013

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Plaats reactie
adriaan
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 17 jul, 2009 11:06
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

le mans 2013

Bericht door adriaan »

hallo,
in juni vindt weer de 24 uurs van le mans plaats. ik ga met een paar vrienden, en rijdt zelf met mijn 66'er fastback. de bedoeling om niet de kortste weg over parijs te rijden maar meer langs de kust en een tussen stop te maken in honfleur. wellicht zijn er op dit forum bekenden met deze streek en nog beter wie weet een mooie route, we rijden met een truck/trailer, en een 3-4 personenautos waarvan tenminste 2 klassiekers. hoor graag groet arjen
66 fastback, 347 T5z
Gebruikersavatar
Ton BlingBling
Adverteerder
Berichten: 2839
Lid geworden op: di 28 nov, 2006 16:46
Locatie: Regio Rotterdam & Regio Los Angeles .
Contacteer:

Re: le mans 2013

Bericht door Ton BlingBling »

Foto,s ? :ok:
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: le mans 2013

Bericht door 72grande »

Geweldig, les 24 Heures du Mans!

Ik ken Noord Frankrijk goed. Als toeristische route ligt natuurlijk voor de hand om langs de kust via de Caps Blanc Nez en Gris Nez te rijden, dan langs de baai van de Somme, Etretat en dan Honfleur. Is fraai maar druk en best lastig met zo'n konvooi inclusief trailer. Je zult je er in deze tijd van het jaar om een hoop campers heen moeten worstelen.

Eigenlijk geldt in Frankrijk altijd wel dat het leuk wordt zodra je de snelweg verlaten hebt. Je zou bij Arras de A1 kunnen verlaten en dan via Arras (hele fraaie binnenstad), Doullens, Vignacourt, Picquigny, Poix-de-Picardie, Aumale, Neufchâtel-en-Bray, Saint-Saëns, Totes, Yvetot, Bolbec en dan de Pont de Tancarville (historisch correcter dan de Pont de Normandie) kunnen rijden. Een groot van deze route heb ik ook gebruikt voor de forum toertocht naar Normandië in 2006.

In het toeristische Honfleur zou ik met zo'n grote groep wel je overnachting reserveren; vanuit Honfleur pak je via Lisieux de oude N138 (nu D438) naar Le Mans op. Ik weet zeker dat je daar alleen maar tussen de Britten zult rijden die hetzelfde doel hebben ...

Deze foto van Honfleur heb ik zelf gemaakt in 1974, toen was er nog geen toerist te bekennen en de vissersboten waren echt. Tegenwoordig is het iets anders ...

Afbeelding
zw015 by 72grande, on Flickr
Marc
adriaan
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 17 jul, 2009 11:06
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

Re: le mans 2013

Bericht door adriaan »

marc,

dank voor je route suggestie, ik gooi hem in de groep. overnachten kunnen we in de truck/trailer. de truck heeft 2 slaapplaatsen, trailer is voor de helft camper met 4 vaste bedden en de werkplaats (voorheen gebruikt als karting trailer) biedt ook voldoende plek om een veldbedje neer te mikken. ik heb al een leuk verjaardagscadeuatje uitgezocht, nl. een GOPro camera, moet alleen de verschillen even uitpluizen tussen de versie white, silver en black. maar Middelharnis waar deze verkocht worden is voor mij goed aan te rijden. wordt vervolgd.
66 fastback, 347 T5z
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”