Mustang GT 5.0 2010

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Mustang GT 5.0 2010

Bericht door DanielSmit »

Oke, hier dan het hele verhaal.
oktober 2013 had ik mijn auto 2 jaar en dat is normaal gesproken lang voor mij en dus tijd voor een andere.....
Ik wilde altijd al een mustang en ook nu kwam dit dus ter sprake. In tegenstelling tot voorgaande keren, zij mijn vrouw nu ineens, waarom niet :D alleen moeten we dan wel wat langer sparen en dus nog even met de huidige auto blijven rijden.
Dus zo begon het, zoeken, vergelijken, rondkijken, informeren enz.
In januari kwamen we bij VS-import terecht en die adviseerde ons dat als we een V8 wilde, we de 5.0 GT wel wat zouden vinden. Met ons budget en de tijd die we hadden, konden we de 5.0 GT model 2011 geleverd in 2010 wel betalen.
Langzaam aan is hij gaan rondkijken en heeft ons ondertussen de mogelijkheden laten zien en uitgelegd hoe alles zou gaan.
In juni hadden we alles financieel voor elkaar en hebben we gezegd dat hij er een mocht gaan zoeken voor ons. Uiteraard wel met de nodige eisen :)
Het moest een donker grijze 5.0 V8 worden met lederen interieur en een automaat. Zo gezegd zo gedaan is de zoektocht gestart.
Helaas bleek niemand afstand te willen te doen van deze mooie kleur mustang en na een paar mislukte biedingen op de veiling en een mislukte poging bij een dealer omdat ze het eng vonden om aan een Nederlander te verkopen, hebben we gezegd dat een witte ook goed was, mede omdat ik dat zelf mooier vind (mijn vrouw wilde het grijze). Binnen enkele dagen kwam deze auto op de veiling en tot onze vreugde wonnen we de bieding, het was ondertussen juli.
Nu zijn we dus eigenaar van een mooie witte Mustang 5.0 V8 GT met crème lederen interieur, automatische transmissie en van November 2010. Ook blijkt na de veiling dat er een Magnaflow uitlaatsysteem onder zit vanaf spaghettispruitstuk t/m einddempers en een cold air intake.
Dan moet hij natuurlijk wel naar Nederland toe. Dus, eerst maar eens vanuit Texas naar New York wat maar een paar dagen heeft geduurd.
Vervolgens heeft hij een aantal weken staan wachten in New York omdat de juiste papieren moesten komen van de bank en halverwegen september is de container op de boot gegaan en gaan varen.
4 oktober kwam hij dan eindelijk aan in Nederland. Hiervandaan is hij op transport gegaan naar Duitsland voor de EU keuring, omdat ze hier in Nederland nogal moeilijk doen over Amerikaanse keurmerken enz en in Duitsland niet. Na de keuring is de auto naar Nederland gegaan om hier alsnog door de RDW gekeurd te worden. Dit was nu geen probleem meer, want hij is in Duitsland goed gekeurd dus dan is hij ineens toch goed :shock: .
Twee weken geleden was alles klaar en heeft de importeur het geregeld en is de auto naar Dirksland gegaan om alles netjes te maken.
Vandaag was het dan zover, kenteken er op, mooi gepoetst, dubbeldin radio erin en andere wielen er onder. Blij als een kind in de snoepwinkel hebben we hem opgehaald. Hij rijd geweldig en iedereen kijkt om als je langs komt brullen 8) . Maar helaas was niet alles geweldig omdat de auto niet op slot bleek te kunnen. De importeur had het al doorgegeven, maar zowel hij als ik waren in de veronderstelling dat het een kwestie was van het inleren van een afstandsbediening. Dus vanaf de importeur gelijk door naar Hennie Lek,waar we vriendelijk werden ontvangen en tijd had voor ons was om op zaterdag de afstandsbediening in te leren. Helaas bleek dit niet het probleem, maar is er meer aan de hand. De auto staat nu weer bij de importeur om gerepareerd te worden, dus nog even wachten.

Al met al is het me best wel mee gevallen. Nu nog even geduld, maar dat moet vast goed gaan komen.
Ik hoop dat andere iets hebben aan het verhaal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gewoon omdat het kan :)
Rams
Donateur 2014
Berichten: 477
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 16:26
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door Rams »

Heel gaaf. Ik heb niet meer woorden dan dit.
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door 1967coupe »

mooie wagen, heb je ook foto's van het interieur?

Veel plezier ermee

Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door DanielSmit »

Bedankt mannen.
Foto's van het interieur heb ik nog niet, zodra hij weer terug is zal ik ze maken en plaatsen.
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
ArnoldH
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 03 apr, 2011 18:58
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door ArnoldH »

Wauw, wat een bijzonder fraaie wagen :shock:
En een zeldzame verschijning op de Nederlandse wegen.
Veel plezier en een hoop veilige kilometers ermee :v:
#33 🦁
Gebruikersavatar
WietseH
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 28 apr, 2014 21:44
Locatie: Groningen

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door WietseH »

Schitterende auto, heel veel plezier ermee gewenst! :ok:
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Mooi verslagje van de aankoop.
Hopelijk wordt het slot-probleem snel opgelost zodat je van de Mustang kunt genieten
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door Neko- »

Mooie wagen, weer een aanwinst voor de Nederlandse wegen.

Dat het slot probleem maar snel opgelost mag worden, en je er echt van kan gaan genieten.

Houd er wel rekening mee dat je vaak wel langer als 2jaar met deze auto's doet :) ik zat op een maximum van 4 jaar voor ik de Mustang kocht, maar deze gaat inmiddels al 9 jaar mee :lol:
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door DanielSmit »

Ik hoop ook dat het snel word opgelost, we wachten het maar af.
@Neko, het plan is wel om er langer mee te gaan doen, als ik met een Honda Civic drie jaar kan doen, dan moet met de Mustang toch nog wel langer lukken :)
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door Eric »

Ah een eerste facelift in het wit, altijd goed. Veel plezier ermee!
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door Craneman »

Mooie wagen Daniël. Nu hopen dat je der snel kilometers op kunt gaan zetten!

Ik heb maximaal 5,5 jaar met een auto gedaan, maar dat gaat me met de huidige niet lukken. 3 Jaar wil ik eigenlijk niet halen, maar wel dan 10 jaar of zo met een Mustang.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1806
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door Big_fun_58 »

Mooie wagen hoor! Ik hoop dat het prbllem met de zender snel opgelost kan worden. Anders zou het misschien aangestuurd kunnen worden door een alrmsgysteem als je dat erin kan zetten...
Succes en bedankt voor het mooie verhaal.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door Mack »

Mooi, gefeliciteerd! Ik hoop dat ik hem maar vaak mag tegenkomen :-)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
aart
Berichten: 702
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 18:51
Locatie: Sweetlake zuid Holland

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door aart »

Hele mooie uitvoering, veel plezier ervan, alleen jammer dat hij zonder werkende sloten wordt afgeleverd, is mijn inziens een minpuntje van de verkoper.

Groet Aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Mustang GT 5.0 2010

Bericht door DanielSmit »

Is inderdaad een klein missertje van de verkoper, maar ja iedereen kan fouten maken.

Mack, ik ben al steeds aan het zoeken, maar heb je nog niet zien rijden op de maasvlakte
Gewoon omdat het kan :)
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”