project fastback 66
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: do 07 jan, 2016 15:39
project fastback 66
zal hier de voorgang van het project een beetje weergeven:
begon zo'n 9 jaar geleden denk ik met het project van iemand anders over te nemen :
een volledig gestripte mustang met een enorme berg oude en nieuwe onderdelen
begonnen met voorbereidingen voor de spuiter: schuurwerk
het motorblok helemaal gaan demonteren :
kwam hier en daar beetje koolaanslag tegen :
kleppen geslepen met pasta :
alles gereinigd :
motor was al in het verleden uitgeboord en ik heb het daardoor maar gewoon bij wat honen nieuwe zuigerveren gelaten
en de boel weer beetje bij beetje gaan monteren:
de onderkant en motoruim stond al in een etsprimer en die heb ik zelf daarna in de lak en bodyshutz gezet:
de wielophaning verlaagd ( "the shelby drop") en vernieuwd:
de steering valve helemaal gereviseerd :
en toen kwam het project voor een aantal jaren stil te liggen
begon zo'n 9 jaar geleden denk ik met het project van iemand anders over te nemen :
een volledig gestripte mustang met een enorme berg oude en nieuwe onderdelen
begonnen met voorbereidingen voor de spuiter: schuurwerk
het motorblok helemaal gaan demonteren :
kwam hier en daar beetje koolaanslag tegen :
kleppen geslepen met pasta :
alles gereinigd :
motor was al in het verleden uitgeboord en ik heb het daardoor maar gewoon bij wat honen nieuwe zuigerveren gelaten
en de boel weer beetje bij beetje gaan monteren:
de onderkant en motoruim stond al in een etsprimer en die heb ik zelf daarna in de lak en bodyshutz gezet:
de wielophaning verlaagd ( "the shelby drop") en vernieuwd:
de steering valve helemaal gereviseerd :
en toen kwam het project voor een aantal jaren stil te liggen
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: do 07 jan, 2016 15:39
Re: project fastback 66
maar project inmiddels dus weer opgepakt.
zat ook lang te dubben over welke kleur ik de auto zou laten spuiten . oorspronkelijk was hij rood en dat was ook mijn idee om zo te houden maar omdat ik al een rode corvette heb wilde ik eigenlijk ook wel iets anders. vele kleuren de revue laten passeren en kwam uit dat ik blauw wel mooi zou vinden...maar ja.. welke teint blauw ... heb spuiter vele staaltje laten maken... elke blauwe auto die ik zag werd op de teint beoordeeld.
uiteindelijk een blauw gevonden die ik bij een auto uit 66 vond passen : blu sera van ferrari
auto eind 2014 naar spuiter gebracht waar auto de nodige behandelingen kreeg:
kleur lijkt met met verschillende cameras ook weer heel anders
en na ruim een jaar kon auto met nieuw kleurtje eindelijk weer naar huis :
zat ook lang te dubben over welke kleur ik de auto zou laten spuiten . oorspronkelijk was hij rood en dat was ook mijn idee om zo te houden maar omdat ik al een rode corvette heb wilde ik eigenlijk ook wel iets anders. vele kleuren de revue laten passeren en kwam uit dat ik blauw wel mooi zou vinden...maar ja.. welke teint blauw ... heb spuiter vele staaltje laten maken... elke blauwe auto die ik zag werd op de teint beoordeeld.
uiteindelijk een blauw gevonden die ik bij een auto uit 66 vond passen : blu sera van ferrari
auto eind 2014 naar spuiter gebracht waar auto de nodige behandelingen kreeg:
kleur lijkt met met verschillende cameras ook weer heel anders
en na ruim een jaar kon auto met nieuw kleurtje eindelijk weer naar huis :
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: do 07 jan, 2016 15:39
Re: project fastback 66
het eerste dat ik daarna gedaan heb was het mooiste onderdeel van een mustang geinstalleerd : de ventilatieroosters
daarna aan de deuren gewerkt... mechanisme voor raam , sloten , deurgrepen geinstalleerd
voor de deurhandgrepen had ik nieuwe liggen en die ook geinstalleerd maar nu ik dat zo bekijk lijken mij de originelen degelijker dan die nieuwe repro mogelijk dat ik de oude dus nog eens ga oppoetsen en terugplaatsen
verder de rubbers van ventwindow en Vent Division Bar Weatherstrip vervangen en dat ging opvallend gemakkelijk :
de Door Glass Run Weatherstrip vervangen en Door Run Repair Kit 1965-1966 besteld om ook die rails die in deur zit om raam te geleiden opnieuw te "bekleden"
en weer terug geplaatst in de deur:
inmiddels bezig met de headliner te installeren maar ben nog niet tevreden met het resultaat
wordt vervolgd
arthur
daarna aan de deuren gewerkt... mechanisme voor raam , sloten , deurgrepen geinstalleerd
voor de deurhandgrepen had ik nieuwe liggen en die ook geinstalleerd maar nu ik dat zo bekijk lijken mij de originelen degelijker dan die nieuwe repro mogelijk dat ik de oude dus nog eens ga oppoetsen en terugplaatsen
verder de rubbers van ventwindow en Vent Division Bar Weatherstrip vervangen en dat ging opvallend gemakkelijk :
de Door Glass Run Weatherstrip vervangen en Door Run Repair Kit 1965-1966 besteld om ook die rails die in deur zit om raam te geleiden opnieuw te "bekleden"
en weer terug geplaatst in de deur:
inmiddels bezig met de headliner te installeren maar ben nog niet tevreden met het resultaat
wordt vervolgd
arthur
Re: project fastback 66
Idd goed bezig. Allemaal herkenbaar voor mij....
Kleur vindt ik ook een goede keuze.
Succes met de verdere werkzaamheden.
Kleur vindt ik ook een goede keuze.
Succes met de verdere werkzaamheden.
-'65 Ranchero C-code. Ice Blue metallic.
-'71 Dodge Challenger Coupe. Medium Green metallic.
-'71 Dodge Challenger Coupe. Medium Green metallic.
- FastbackMarc1967
- Berichten: 311
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 23:25
Re: project fastback 66
Mooi werk hoor, succes !
Re: project fastback 66
mooi project, succes met afbouwen!
Jasper
Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: project fastback 66
En de boer hij ploegde voort. Wat een titanenwerk.
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: project fastback 66
Goed bezig hoor. Ben zelf ook met zo een project bezig en het is allemaal zo herkenbaar.....
De frustaties over de kwaliteit van after market onderdelen heeft iedereen denk ik.
Geniet er lekker van voor elk klein "projectje" wat je nu af kan maken (als het mooi zit, goed werkt, beter dan af fabriek, etc.). Ik doe het bij mij nu ook elke dag.
Succes en hou ons op de hoogte.
Groeten Jan
De frustaties over de kwaliteit van after market onderdelen heeft iedereen denk ik.
Geniet er lekker van voor elk klein "projectje" wat je nu af kan maken (als het mooi zit, goed werkt, beter dan af fabriek, etc.). Ik doe het bij mij nu ook elke dag.
Succes en hou ons op de hoogte.
Groeten Jan
It's the M@DM@N.......... #>B-)
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: do 07 jan, 2016 15:39
Re: project fastback 66
de paasdagen goed besteed hier .... verder gegaan met mijn mustang
de 50 jarige bekabeling van de auto durf ik niet meer te vertrouwen.. dus besloten alles te vernieuwen:
boven de oude bedrading....onder de nieuwe wire kit :
heb nog zitten twijfelen tussen deze en de painless wire kit maar het is toch de american autowire geworden en ziet er doenbaar uit
begonnen met bekabeling naar achterkant van de auto te installeren:
linker foto zat nog oude bekabeling wielkast linkerkant van auto ... de kabel bescherming was hier en daar behoorlijk aan het vergaan. rechts de nieuwe bekabeling met verse kabelbeschermer aan het trekken ( links voor het portier dan door dorpelgoot naar achterkant auto:
en vandaag het achterraam geplaatst, helemaal in m'n eentje Had eerst nog een kleine tegenvaller toen ik met voorbereidingen bezig was .bleek het kopje een van die nipples in sponning waar je de clips voor de molding aan moet bevestigen was afgebroken , er eerst dus maar even het lasapparaat bijgehaald en er weer een kopje op gelast.
zat nog even in dubio of ik al vooraf gelijk de randje kit (3m 8509) in de sponning zou aanbrengen zoals ik op enkele videos zag maar omdat het mijn eerste keer was dat ik een ruit ging plaatsen en mogelijk een beetje zou gaan tobben heb ik het maar niet gedaan .
uiteindelijk een goede keus geweest daar bij eerste poging ik op een probleem stuitte . ik was begonnen met touw aan midden onderkant door het rubber te trekken maar toen ik bij hoek bovenkant van raam kwam lukte het niet de scherpe bocht te maken, kreeg rubber niet over de metalen rand heen en dreigde ook de headliner los te trekken...... via beide kanten geprobeerd maar lukte niet .
raam er maar weer uitgehaald en touw opnieuw aangebracht in rubber maar nu aan midden bovenkant begonnen met trekken en de headliner vormde geen drempel meer en lukte het wel .
ik moet nu alles nog wel een keertje afkitten.
arthur
de 50 jarige bekabeling van de auto durf ik niet meer te vertrouwen.. dus besloten alles te vernieuwen:
boven de oude bedrading....onder de nieuwe wire kit :
heb nog zitten twijfelen tussen deze en de painless wire kit maar het is toch de american autowire geworden en ziet er doenbaar uit
begonnen met bekabeling naar achterkant van de auto te installeren:
linker foto zat nog oude bekabeling wielkast linkerkant van auto ... de kabel bescherming was hier en daar behoorlijk aan het vergaan. rechts de nieuwe bekabeling met verse kabelbeschermer aan het trekken ( links voor het portier dan door dorpelgoot naar achterkant auto:
en vandaag het achterraam geplaatst, helemaal in m'n eentje Had eerst nog een kleine tegenvaller toen ik met voorbereidingen bezig was .bleek het kopje een van die nipples in sponning waar je de clips voor de molding aan moet bevestigen was afgebroken , er eerst dus maar even het lasapparaat bijgehaald en er weer een kopje op gelast.
zat nog even in dubio of ik al vooraf gelijk de randje kit (3m 8509) in de sponning zou aanbrengen zoals ik op enkele videos zag maar omdat het mijn eerste keer was dat ik een ruit ging plaatsen en mogelijk een beetje zou gaan tobben heb ik het maar niet gedaan .
uiteindelijk een goede keus geweest daar bij eerste poging ik op een probleem stuitte . ik was begonnen met touw aan midden onderkant door het rubber te trekken maar toen ik bij hoek bovenkant van raam kwam lukte het niet de scherpe bocht te maken, kreeg rubber niet over de metalen rand heen en dreigde ook de headliner los te trekken...... via beide kanten geprobeerd maar lukte niet .
raam er maar weer uitgehaald en touw opnieuw aangebracht in rubber maar nu aan midden bovenkant begonnen met trekken en de headliner vormde geen drempel meer en lukte het wel .
ik moet nu alles nog wel een keertje afkitten.
arthur
- 67mustangcabrio
- Berichten: 673
- Lid geworden op: zo 19 sep, 2004 22:41
- Locatie: noord limbabwe
Re: project fastback 66
Mooi Project , en zeer goede kleurkeuze
Nu die nog niet klaar is valt het het rode aan de binnenzijde wel erg op
keep up the good work
Gr Frans
Nu die nog niet klaar is valt het het rode aan de binnenzijde wel erg op
keep up the good work
Gr Frans
Titanium gray 67er Ford Mustang Cabrio (302 V8.)
Black Chevrolet Pickup C20 1966 (350 V8)
Black Dodge RAM 5,7HEMI sport single cab
Black Chevrolet Pickup C20 1966 (350 V8)
Black Dodge RAM 5,7HEMI sport single cab