Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 15-11-2023 Update

Alle projecten van Members die niet in een jaartal geplaatst kunne worden.
Zoals garage verbouwingen, Motor rebuild, ect ......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak

Bericht door Ando »

Je kunt beter de uitvoering zonder het blauwe of rode plastic gebruiken en dan afwerken met een kripmkousje, eventueel in diverse kleuren.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak

Bericht door Limburger »

Ja inderdaad, dat doe ik dan ook. Ziet er strak uit.
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak

Bericht door Limburger »

Tijdje geleden dat er weer een update was maar niet stil gezeten. Redelijk wat dingen uit gezocht en in verdiept hoe of wat en wat het slimste/beste is om te doen.
Het hout in de bak is klaar, moet nog 2 lagen gelakt worden en er tussen water geschuurd worden. Als ze er definitief in gaan polijst ik ze zodat de echte glans naar boven komt.
Al heel tevreden over hoe het geworden is kwa kleur en glans die ze al hebben.

Wat reparaties wat betreft stuur as en stuur, dit zat zo vast op mekaar dat ik de as kapot moest boren om het stuur eraf te krijgen. Nieuw stuk as er op met een spie erin, deze spie zit weer in het stuur en met een plaatje het stuur vast op de as zodat deze niet omlaag kan.

Had geen zin in kettingen die er voor zorgden dat de klep vlak bleef hangen dus gekozen voor stoffen riemen met rvs bevestig ogen eraan maar deze kreeg ik niet netjes passend door mijn nieuwe bak. Dus wat nieuws moeten verzinnen, wat er voor zorgt dat de klep vlak blijft hangen ZONDER dat er iets aan de bak/klep hangt. Was niet makkelijk maar het is ons toch gelukt! Niet zo sterk dat je erop kan zitten maar zeker sterk genoeg om op te leunen. Heel er blij met deze manier en scharnieren. Ziet er heel gelikt uit en de werking is moeilijk te zien waardoor het toch weer origineel oogt. Ook de sluiting van de klep komt nu mooi tot zijn recht.

Hout voor in de bak:
Afbeelding

Bak los op het chassis, klep moet nog afgewerkt worden:
Afbeelding

Filmpje!
https://www.youtube.com/watch?v=FDYL3ojrRyk

Ook geïnteresseerd PB me even.

Oude stuk as weg geboord en nieuw stuk erop:
Afbeelding

Tevens ook het stuurhuis gereviseerd en uitgevuld, dit was het laatste onderdeel wat speling vertoonde. Nu zou alles netjes in tolerantie zitten. En dus strak moeten sturen voor een 1953 pickup.
Afbeelding

Diffrentieel deksel ook netjes gespoten:
Afbeelding

Afbeelding

Vloeistoffen voor de aandrijflijn:
Afbeelding

Wou beginnen de radiateur netjes te maken zodat deze er voor vast in kon echter kwam ik wat vervelends tegen:
Afbeelding

Rot als een tientje dus maar op zoek naar een nieuwe:
Afbeelding

Motor liep niet heel geweldig, maar de kabelboom daar in tegen was ook HEEL slecht gemaakt en had daarom 2 keuzes:

1: Complete motor kabelboom kaal maken en repareren, daarbij het bak gedeelte eruit knippen en door iemand laten afstellen.
2: Complete motor kabelboom rippen voor alle stekkers en een compleet nieuw motor management systeem met een moderne vrij programmeerbare ECU.

Even moet denken en eens goed gepraat met de constructeur van deze systemen en de opmaat kabelboom ligt klaar incl. de nodige sensoren en componenten om de motor weer mooi aan het lopen te krijgen. Dit word nu prio 1, de pickup rijdend maken, daarna word de rest klaar gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

More to come!
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15 Grote update

Bericht door 1967coupe »

Knap werk.
Succes verder


Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15 Grote update

Bericht door Limburger »

Thx
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15 Grote update

Bericht door NordicDawn »

Dat ziet er erg goed uit :up:
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15 Grote update

Bericht door Limburger »

HELE tijd na genoeg niks meer gedaan, druk met school werk en andere gekke zaken.
Zag dat ik al wat achterloop met wat updates. Het rem systeem is zo ver klaar, moet nog afgevuld en ontlucht worden maar dat doe ik pas als de cabine er voor de rdw voor vast op staat.
Gewisseld van trommel naar schijf aan de voorkant omdat ik deze tegen kwam voor een mooi bedrag. nieuw brandnew.

Omdat de leidingen naar de hoofdremcilinder toch best goed zichtbaar zijn heb ik daar extra me best op gedaan met een maat.
Hier hebben we zo verschrikkelijk lang aan gewerkt dat ik een glimlach op me smoel krijg als ik er al aan denk. Ik moet er nog klemmetjes voor maken waar de 2 leidingen mooi langs elkaar geklemd worden maar het resultaat is prachtig al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van de leiding onder tot boven
https://youtu.be/kUASOqJQVjw
Nu bezig met brandstofsysteem klaar maken en dan de uitlaat.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15

Bericht door 1967coupe »

nice :ok:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 350
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15

Bericht door DennisStang »

Wat is dit een mooi project om te volgen zeg! Erg mooi om te zien hoe je alles (grondig) aanpakt! Respect! :up:
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Ary
Berichten: 44
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 21:02

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15

Bericht door Ary »

Erg netjes gedaan, blijft mooi om te volgen.
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15

Bericht door Limburger »

Heren bedankt! En zo gaan we verder!
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15

Bericht door Limburger »

Afgelopen tijd niet helemaal stil gezeten. Weer wat mooie custom feateres gemaakt.

Wou de bekabeling voor de bak verlichting en motor na genoeg ongezien de cabine in krijgen. Voor de motor is dit helaas niet gelukt maar wel netjes.
De bekabeling voor de bak en verlichting komt wel nagenoeg ongezien erin. Door de stijl in de cabine kunnen ze naar binnen.
RVS brandstof leiding hangt ook aan de pickup, hier moet ik nog 1 koppeling voor kopen en dan is dit klaar. Brandstof pomp en voorfilter zit ook netjes in het frame gemonteerd.
Brandstof pers filter zit op het schutbord.

Goed begin gemaakt aan de uitlaat, deze was 3 keer niks en daarom heb ik wat losse bochten etc besteld en ben ik vanaf spruitstuk op nieuwe begonnen. Moet nog eind tips vinden die me zinnen en dan kan ik de laatste ophanging maken zodat hij netjes onder de tree plank uitkomt. Nog nooit een uitlaat gemaakt laat staan bochten gelast of what ever maar erg tevreden met het resultaat zover. Komende week de uitlaat aflassen en eronder hangen.

Motor-cabine:
Moet nog afgewerkt worden uiteraard maar dat komt voor hij gespoten word.
Afbeelding

Afbeelding

Bak-cabine:
Afbeelding

Brandstof pomp incl voorfilter in het frame gemonteerd. Goed tot +-300pk.
Afbeelding

Afbeelding

Onderkant cabine gezien:
Afbeelding

Afbeelding

Uitlaat bouwen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komende week weer meer denk ik :D
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 433
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15 Custom!

Bericht door Jasper »

Erg mooi werk hoor, leuk om te zien!

Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15 Custom!

Bericht door Limburger »

Jasper schreef: ma 28 aug, 2017 12:18 Erg mooi werk hoor, leuk om te zien!

Jasper
Thx Jasper! Leuk zo'n reacties!

Heb nog wat gekloot aan de auto, veel met andere hobby's bezig geweest.

Ik was niet tevreden over de pompunit in de tank. En heb er voor gekozen de pomp buiten de tank te hangen dus maak ik een nieuwe sending unit. Geheel van RVS zodat ik ervanaf ben in de toekomst.
Originele tankvlotter besteld zodat deze juist correspondeerd met de originele meter cluster in het dashboard.
Aanzuig en retour erop gemaakt, tussen de RVS leiding komt een 1/4 bsp lassok voor een ontluchtings filter te monteren.

Afgelopen week de uitlaat tips binnen gekregen zodat ik de precieze maat ook kan afmaken van de uitlaat. En daarbij de lang gezochten nippels voor de leidingen van de versnellingsbak koeler.

1/4 npsm - 8AN
Afbeelding

Flowmaster 15372 exhaust tips.
Afbeelding

Afbeelding

Iets groter gat gemaakt in de tank:
Afbeelding

Afbeelding

Word nog TIG afgelast aan de bovenzijde. En de bovenzijde van de leidingen worden nog ingekort:
Afbeelding

Afbeelding

Ga eens experimenteren met klotsen in de tank door een soort bakje aan de aanzuig te maken waardoor er altijd brandstof bij de pijp blijft staan. Er zijn best een hoop opties maar deze leek me wel wat dus we gaan eens kijken of dit wat word:
Afbeelding

Verwacht de tank vlotter deze week wel helemaal klaar te hebben en de uitlaat ook gaande weg klaar.

Even offtopic :D
Nieuwe daily gekocht:
Ford Courier 1.3 benzine. Gare motor erin, 125kph max top speed:D
Afbeelding

Donor erbij gekocht voor weinig uiteraard:
Afbeelding

Motortje voorzien van nieuwe distributie en beurtje:
Afbeelding

Interieur eruit voor kabelboom om te leggen:
Afbeelding

Ebay paip erop:
Afbeelding

Afbeelding

Voorremmen zijn van een 2.0ltr mondeo en zijn dus een paar cm groter als origineel.
Kortom ding is behoorlijk snel, binnenkort issie nog sneller :c8l: Blue bottle life :D
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 1 Stainless en nieuwe daily

Bericht door Mack »

Dus je hebt de 1.3 uit de Puma in je bestelbakkie gegooid? Netjes!

Oh, en die pickup ziet er ook top uit natuurlijk 8)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Projecten”