Marti Report 79 T5Cobra

Post hier alles omtrent de Marti reports en het Europese Mustang Register

Moderator: Shelby GT-H

T5Cobra
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Marti Report 79 T5Cobra

Berichtdoor T5Cobra » ma 09 jan, 2017 09:33

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 4627
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Berichtdoor Mack » ma 09 jan, 2017 11:45

Cool. Ik vind de paintcode wel apart: Bright Blue. Dit zal toch niet dezelfde zijn als Bright Blue uit 1994?

3J in 1979 en KF in 1994.

Opvallend dat ze wel hetzelfde heten.

Afbeelding

Afbeelding
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE

Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 4868
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Berichtdoor 1970TwisterSpecial » ma 09 jan, 2017 12:48

Aardige optielijst en ook wel cool dat er op staat dat ie bestemd is voor export
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009

T5Cobra
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Berichtdoor T5Cobra » ma 09 jan, 2017 13:38

Ja. Het is appart, maar overal waar je zoekt zijn er verschillende kleuren blauw voor de 3J bright blue.

Zie http://mustangattitude.com/cgi-bin/colorcodedisplay.cgi?code=3J&manuf=Ford&rows=50

De ford mustangs die speciaal voor de Duitse export waren gingen t/m december 1978 niet als mustang, maar als T5 de fabriek uit. Dit was omdat de heren Krupp en Kreidler de licentie hadden voor de naam "mustang". Die liep af in december 1978. Toen heten ze gewoon weer mustang. De mijne staat als 11-78 te boek, dus is het een van de laatsten.

http://www.mustangclub.de/modelle/t5/die-geschichte-t5

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 4627
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Berichtdoor Mack » ma 09 jan, 2017 14:23

T5Cobra schreef:Dit was omdat de heren Krupp en Kreidler de licentie hadden voor de naam "mustang".


Dankzij deze: de Krupp Mustang (1951-1955)

Afbeelding
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 4627
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Berichtdoor Mack » ma 09 jan, 2017 14:26

1970TwisterSpecial schreef:Aardige optielijst


Volgens mij komt dat vooral door de voertuigeisen in Europa? Emissiesysteem, km-teller, achterruitwisser en -defroster, ruitenwisser met interval, kenteken voor, geupgrade lichten: dat lijken me allemaal extra's om het legaal te maken in Europa.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE

T5Cobra
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Berichtdoor T5Cobra » ma 09 jan, 2017 15:11

Welcome in Europe.
Het land van de ongekende hoeveelheid regels.

:( :cry: :mrgreen:

Gebruikersavatar
351-V8-power
Berichten: 1260
Lid geworden op: do 03 aug, 2006 20:04
Locatie: Scheveningen

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Berichtdoor 351-V8-power » ma 09 jan, 2017 16:50

Mack schreef:Cool. Ik vind de paintcode wel apart: Bright Blue. Dit zal toch niet dezelfde zijn als Bright Blue uit 1994?

3J in 1979 en KF in 1994.

Opvallend dat ze wel hetzelfde heten.

Afbeelding

Afbeelding



Mooi die Cobra. blauw staat m goed.
69 Grandé 351W Copper Flame

T5Cobra
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Berichtdoor T5Cobra » ma 09 jan, 2017 22:52

351-V8-power schreef:Afbeelding

Mooi die Cobra. blauw staat m goed.[/quote]

Ik vind het oranje er niet mooi bij staan. De bies/lijn aan de zijkant en de cobra tekst. Had dat dan ook geel gedaan net als de "hood" sticker.

Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 4868
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Berichtdoor 1970TwisterSpecial » di 10 jan, 2017 06:59

Ronnie,
Is het plan de auto zo veel mogelijk concours correct op te bouwen ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009

T5Cobra
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Berichtdoor T5Cobra » di 10 jan, 2017 08:24

Ik wil wel alle spullen verzamelen om het te kunnen doen, maar dat is voor nu geen optie. :?

De vrouw wil graag weer rijden en denkt dat de auto nooit weer klaar komt, :wallb: dus ze weet nog van niks :lol: :lol: . Mijn maat doet ook bijna al het werk omdat ik zeer beperkt ben door blijvende gezondheidsschade. Kan alles zelf ook wel, maar doe er nu 20x zo lang over. :dots:

Als de T5 concours moet worden dan moet eerst de lak weer naar bright blue. Om zoiets al te laten doen wordt veels te duur. Spuiten doe ik zelf niet, maar de gehele auto strippen, spuit klaar maken, reviseren, verfraaien etc. kon ik allemaal zelf en dan kost het zeer weinig. :coolp: Ik denk wel dat de waarde zal stijgen van dit model in de toekomst met de speciale opties. Het concours maken is iets voor mijn zoon (hoop ik).

Als je nog tips of info hebt, dan is het altijd welkom. :smt041. Hoe meer er bekend is, des te makkelijker wordt het.

De motor en het interieur is gelukkig nog origineel.
De velgen, de kleur, de achterspoiler, de achterlichten, uitlaat en de lpg installatie niet. Het valt op zich nog mee
:smt033


Terug naar “Kevin Marti report's & European Mustang Registry”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast