Afstellen ontsteking met EEC-IV
Moderator: Shelby GT-H
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Afstellen ontsteking met EEC-IV
Iemand ervaring met het afstellen van een ontsteking met een EEC-IV? Wat is de juiste werkwijze/volgorde? Moet de motor warm zijn en de SPOUT wire los? Wat is de initiele waarde?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Afstellen ontsteking met EEC-IV
ik verwacht dat je op het http://www.xrrs-club.nl/forum/ meer kan vinden dan hier.
toch succes. ik heb verder geen idee.
toch succes. ik heb verder geen idee.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Afstellen ontsteking met EEC-IV
De EEC-IV zit ook in een aantal Mustangs, maar blijkbaar wordt daaraan hier niet gesleuteld....
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Afstellen ontsteking met EEC-IV
Ooit was er fordfuelinjection.com met alle EEC IV ombouw en afstel informatie, ik zie nu dat deze site verdwenen is, jammer dat ik niet alles opgeslagen heb,
op SBFtech.com en corral.net en muscularmustangs.com kun je ook heel wat afstelgegevens vinden,
Succes en grts,
Jack
op SBFtech.com en corral.net en muscularmustangs.com kun je ook heel wat afstelgegevens vinden,
Succes en grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
-
- Berichten: 868
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
- Locatie: limburg
Re: Afstellen ontsteking met EEC-IV
Ando, je verteld niet om welke motor/wagen het gaat.
Start de motor en laat hem warm lopen.
Voor Amerikaanse wagens: Als de motor warm is moet je de grijze spout connecter los maken. Afstellen op 10 graden en de spout connector weer inpluggen. klaar.
Voor Europese wagens, deze hebben geen spout connector. Je hebt dus een fout code reader nodig om de ontsteking te "bevriezen". Vaak gaan deze autos ook op noodloop als je de stekker van de ICV losmaakt en dan blijft de ontsteking tijdstip ook vast staan. Nadeel van deze methode is als het stationair toerental of tps sensor niet goed afgesteld is de motor afslaat. Dat is gelijk de clue dat de stationair afstelling niet goed is want de motor moet namelijk blijven lopen.
Je zou ook kunnen overwegen om de spout kabel te kunnen voorzien van een stekker verbinding zodat je die los kunt maken voor af te stellen.
Bij een ontsteking verdeler met een module aan de zijkant gemonteerd is het de 2e kabel van boven. Bij de 2.0l DHOC motor ontstekingsmodule geldt het zelfde.
Start de motor en laat hem warm lopen.
Voor Amerikaanse wagens: Als de motor warm is moet je de grijze spout connecter los maken. Afstellen op 10 graden en de spout connector weer inpluggen. klaar.
Voor Europese wagens, deze hebben geen spout connector. Je hebt dus een fout code reader nodig om de ontsteking te "bevriezen". Vaak gaan deze autos ook op noodloop als je de stekker van de ICV losmaakt en dan blijft de ontsteking tijdstip ook vast staan. Nadeel van deze methode is als het stationair toerental of tps sensor niet goed afgesteld is de motor afslaat. Dat is gelijk de clue dat de stationair afstelling niet goed is want de motor moet namelijk blijven lopen.
Je zou ook kunnen overwegen om de spout kabel te kunnen voorzien van een stekker verbinding zodat je die los kunt maken voor af te stellen.
Bij een ontsteking verdeler met een module aan de zijkant gemonteerd is het de 2e kabel van boven. Bij de 2.0l DHOC motor ontstekingsmodule geldt het zelfde.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Afstellen ontsteking met EEC-IV
Het gaat om een Pinto 2 liter. Ik heb de spout wire losgemaakt in de connector die op de ICV zit. Vervolgens heb ik de ontsteking op 10 graden voor bovenste dode punt gezet. Met de spout weer aangesloten vervroegt hij weer netjes op toerental. Maakt warm of koud overigens uit? Heb niet gecontroleerd of daar verschil in zit op noodloop....
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 868
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
- Locatie: limburg
Re: Afstellen ontsteking met EEC-IV
Een motor stel je altijd af als deze warm is.
Goed er kunnen uitzonderingen zijn zoals de vaste voor ontsteking omdat je bv de verdeler los gemaakt had. Maar het lijkt me dan wel raadzaam om de ontsteking tijdsstip nog eens controleren als de motor warm is.
Goed er kunnen uitzonderingen zijn zoals de vaste voor ontsteking omdat je bv de verdeler los gemaakt had. Maar het lijkt me dan wel raadzaam om de ontsteking tijdsstip nog eens controleren als de motor warm is.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Afstellen ontsteking met EEC-IV
Tot op heden niet één reactie op dat forum... is zo dood als een pier! Heb alleen zelf 3x gereageerd op mijn eigen post...Swordfish79 schreef:ik verwacht dat je op het http://www.xrrs-club.nl/forum/ meer kan vinden dan hier.
toch succes. ik heb verder geen idee.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Afstellen ontsteking met EEC-IV
Alles gecontroleerd en alles ziet er OK uit, zowel warm als koud. Houden we dus lekker zo. Thanks voor de info!capri v8 driver schreef:Een motor stel je altijd af als deze warm is.
Goed er kunnen uitzonderingen zijn zoals de vaste voor ontsteking omdat je bv de verdeler los gemaakt had. Maar het lijkt me dan wel raadzaam om de ontsteking tijdsstip nog eens controleren als de motor warm is.
Op naar het volgende project: AMD Superseals voor de achterlichtconnectors. Wat een feest!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Afstellen ontsteking met EEC-IV
De volgende keer knip ik de SPOUT kabel weer door en zet er een AMP-superseal tussen. Had nu even niets geschikts bij de hand.capri v8 driver schreef:
Je zou ook kunnen overwegen om de spout kabel te kunnen voorzien van een stekker verbinding zodat je die los kunt maken voor af te stellen.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl