Mustang II 1974 (mach of pony)

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
HugoNL
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 mar, 2017 12:33

Mustang II 1974 (mach of pony)

Bericht door HugoNL »

Beste mensen,
mijn naam is Hugo, ik ben nieuw op dit forum en heb ondertussen al jullie pracht al kunnen bewonderen van de geposte foto's.
ik heb een vraag en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want ik heb internet al gezocht maar ik kom helaas niet verder.
ik heb een Ford Mustang te koop zien staan waar ik wel oren naar heb. het is een Mustang II uit 1974 (mach of pony) zwart van kleur, 88000 op de teller met een V6 motor. auto ziet er heel gaaf uit en is aan de onderkant goed en hard.
de eigenaar die hem nu bezit heeft hem gekregen via inruil maar heeft geen idee wat hij er voor moet vragen. ik wil deze auto graag gaan rijden maar heb natuurlijk geen zin om zometeen veel te veel te moeten betalen...
zoals ik al aangaf heb ik internet al bezocht voor info en evt richtprijs maar heb helaas niets kunnen vinden. ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met een richtprijs.

met vriendelijke groet
Hugo
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang II 1974 (mach of pony)

Bericht door Mack »

Het ligt natuurlijk erg aan de staat van de auto. Roest is een punt en sommige onderdelen van II-tjes in goede staat zijn zeldzaam (zoals bumpers). Maar zelfs afhankelijk daarvan verwacht ik niet dat een II-tje in goede staat meer dan een paar duizend Euro kost.

Volgens mij staan er altijd wel II-tjes te koop in NL, dus heb je al eens op Marktplaats en Autoscout gekeken om te vergelijken?

En welkom natuurlijk :D
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
HugoNL
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 mar, 2017 12:33

Re: Mustang II 1974 (mach of pony)

Bericht door HugoNL »

Dag Mack,
dank je wel voor je reactie. idd had ik ook al op marktplaats en scout gekeken maar ook daar kwam ik hem niet tegen.
ik zal eens kijken of ik een paar foto's mag maken dan hebben jullie er ook beeld bij.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang II 1974 (mach of pony)

Bericht door Mack »

Ik denk dat een Mach 1 II-tje niet veel meer waard is dan een andere II. Ik weet niet wat je met pony bedoelt.

Ik verwacht dat je je auto gewoon kunt vergelijken met elke andere 1974-1978 Mustang op Marktplaats.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Mustang II 1974 (mach of pony)

Bericht door 78ghiaT5 »

>>. Maar zelfs afhankelijk daarvan verwacht ik niet dat een II-tje in goede staat meer dan een paar duizend Euro kost.>>

Dat dacht je maar. Als zo'n Tweetje met V6 in goede staat is, met wat werk, kost ze al gauw 4000 euro. Toppers tussen de 6000-7000 euro, met soms een uitschieter naar 8000. Maar dan moet ze wel in topstaat zijn. Staat-ie ergens op internet? Ben benieuwd naar foto's. Minpunten betreffen vooral roest op de volgende plekken: onderkant achterschermen, onderste rand portier, de opstaande rand waarop je achterruitomlijsting zit, bumperversteviging achterbumper (kunststof gaat scheuren en uiteinden gaan hangen), kan roesten bij de portier-slotvangers (afvoerkanaal regenwater), bij hatchback: derde deur is roestgevoelig, voorkant kokerbalken (verstopt achter plastic stofkappen die aansluiten op je plastic wielkastbakken.

Let erop dat de auto compleet is, alles wat ontbreekt daar kun je naar op zoek gaan en dan is het de vraag of je het snel en goedkoop vindt. Motorisch gezien valt de V6 mij iets tegen met 106 pk, maar de V6 II kan, eenmaal op stoom, prima meekomen in het verkeer. Je mist alleen de bite die de V8 heeft. Maar het zijn zeer prettige Mustangs om mee te rijden. Ze zijn soepeler qua weggedrag, vind ik, i.t.t. de '60's Mustang. Laat zich makkelijk besturen/rijden.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met Pony of Mach. Er bestaat geen Pony-variant, wel de Mach 1. Dat is een sportief luxere uitvoering van de standaard hatchback met onder andere matzwarte onderkanten en matzwarte taillight panel, alsmede een stijvere ophanging achter. Aluminium accenten in het interieur. Er is ook nog zoiets als een Stallion-uitvoering, zie internet voor voorbeelden.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
HugoNL
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 mar, 2017 12:33

Re: Mustang II 1974 (mach of pony)

Bericht door HugoNL »

bedankt voor jullie reactie.
hierbij een link waar de auto momenteel staat op MP met foto's.

Ford Mustang 2.8 Ghia AUT 1974

http://link.marktplaats.nl/m1149512092? ... ialbuttons
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Mustang II 1974 (mach of pony)

Bericht door SanQ »

Als je in de markt bent voor ietsje nieuwer met V8 heb ik deze http://www.autowereld.nl/ford/mustang/5 ... tails.html te koop ?
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Mustang II 1974 (mach of pony)

Bericht door 78ghiaT5 »

Mooi dingetje. Maar het zijn maar foto's. Heb je de Mustang II in het echt gezien? Ik mis namelijk foto's van het interieur en motorruimte. Dit is een standaard coupé, dus is het geen Mach 1. Die Mach 1-optie zat namelijk alleen op de driedeurs hatchback. Het is van belang dat je de punten die ik opsomde zelf checkt bij de auto zelf. Kijk daarbij goed naar de bumperverstevigingen en bumper guards. Kruip dus even onder beide bumpers. Druk op de achterruitomlijsting: als je die naar beneden kunt duwen, dan is de rail eronder rot.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Plaats reactie

Terug naar “How to”