Orienteren aanschaf Mustang

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Jellekuip
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 aug, 2017 19:29

Orienteren aanschaf Mustang

Bericht door Jellekuip »

Hallo,

Ten eerste, ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om deze vragen te stellen, want ik ben nog betrekkelijk nieuw op het forum, maar desalniettemin, ik ben op zoek naar een wat oudere Mustang! Nu wil ik geen perfect gerestaureerde Mustang kopen, want ik wil er graag zelf ook wat dingen aan doen. Nu ben ik geen ervaren restaurateur (zelfs een beginneling) dus ik wil er wel een kopen waar wel wat werk aan is, maar niet dat ik hem van 0 op moet bouwen tot perfectie. Nu ben ik op internet deze tegen gekomen:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... ?cldtidx=8

Ik vroeg mij af of dit een goede prijs voor een Mustang zoals deze. Wat ik er sowieso mee zou doen is hem een andere kleur geven (sorry). Dit kan ik zelf niet, dus dit besteed ik uit. Ik heb al meerdere keren op het forum gelezen dat het niet zo maar 'even' overspuiten zal worden. Hier zal ik dan ook rekening mee houden. Ook vraag ik mij af of er ervaren restaurateurs die aan de hand van deze foto's kunnen zien, of er toch nog wel wat werk aan deze Mustang is.

Ik ben erg benieuwd!

Groetjes,
Jelle
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Orienteren aanschaf Mustang

Bericht door Aron66 »

Welkom Jelle,

Tja, wat is wijsheid. Wat ik 10 jaar geleden dacht dat het simpele spuitbeurt zou zijn is ook een complete restauratie geworden. Omdat de auto toch uit elkaar moet kom je altijd wel dingetjes tegen die je niet zomaar terug kunt zetten, die opgeknapt of vervangen moeten worden etc. Uiteindelijk ben je dan meer geld en tijd kwijt dan gepland.

Ik zou eens gaan kijken, neem een expert mee ( er zitten hier mensen vanuit elke uithoek van NL en BE) en kijk of de auto hard is, of er weinig plamuur of roest op zit. Want dat gaat gigantisch schelen in de prijs als je dit gaat laten herstellen.


Succes met de zoektocht!
Jellekuip
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 aug, 2017 19:29

Re: Orienteren aanschaf Mustang

Bericht door Jellekuip »

Aron66 schreef:Welkom Jelle,

Tja, wat is wijsheid. Wat ik 10 jaar geleden dacht dat het simpele spuitbeurt zou zijn is ook een complete restauratie geworden. Omdat de auto toch uit elkaar moet kom je altijd wel dingetjes tegen die je niet zomaar terug kunt zetten, die opgeknapt of vervangen moeten worden etc. Uiteindelijk ben je dan meer geld en tijd kwijt dan gepland.

Ik zou eens gaan kijken, neem een expert mee ( er zitten hier mensen vanuit elke uithoek van NL en BE) en kijk of de auto hard is, of er weinig plamuur of roest op zit. Want dat gaat gigantisch schelen in de prijs als je dit gaat laten herstellen.


Succes met de zoektocht!
Hoi Aron!

Dat is denk ik ook zeker waar, ik zal ook zeker dingen tegen komen die vervangen moeten worden. Wel bedankt voor de tip!

Deze mustang staat in Dirksland, is er toevallig een ervaringsdeskundige die mij zou willen helpen?

Mvg,
Jelle
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Orienteren aanschaf Mustang

Bericht door hoogie35 »

Halo Jelle,
deze auto staat bij VS-import Dirksland, je zal hier op het forum zeker reacties krijgen dat dit een auto als omschreven.
Bedrijf is nl. van Jacques v/h Klooster die auto's importeert, meestal in opdracht.
Mijn Mustang staat inmiddels op de boot vanuit USA via Jacques, is een serieuze kerel.
Zeker de moeite waard om te gaan kijken, wel eerst bellen.

groet, Alex
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Orienteren aanschaf Mustang

Bericht door Swordfish79 »

Als je toch wil gaan spuiten dan zou ik een wat hogere prijs klasse gaan kijken en deze laten voor wat het is.

Als ik deze 68'r zie is het al een totale spuiter. en de rear Valance hangt er ook al raar onder. Dus mijn inziens is de prijs aan de forse kant voor een spuiter.

gelukkig zijn er meer handelaren. kijk ook eens bij Geevers, Moviecars, Voorend, Mustang Garage, Stuurmanclassiccars, E&R

Deze auto is trouwens van een kennis van mij geweest en staat nu ook te koop.https://link.marktplaats.nl/m1196354002 mijn inziens mooier en betere basis. Zit bv al gescheiden en bekrachtigd remsysteem op.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Orienteren aanschaf Mustang

Bericht door Petertje60 »

Auto is inmiddels van autoscout af. Ik kan beamen dat het goed zaken doen is met Jacques.
Jellekuip
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 aug, 2017 19:29

Re: Orienteren aanschaf Mustang

Bericht door Jellekuip »

Petertje60 schreef:Auto is inmiddels van autoscout af. Ik kan beamen dat het goed zaken doen is met Jacques.

Klopt inderdaad! De auto is helaas aan mijn neus voorbij gegaan. Wel goed om te horen dat het goed zaken te doen is! Er staat namelijk nog een Mustang die er op de foto's redelijk goed uit ziet. Ik ga binnenkort eens langs om hem te bekijken.

Dankjewel voor je hulp!
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Re: Orienteren aanschaf Mustang

Bericht door Petertje60 »

Jellekuip schreef:
Petertje60 schreef:Auto is inmiddels van autoscout af. Ik kan beamen dat het goed zaken doen is met Jacques.

Klopt inderdaad! De auto is helaas aan mijn neus voorbij gegaan. Wel goed om te horen dat het goed zaken te doen is! Er staat namelijk nog een Mustang die er op de foto's redelijk goed uit ziet. Ik ga binnenkort eens langs om hem te bekijken.

Dankjewel voor je hulp!
Succes verder. Ik hoop dat je de auto naar je zin gaat vinden :-)
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”