Nieuw, maar met een maar
Moderator: Shelby GT-H
Nieuw, maar met een maar
Mustangs vind ik geweldige wagens en momenteel bezit ik er ook eentje maar met een heel ander doel.
Ik wil een HotRod bouwen en de techniek gaat dus uit deze 1979 Mustang komen. Technisch blijf ik dus met de Mustang verbonden, vandaar deze aanmelding.
De basiswagen zal hoogstwaarschijnlijk een Citroën C4 pickup zijn uit 1932. Die heb ik gekocht onder voorbehoud van het krijgen van een kenteken.
Ik wil een HotRod bouwen en de techniek gaat dus uit deze 1979 Mustang komen. Technisch blijf ik dus met de Mustang verbonden, vandaar deze aanmelding.
De basiswagen zal hoogstwaarschijnlijk een Citroën C4 pickup zijn uit 1932. Die heb ik gekocht onder voorbehoud van het krijgen van een kenteken.
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Re: Nieuw, maar met een maar
Ik ben heel benieuwd.
Een vraag komt bij mij op: verwacht je geen problemen bij de rdw?
Een vraag komt bij mij op: verwacht je geen problemen bij de rdw?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Nieuw, maar met een maar
Jawel, maar ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden.
Je mag 1/3 van een auto wijzigen, Aandrijflijn, chassis of carrosserie. Ik ga dus voor de aandrijflijn.
Je mag 1/3 van een auto wijzigen, Aandrijflijn, chassis of carrosserie. Ik ga dus voor de aandrijflijn.
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Re: Nieuw, maar met een maar
Je zal toch echt ook het chassis moeten veranderen,verlassen, boxen, etc. , daarnaast achteras vervangen, draagarmen, remmen etc. al met al toch niet echt eenvoudig.
Veel succes, vergeet vooral geen foto update te geven zo af en toe.
Michel.
Veel succes, vergeet vooral geen foto update te geven zo af en toe.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Nieuw, maar met een maar
Achteras e.d. gaat mee van de Mustang en wat nodig is aan aanpassingen voor de nieuwe aandrijflijn staat men toe. Boxen en andere extra aanpassingen zal ik pas doen nadat de V8 op kenteken staat. Voordat het zover is wil ik de auto eerst zoals hij nu is op kenteken krijgen, dat is stap 1.
Dit is de basis auto.
Dit is de basis auto.
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Re: Nieuw, maar met een maar
Ik ben totaal niet tegen het idee van hotrods, maar het lijkt me op basis van de foto's dat beide auto's in goede / redelijke staat zijn. Is het dan niet zonde beide af te breken om er een hotrod van te maken?
Het lijkt me dat er in Franrijk nog genoeg oude pickups in slechtere staat liggen, en (goede) 5.0-blokken uit roestigere Mustangs om een hotrod van te maken. Zeker de Citroën moet al eens naar deze staat gerestaureerd zijn.
Het lijkt me dat er in Franrijk nog genoeg oude pickups in slechtere staat liggen, en (goede) 5.0-blokken uit roestigere Mustangs om een hotrod van te maken. Zeker de Citroën moet al eens naar deze staat gerestaureerd zijn.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: Nieuw, maar met een maar
Alles heeft voor en nadelen.
Beide wagens heb ik niet duur, dat scheelt al.
De mustang is best redelijk maar om die weer helemaal mooi te maken moet er wel veel geld in. De animo was daarvoor niet groot vandaar dat ik hem niet duur kon kopen. En nu heb ik de hele aandrijflijn en remmen enz. en ik weet hoe hij loopt, koop je losse spullen moet je maar zien hoe dat is.
Roestige Citroëns uit Frankrijk kosten inclusief halen niet veel minder dan deze. Deze is gerestaureerd maar nooit op kenteken gezet. Dat is uitdaging één aangezien er geen papieren bij zijn. Maar dat kan wel met een rijdend voertuig en daarna kan ik de aandrijflijn ook nog eens verkopen.
Mocht de RDW keuring geen kenteken opleveren gaat de koop niet door, die afspraak heb ik kunnen maken. (er zijn wat puntjes; body, chassis en motor horen niet origineel bij elkaar)
Haal je een roestige uit Frankrijk met er veel meer gerestaureerd worden en meestal missen de papieren ook, eerst origineel keuren is er dan zeker niet bij.
Overigens de Mustang kan niet meer terug, ik heb hem al deels uit elkaar en de deuren en achterklep zijn al bij iemand die ik dat beloofd had. De rest van de plaatwerk e.d. probeer ik te verkopen.
Beide wagens heb ik niet duur, dat scheelt al.
De mustang is best redelijk maar om die weer helemaal mooi te maken moet er wel veel geld in. De animo was daarvoor niet groot vandaar dat ik hem niet duur kon kopen. En nu heb ik de hele aandrijflijn en remmen enz. en ik weet hoe hij loopt, koop je losse spullen moet je maar zien hoe dat is.
Roestige Citroëns uit Frankrijk kosten inclusief halen niet veel minder dan deze. Deze is gerestaureerd maar nooit op kenteken gezet. Dat is uitdaging één aangezien er geen papieren bij zijn. Maar dat kan wel met een rijdend voertuig en daarna kan ik de aandrijflijn ook nog eens verkopen.
Mocht de RDW keuring geen kenteken opleveren gaat de koop niet door, die afspraak heb ik kunnen maken. (er zijn wat puntjes; body, chassis en motor horen niet origineel bij elkaar)
Haal je een roestige uit Frankrijk met er veel meer gerestaureerd worden en meestal missen de papieren ook, eerst origineel keuren is er dan zeker niet bij.
Overigens de Mustang kan niet meer terug, ik heb hem al deels uit elkaar en de deuren en achterklep zijn al bij iemand die ik dat beloofd had. De rest van de plaatwerk e.d. probeer ik te verkopen.
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Re: Nieuw, maar met een maar
Sounds like a plan / challenge
Welkom en succes !
C.
Welkom en succes !
C.
Re: Nieuw, maar met een maar
Dank!
Intussen is de Mustang grotendeels ontdaan van de losse verkoopbare onderdelen. Voor het aanbieden eens de forum regels gelezen, en tot mijn schrik moet je 3 maand wachten alvorens iets te mogen aanbieden?
Heel jammer, hier zijn de delen op zijn plaats, dan maar alleen marktplaats...
Intussen is de Mustang grotendeels ontdaan van de losse verkoopbare onderdelen. Voor het aanbieden eens de forum regels gelezen, en tot mijn schrik moet je 3 maand wachten alvorens iets te mogen aanbieden?
Heel jammer, hier zijn de delen op zijn plaats, dan maar alleen marktplaats...
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Nieuw, maar met een maar
Wat heb je allemaal in de aanbieding?
Ook de TRX-banden?
gr
Ook de TRX-banden?
gr
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Nieuw, maar met een maar
Hallo Citroen
Om te beginnen: prachtige avatar en welkom op het forum.
Klinkt idd als een uitdaging.
Als purist vind ik het jammer om zo'n mooie oude pickup te verzagen, maar ik heb wel bewondering voor je plannen.
Als het doorgaat ben ik dan ook heel erg benieuwd naar het eindresultaat.
Je toekomstige topic ga ik zeker volgen .
In ieder geval veel succes en houd ons op de hoogte.
Groetjes Willem
Om te beginnen: prachtige avatar en welkom op het forum.
Klinkt idd als een uitdaging.
Als purist vind ik het jammer om zo'n mooie oude pickup te verzagen, maar ik heb wel bewondering voor je plannen.
Als het doorgaat ben ik dan ook heel erg benieuwd naar het eindresultaat.
Je toekomstige topic ga ik zeker volgen .
In ieder geval veel succes en houd ons op de hoogte.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- DanielSmit
- Berichten: 728
- Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
- Locatie: Zuid Holland
Re: Nieuw, maar met een maar
Welkom, flinke plannen. Veel succes met dit indrukwekkende project en hou ons op de hoogte
Gewoon omdat het kan :)
Re: Nieuw, maar met een maar
Dank voor alle interesse!
Zodra de Citroën op kenteken staat kan ik los en zal ik er een topic over maken.
Ik hou over de carrosserie delen en interieur. Deuren en achterklep ben ik al kwijt.
Subframe, achteras, stuurinrichting, alle motor delen enz. bewaar ik. Er zitten twee TRX velgen onder en twee stalen. Zijn de TRX zeldzaam?
Ik wil sowieso eerst 4 velgen houden maar staal of deze alu maakt mij niet uit.
Zodra de Citroën op kenteken staat kan ik los en zal ik er een topic over maken.
Ik hou over de carrosserie delen en interieur. Deuren en achterklep ben ik al kwijt.
Subframe, achteras, stuurinrichting, alle motor delen enz. bewaar ik. Er zitten twee TRX velgen onder en twee stalen. Zijn de TRX zeldzaam?
Ik wil sowieso eerst 4 velgen houden maar staal of deze alu maakt mij niet uit.
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Nieuw, maar met een maar
TRX banden zijn duur, TRX velgen dus niet want dure banden.
Wat voor interieur zit erin?
gr
Wat voor interieur zit erin?
gr
Re: Nieuw, maar met een maar
Aha, gaat echt om de banden. Ik heb er eens even op gezocht, metrische diameter maat. Maar ze zijn en beetje droog met scheuren, of daar iemand nog wat aan heeft? Maar als iemand ze heel graag wil, kom maar wisselen met twee stalen velgen met band. Ik kan de volgende keer wel even een paar fotootjes nemen.
Interieur: bruin plastic met best nog nette beige stof stoelen. (ik denk dat de stoelen en bank eens gewisseld is?)
Interieur: bruin plastic met best nog nette beige stof stoelen. (ik denk dat de stoelen en bank eens gewisseld is?)
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html