C5. Past dat in een 73 grande mustang

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PietBoon
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 10:15

C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door PietBoon »

Ik heb probs met mijn C4 hij trilt nogal.
Daarom wilde ik maar meteen een c5 er in zetten maar past dat ik weet dat de bellhousing groter Is...
Greets piet
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door 1967coupe »

Op facebook had je het over een C6 :mrgreen:

Michel kom er maar in.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
PietBoon
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 10:15

Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door PietBoon »

Klopt verkoper zei echter dat hij vier versnellingen had vooruit.. 1 achteruit.. Dus tja ik weet niet of het nu een.5. Of een 6. Is.. Ik weet inmiddels wel hoe ze te herkennen zijn... Maar zowel c5. Als c6. zullen wel langer zijn...
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door Big_fun_58 »

PietBoon schreef:Ik heb probs met mijn C4 hij trilt nogal.
Daarom wilde ik maar meteen een c5 er in zetten maar past dat ik weet dat de bellhousing groter Is...
Greets piet
Hoe weet je dat het je bak is en niet je motor, vliegwiel, koppelomvormer, kruiskoppelingen, tussenas?
Zou je niet eerst vaststellen wat het probleem is en dat oplossen?
Just my 2 cents..... :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
PietBoon
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 10:15

Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door PietBoon »

Omdat hij getest Is in ede.. We hebben alles er afgehaald wielen aandrijfas.. Bij neutraal was het weg schakel je hem weer in drive was resonatie terug..
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door Gearz »

Zowel een C4, een C5, een C6 of een FMX... het zijn allemaal 3 bakken, alleen heeft de C5 een lock up converter en de rest niet.

Hangt van de bellhousing pattern af of een C5 "past", de C5 heeft namelijk aardig wat verschillende toepassingen gehad.
Daarnaast heb je een custom gemodificeerde 157 tands flexplate nodig welke 28 Ounce gebalanceerd is (in plaats van 50) en een tussenplaat waarmee je de startmotor op de juiste lokatie krijgt.....
...OF... je houdt de C4 bellhousing en converter en vervangt de valvebody van de C5 door een '70 of later C4 model.
Een C6, mits je er eentje hebt met smallblock bellhouse patern past er zo achter, als je er eentje hebt met de juiste smallblock staartlengte, er zijn er namelijk in korte en lange uitvoering.

Maar waarom al die moeite doen..?
Al met al heb je met een C5 nog steeds een 3 bak waarvan je de conditie niet kent, montage van een '88-> AOD bak met shiftkit of een AODE lijkt mij echter een veel betere optie, je hebt dan tevens een overdrive.

Zit de resonantie in je huidige bak niet gewoon in de converter ?
Tijd voor revisie ?

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
PietBoon
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 10:15

Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door PietBoon »

Waar de resonantie in zit weet ik niet precies helaas.. Het bedrijf in ede zei dat ze een balanceer machine hebben en die kan zien wat er mis Is. Echter was deze nu stuk.. Heb ik weer :-)
De verkoper zei c6. Te koop.. Past op een 302 V8 meer wist ik.niet.. Toen. Ik dacht dat er een overdrive op de latere bakken zat.. Ik heb nu DENK ik een 73 C4. Die trilt als een boot bij 2500 en.biven de 3000 rpm.
Ja revisie kan.. kost me 2000 euro incl inbouwen in ede.. Een c6 400 euro.. Met een beetje inbouw kosten 900' das niet echt verkeerd leek mij..
Vandaar mijn intresse..
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door Gearz »

Klinkt misschien als nonsens maar vervang toch eerst de baksteun maar even, het metaal/rubber blok waarmee de transmissie aan de achterzijde aan de body hangt, dit kost je slechts een kleine drie tientjes en een kwartiertje werk.

Op het eerste gezicht ziet het er wellicht nog prima uit maar als het rubber is uitgehard/ingezakt met de jaren dan krijg je exact de symptomen welke jij beschrijft, je zal niet de eerste en ook zeker niet de laatste zijn waarbij een dergelijk probleem zo is opgelost.
Simpel zelf te doen, achteras op bokjes, krikje onder het staartstuk van de bak en echt in no time voor mekaar.

Ik garandeer je niets maar Ingmar verkoopt je waarschijnlijk liever sowieso meteen een andere :wink:

http://www.adamscc.nl/catalog/product_i ... s_id=28276

Afbeelding

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
PietBoon
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 10:15

Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door PietBoon »

Hij.staat al in garage bak is er uit.. Geen weg meer terug.. Helaas de rubber oplossing is te laat... Ziet er trouwens allemaal heel.netjes uit.. Rubber lijkt nieuw..

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door Gearz »

PietBoon schreef:Ziet er trouwens allemaal heel.netjes uit.. Rubber lijkt nieuw..
Je ziet echt alleen het verschil pas als je oud en nieuw naast elkaar houdt, er zit dan een klein hoogteverschil in.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door Ando »

Als het nog het originele rubber is dan is het op zeker uitgehard....

Nu de C5 verzagen?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
PietBoon
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 10:15

Re: RE: Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door PietBoon »

Ando schreef:Als het nog het originele rubber is dan is het op zeker uitgehard....

Nu de C5 verzagen?
Nee C4 word gewoon gereviseerd.. Ik vond een c6 uit een economiliner.. Maar daar pasten de olie leidingen dan weer niet van.. Dus ik wad er klaar mee... Ben nu wel expert C4. Late C4. C5 en c6. Herkenner.. Afbeelding zet er wel ander rubber in.. Zo besteld..

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door edgar »

Dat een bak achter een blok past wil niet zeggen dat er verder geen aanpassingen nodig zijn he. Aandrijfas, schakelstang, vacuumleidingen, olieleidingen. Bij dit soort wisselingen is er altijd wel enig aanpaswerk. En dan hebben we het nog niet over juiste torqueconverter, starter, flexplate, baksteun.

De c4 nakijken en weer terugplaatsen is dan opeens helemaal niet zoveel werk.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
PietBoon
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 10:15

Re: RE: Re: C5. Past dat in een 73 grande mustang

Bericht door PietBoon »

edgar schreef:Dat een bak achter een blok past wil niet zeggen dat er verder geen aanpassingen nodig zijn he. Aandrijfas, schakelstang, vacuumleidingen, olieleidingen. Bij dit soort wisselingen is er altijd wel enig aanpaswerk. En dan hebben we het nog niet over juiste torqueconverter, starter, flexplate, baksteun.

De c4 nakijken en weer terugplaatsen is dan opeens helemaal niet zoveel werk.
Nee idd.. Je wilt niet weten wat de prijs voor een T5. Hand versnelling was om in te bouwen...

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Technische Database”