Motortakel vastmaken

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Motortakel vastmaken

Bericht door BullitTV »

Hi all,

Weet er toevallig iemand hier wat voor bouten er nodig zijn om een motortakel aan een 289/302 vast te maken? Welke M maat? Ik heb een takel, maar ben nog niet thuis geweest om te checken welke bouten er in het blok moeten om de takel mee te bevestigen. Hopelijk zijn deze bij een lokale bouwmarkt op de kop te tikken?

Gr. Ted
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Motortakel vastmaken

Bericht door Mustang24 »

TedVlemmings schreef: vr 17 nov, 2017 16:59 Welke M maat?
Hopelijk zijn deze bij een lokale bouwmarkt op de kop te tikken?

M Maat ??? Zal zeker wel Engelse maat zijn !

Zijn toch de bouten waarmee de carburator op de intake staat niet ?
Mogelijk zijn het "studs", dan heb je niets nodig, alleen de lift-plaat ! :ok:

Afbeelding
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Motortakel vastmaken

Bericht door peer »

Of 2 goede spanbanden bij de uitlaat.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Motortakel vastmaken

Bericht door Gearz »

Zoals Emiel al schrijft, gewoon een op de intake gemonteerde lift plate gebruiken.
Enkel en alleen de juiste Engelse maten gebruiken in je Mustang, absoluut geen Metrisch !

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Motortakel vastmaken

Bericht door grandmaster n »

Gearz schreef: vr 17 nov, 2017 21:10 .....Enkel en alleen de juiste Engelse maten gebruiken in je Mustang, absoluut geen Metrisch !
Ligt eraan welke Mustang, bij de early Foxjes is alles wel metrisch.

gr
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Motortakel vastmaken

Bericht door Gearz »

grandmaster n schreef: za 18 nov, 2017 11:18 Ligt eraan welke Mustang, bij de early Foxjes is alles wel metrisch.
Aangaande de 289 en 302, 351 en FMX, C4, C6, toploader etc. is alles in engelse maten.
Er zit niets Metrisch in small block Ford motoren.

In de Foxjes is zeker niet alles Metrisch maar wel de Duitse, Franse en Braziliaanse motoren, versnellingsbakken en assen gebruikt in de Mustang II en Fox waren metrisch.

De Lima 2300 4 cilinder motor was Metrisch
De Franse automaten waren Metrisch en ook de 4 speed in de 2300
De '79 Mustang 2.8 Cologne V6 heeft een Duitse motor en een Franse (Bordeaux) transmissie
De '79 1/2 tot '82 3.3 motor is dan weer in Inch maten maar met een Franse Metrische C3 transmissie of met een C4
De C5 is dan weer half uit inch en half in Metrische maten opgebouwd om het nog gecompliceerder te maken.
De 6.75" achteras had bouten en moeren in Inch maten en de 7.5 en 8.8 assen juist weer in Metrische maten.
Het Fox wheelbold pattern is 4-108mm en later weer 5x4.5" Inch.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Motortakel vastmaken

Bericht door grandmaster n »

Uiteraard klopt het helemaal wat je zegt, Michel, maar ik bedoel dat voor de rest zo'n beetje alles metrisch is aan Foxjes, de motor dus uitgezonderd.
Dat heeft niets met het topic te maken, maar toch.

gr
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”