Wat kost een nieuwe GT500 in NL?

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Rams
Donateur 2014
Berichten: 477
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 16:26
Locatie: Noord Holland

Wat kost een nieuwe GT500 in NL?

Bericht door Rams »

Ik ben nu al ruim 2 jaar mustangloos en ik heb er nog wekelijks ‘last’ van. Ik droom ‘snachts nog steeds dat ik mijn 2005 Mustang GT heb maar dat ik dat vergeten ben en dat hij dus ergens op een onverklaarbare plek voor mij klaarstaat om hem te starten en rijden. Als ik dan wakker word voel ik mij geweldig en dan gelijk superkut.

De GT500 is mijn ultieme droom. Met mijn huidige werk en hobby’s is het zeker niet haalbaar. Maar het is niet onmogelijk, ik geef het niet op want er is nog hoop. Ik heb een indicatie nodig wat een nieuwe GT500 kost in NL. Ik schat zelf 150-300k maar ik wil een bedrag weten zodat ik weet waar ik naartoe kan leven.
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Wat kost een nieuwe GT500 in NL?

Bericht door Eric »

Bedoel je wellicht een GT350? De GT500 wordt al jaren niet meer gemaakt.
Rams
Donateur 2014
Berichten: 477
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 16:26
Locatie: Noord Holland

Re: Wat kost een nieuwe GT500 in NL?

Bericht door Rams »

2014 was de laatste GT500 als ik het goed heb. Die nieuwe komt eraan. De nieuwe is zo nieuw dat er waarschijnlijk geen prijzen bekend zijn. Maar het gaat mij grofweg om een indicatie.
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Wat kost een nieuwe GT500 in NL?

Bericht door Eric »

Of er een nieuwe GT500 komt is nog niet bekend. Het lijkt er wel op. Naar Europa zal hij niet komen iig dus een officiële prijs komt er sowieso niet. De prijs in de VS schat ik 10K boven de GT350. Plus heftige dealer markups in de orde van grootte van 10K uiteraard. Dat plus transport, invoerrechten en btw en dan heb je hem hier. Om hem op kenteken te krijgen moet je denken aan ergens tussen de 40 en 100K aan BPM, afhankelijk van wat de uitstoot gaat zijn en de creativiteit van je importeur.

Ter vergelijking, er staan momenteel 3 GT350's op Nederlands kenteken. Op de ene is 36K aan BPM vastgesteld en op de andere 88K. De 3e is een verhuisboedel auto met 0 BPM.
Rams
Donateur 2014
Berichten: 477
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 16:26
Locatie: Noord Holland

Re: Wat kost een nieuwe GT500 in NL?

Bericht door Rams »

Dus:
65.000 aanschaf
1500 transport
6500 invoerrechten 10%
15.330 btw 21%
100.000 bpm (van het ergste uit gaan)

Is dit het of mis ik nog wat?
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: Wat kost een nieuwe GT500 in NL?

Bericht door Leo »

Rams,

Ik zou voor de 0 (verhuisbonus gaan ). Dus eerst een jaar werken in de USA en daarmee de 100K BPM boete ontlopen.
Probeer bij de NL ambassade te gaan werken want dan mag je terug met 2 auto's ( diplomatenprivéleges) :D

Het leven is economie dus je kunt ook stellen ik ga 200K aan ford besteden is er een alternatief?
een Ka, een mustang , een pick-up allemaal gebruikt = 100 K kun je de rest de komende 20 jr gebruiken voor het onderhoud.=200 K

Kun jij mij vertellen waarom deze wens/droom ? en hoe dat proces werkt van droom naar realisatie?
Of win je de oudejaarsloterij en mag je een keer gek doen ?

Ps aanschaf zou ik rekenen met 75K evenzo met een mega afschrijving de eerste 5 jaar. :cop:
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Rams
Donateur 2014
Berichten: 477
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 16:26
Locatie: Noord Holland

Re: Wat kost een nieuwe GT500 in NL?

Bericht door Rams »

Hoe werkt die verhuisbonus? Moet je daar officieel een inwoner voor zijn of moet je er alleen een jaar werken?
Heb een maat die werkt daar al jaren. Misschien kan hij een cadeautje meenmen.

Wat de reden van mijn droom betreft.. Geen idee, het is er. Hoe ik het ga realiseren.. Met geduld.
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: Wat kost een nieuwe GT500 in NL?

Bericht door Leo »

Rams schreef: za 30 dec, 2017 13:34 Hoe werkt die verhuisbonus? Moet je daar officieel een inwoner voor zijn of moet je er alleen een jaar werken?
Heb een maat die werkt daar al jaren. Misschien kan hij een cadeautje meenmen.

Wat de reden van mijn droom betreft.. Geen idee, het is er. Hoe ik het ga realiseren.. Met geduld.
1. Kom je in aanmerking voor de verhuisboedelvrijstelling?
Niet iedereen komt in aanmerking voor de verhuisboedelvrijstelling.

Om je auto als verhuisgoed mee te kunnen nemen dien je aan de volgende voorwaarden te voldoen:

Je hebt minimaal 12 maanden buiten Nederland gewoond
Je hebt de auto minimaal 6 maanden in gebruik en bezit gehad in het buitenland
De personenauto, bestelauto of motor die je meeneemt hoort bij jouw inboedel
Je dient de auto in Nederland voor hetzelfde doel te gebruiken als in het buitenland
Je mag de ingevoerde auto de eerste 12 maanden niet verkopen, verhuren of uitlenen
Je hebt minimaal 12 maanden buiten Nederland gewoond

De belangrijkste voorwaarde is dat je aantoonbaar minimaal 12 maanden buiten Nederland gewoond hebt.
Het is hierbij belangrijk dat je in Nederland uitgeschreven bent geweest.

Heb je in het buitenland gewoond, maar heb je jezelf nooit uitgeschreven in Nederland? Dan kom je niet in aanmerking voor de verhuisboedelvrijstelling.

Je hebt de auto minimaal 6 maanden in gebruik en bezit gehad in het buitenland

Het bezit van een auto in het buitenland alleen is niet genoeg. De Douane stelt de eis dat je het voertuig minimaal 6 maanden in bezit hebt gehad voordat je gaat verhuizen.

Daarnaast is de eis dat je de auto ook in gebruik hebt gehad. Dit is natuurlijk een begrip waar je meestal aan zult voldoen, er worden geen eisen gesteld aan het aantal kilometers dat er met de auto gereden wordt.

De personenauto, bestelauto of motor die je meeneemt hoort bij jouw inboedel

Het is belangrijk dat je jouw auto nagenoeg gelijk met de overige inboedel naar Nederland brengt. Indien je de inboedel eerst naar Nederland brengt, en maanden later de auto pas naar Nederland brengt dan kan de Belastingdienst in twijfel trekken of de auto bij jouw inboedel hoort.

Je dient de auto in Nederland voor hetzelfde doel te gebruiken als in het buitenland

(dankzij de eerste google klik... )
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Wat kost een nieuwe GT500 in NL?

Bericht door Mitchie »

En laat nu net een baan (en daarmee een visa) krijgen in de VS een probleem zijn.... Ik denk dat deze optie alleen voor de lucky few is .
2005 Mustang GT
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”