Ingezonden brief op Wat U Zegt - Autoprijzen in Nederland absurd hoog

Leuke,informatieve websites

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Neko-
Donateur 2014

Ingezonden brief op Wat U Zegt - Autoprijzen in Nederland absurd hoog

Bericht door Neko- » za 13 jan, 2018 17:13

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1532556 ... bsurd-hoog
WUZ schreef:Schandalig hoe kopers van een nieuwe auto een poot wordt uitgedraaid (Tel. 8/1). Ik kan er nog wel een schepje bovenop doen.

In Antwerpen zag ik een man uit een nieuwe blauwe Ford Mustang GT 5.0 V8 stappen. Wow, wat een schitterende auto! We maakten een praatje en hij zei o.a: „Allee, en hij is goedkoop he, zo’n € 42.000, da’s geen geld voor zo’n mooie Mustang”. Dat wilde ik ook wel.

De volgende dag even naar een Ford-dealer gestapt. En daar stond ’ie. Maar toen ik de prijs zag konden ze meteen de ambulance bellen: € 109.450! In Nederland dus € 67.450 duurder, oftewel twee keer zo duur als in België. Ik heb het nog even gecheckt in een voornaam autoblad en het klopt precies, want dit is Nederland. Dus toch maar een Golfje kopen...
Er word ook een Mustang GT als voorbeeld tussen Belgie en Nederland gepakt. Nu weet ik wel dat in Belgie de jaarlijkse kosten hoger zijn als in Nederland, en in Nederland de aanschafprijs beduidend hoger is als in de rest van Europa, maar het valt dus blijkbaar meer mensen op...
2002 GT 4.6 V8 - Silver
Pony Far Away From Home
Silver Mustang Registry #0009

Mack

Re: Ingezonden brief op Wat U Zegt - Autoprijzen in Nederland absurd hoog

Bericht door Mack » zo 14 jan, 2018 10:00

"Dan toch maar een Golfje kopen"

En daar zie je meteen de achterliggende reden van het beleid. Niet het milieu, maar gewoon het gevolg van veel gelobby van grote fabrikanten bij de politiek. Concurrenten buiten de deur houden, heet dat. Werkt prima in Nederland.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE

sjirafje
Contacteer:

Bericht door sjirafje » zo 14 jan, 2018 12:30

Mack schreef:
zo 14 jan, 2018 10:00
"Dan toch maar een Golfje kopen"

En daar zie je meteen de achterliggende reden van het beleid. Niet het milieu, maar gewoon het gevolg van veel gelobby van grote fabrikanten bij de politiek. Concurrenten buiten de deur houden, heet dat. Werkt prima in Nederland.
Alsof de Europese auto's met een dikke motor wel te betalen zijn...
:(

Maargoed dit artikel komt dan ook uit de telegraaf, niet de meest genuanceerde krant.
Verzonden vanaf mijn smartphone of pc zonder Tapatalk

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm

Mack

Bericht door Mack » zo 14 jan, 2018 15:00

sjirafje schreef:
zo 14 jan, 2018 12:30
Alsof de Europese auto's met een dikke motor wel te betalen zijn...
Klopt maar dat zijn auto's uit de hogere klasse. Wat je ziet is dat auto's die elders in het middensegment vallen (zoals de Mustang) hier ineens qua prijs in de topklasse vallen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE

Plaats reactie

Terug naar “On the web”