IMPORT US problemen

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: IMPORT US problemen

Bericht door Eric »

Hennie van Lek Import Cars kan je vast wel helpen, die heeft letterlijk al tientallen van die dingen door de keuring gesleept.
Jerry
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 10 jan, 2018 22:00
Locatie: Almere

Re: IMPORT US problemen

Bericht door Jerry »

DanielSmit schreef: vr 12 jan, 2018 12:44 Die van mij is ook van 2011 en is via Duitsland ingevoerd. Dit is via VS import Dirksland gedaan, misschien kun je hem eens bellen om te informeren.
Maar als het via tuv gekeurd is, krijg je dan geen problemen met de APK volgend jaar?
2 jaar geleden een oldtimer geimporteerd RDW gekeurd alles ok. Later voor iets anders
bij 2 garages geweest en die beweren beiden de auto nooit apk zouden keuren vanwege geluid en de uitlaten eindigden bij de achteras.
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: IMPORT US problemen

Bericht door DanielSmit »

Mijn uitlaat is heel erg luid, maar komt wel gewoon uit bij de bumper. Enige wat ik heb is dat de cats beide verwijderd zijn. Maar tot nu toe is hij gewoon goedgekeurd
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Shelby
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 23 mar, 2014 14:57

Re: IMPORT US problemen

Bericht door Shelby »

Geluid is volgens mij geen keuringseis (voor de apk ) uitlaten die niet helemaal doorlopen heb ik wel vaker gezien,maar dan moet volgens mij het uiteinde zijn afgebogen
Shelby GT500 2011
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: IMPORT US problemen

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Er is mij niet echt duidelijk om welk bouwjaar Mustang het gaat.
Bij een S197 met automaat is het een hels karwei om 'm door de RDW keuring te krijgen.
Dat komt omdat de het geluid meten al rijdend en dan het gas diep intrappen.
Hierdoor schakelt de automaat een paar trappen terug en zit je hoog in toeren, met veel meer geluid tot gevolg.
Voor de APK is idd het geluid niet zo'n probleem.
Maar bij te veel geluid kan je natuurlijk altijd op de openbare weg aan de kant gezet worden.

Mijn Saleen PJ is TUV gekeurd (op locatie bij Hennie Lek) en vervolgens kan je 'm zo laten overschrijven bij de RDW.
Wel iets duurder, maar minder geneuzel.
Als het probleem de lampen betreft, misschien help het als je verteld dat dat ie in Nederland komt te rijden, en dat sproeiers niet verplicht zijn ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: IMPORT US problemen

Bericht door Mack »

Als ze bij APK op geluid letten, zou mijn auto nooit door de APK komen :-)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: IMPORT US problemen

Bericht door DanielSmit »

Ik heb nu al meerdere keren vernomen dat dit rond 2021 wel gaat komen. Voor nu alleen geruchten, maar ik zou ook een klein probleempje hebben denk ik 8)
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: IMPORT US problemen

Bericht door Ando »

Mack schreef:Als ze bij APK op geluid letten, zou mijn auto nooit door de APK komen :-)
De meeste APK garages hebben zelfs geen geluidmeetapparatuur. Is geen APK eis.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: IMPORT US problemen

Bericht door Ando »

DanielSmit schreef:Ik heb nu al meerdere keren vernomen dat dit rond 2021 wel gaat komen. Voor nu alleen geruchten, maar ik zou ook een klein probleempje hebben denk ik 8)
Hmmm...kun je een demper-verhuur-bedrijf beginnen..... :-)
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: IMPORT US problemen

Bericht door DanielSmit »

Ando schreef: zo 14 jan, 2018 11:20
DanielSmit schreef:Ik heb nu al meerdere keren vernomen dat dit rond 2021 wel gaat komen. Voor nu alleen geruchten, maar ik zou ook een klein probleempje hebben denk ik 8)
Hmmm...kun je een demper-verhuur-bedrijf beginnen..... :-)
Haha, zou de eerste niet zijn die goed geld verdiend aan de problemen van een ander
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: IMPORT US problemen

Bericht door Hennie »

Er zijn idd wel geluids eisen in Nederland en die mogen ook niet overschreden worden.
Probleem is alleen dat bijna geen APK station is die een geijkte meter/ruimte heeft om dit te doen, dus is het geen APK eis.
Als de Sherrif je op de weg ziet kunnen ze je wel van de weg halen en een WOK geven nadat ze het in geijkte condities hebben laten meten.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Jerry
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 10 jan, 2018 22:00
Locatie: Almere

Re: IMPORT US problemen

Bericht door Jerry »

ik heb met RDW gebeld voor een keuringsafspraak en inderdaad zei die monteur dat ik met een v8 weinig kans heb op goedkeuring ivm geluid.
Ondertussen heb ik op jullie advies contact opgenomen met Hennie van Lek imports.
Klonk meteen bereid te helpen. Gaf direct een vertrouwd gevoel.
Ik denk dat ik het door hun laat regelen.
En ik zie pas nu dat hij ook al op mijn post had gereageerd...goedemorgen..!! :D :D
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: IMPORT US problemen

Bericht door Mack »

Hennie schreef: wo 24 jan, 2018 08:56 Er zijn idd wel geluids eisen in Nederland en die mogen ook niet overschreden worden.
Probleem is alleen dat bijna geen APK station is die een geijkte meter/ruimte heeft om dit te doen, dus is het geen APK eis.
Als de Sherrif je op de weg ziet kunnen ze je wel van de weg halen en een WOK geven nadat ze het in geijkte condities hebben laten meten.

Hennie
Klopt, mijn ervaring is dat je het bont moet maken voor de politie er een punt van gaat maken. Zo ben ik een keer van de weg geplukt bij een lasercontrole (ik reed iets te hard) en meneer :cop: stond alleen met bewondering te kijken en te luisteren. Maar als je als aso over de weg scheurt, en de agent wíl je pakken voor alles dat je waard bent, tsja, dan kun je het krijgen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: IMPORT US problemen

Bericht door Craneman »

Mijn '11 V6 is in 2015 geïmporteerd door Hennie Lek en ook via de Tüv door de keuring gekomen. Helaas niet geheel volgens planning, maar daar liepen ze letterlijk en figuurlijk achter de feiten aan (oa de richtingaanwijzers achter). De vorige eigenaar had de auto reeds voorzien van Flowmaster einddempers, waar we pas achter kwamen toen hij eenmaal in Nederland was.

Ze klinken behoorlijk sportief, maar nog op een subtiele manier. Ik heb al een paar keer aan buren en oud-buren gevraagd of ze erg veel last ondervinden wanneer ik 's morgens vertrek, maar ze vinden het wel lekker klinken of ze horen het niet (nu moet ik er wel bij vermelden dat ik het vroeg via Messenger of app, dus ik weet niet of hun gehoor nog goed werkt :lol: ). Echter woon ik schuin tegenover het politiebureau en rij ik toch niet gauw met de stille trom weg, maar ik ben nog nooit aangehouden. Ik zie agenten in de auto's wel vaak kijken naar mijn auto, ook onderweg, en ze zullen ongetwijfeld mijn kenteken hebben nagetrokken, maar voor de rest niks. Ik rij dan ook veilig en volgens de regels.

Dat is vaak wel anders met bestuurders van al dan niet gewrapte en getunede Duits fabrikaat auto's. Vanmorgen onderweg voor het tunen van mijn auto, kwam er net ten noorden van de brug bij Zaltbommel zo'n gewrapt BMW-geval naast me rijden die er geen misverstand over wilde laten bestaan dat er Guerilla-uitlaten onder zaten. Mijn vader, die naast me zat, vroeg nog wat die aan het doen was. Mij uitdagen dus, waar ik nooit op zal reageren. Maar op zo'n moment is het jammer dat er niet net ook een (onopvallende) politiewagen in de buurt is, want dan had die zo de dichtstbijzijnde parkeerplaats mee op mogen rijden.

Randy
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: IMPORT US problemen

Bericht door fvdw »

Ando schreef: zo 14 jan, 2018 11:17
Mack schreef:Als ze bij APK op geluid letten, zou mijn auto nooit door de APK komen :-)
De meeste APK garages hebben zelfs geen geluidmeetapparatuur. Is geen APK eis.
Is wel degelijk een eis :wink:

https://handboek.rdw.nl/personenautos/m ... -en-milieu
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”