dubbele uitlaat installatie probleem
Moderator: Shelby GT-H
Re: dubbele uitlaat installatie probleem
Ik heb destijds een complete set bij Moviecars gekocht. 2", dikwandige pijp, gealuminiseerd en een setje Thrush dempers. Op mijn rug gemonteerd , paste na wat draaien en passen prima, mooi geluid en na 10 jaar nog geen spatje roest te zien! Moet wel toegeven dat ik alleen met mooi weer s'lands wegen verken......
Wat je dempers betreft: staat er markeringen op in de vorm van een pijl, in/out o.i.d.? Als je die niet kunt vinden zou ik 'm gewoon om durven draaien.
Wat je dempers betreft: staat er markeringen op in de vorm van een pijl, in/out o.i.d.? Als je die niet kunt vinden zou ik 'm gewoon om durven draaien.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: dubbele uitlaat installatie probleem
Dat is 't m net..er staat wel duidelijk offset in = inlet op......ik waag het erop...anders bestel ik een andere ...Dakloos schreef: ↑ma 07 mei, 2018 20:21 Ik heb destijds een complete set bij Moviecars gekocht. 2", dikwandige pijp, gealuminiseerd en een setje Thrush dempers. Op mijn rug gemonteerd , paste na wat draaien en passen prima, mooi geluid en na 10 jaar nog geen spatje roest te zien! Moet wel toegeven dat ik alleen met mooi weer s'lands wegen verken......
Wat je dempers betreft: staat er markeringen op in de vorm van een pijl, in/out o.i.d.? Als je die niet kunt vinden zou ik 'm gewoon om durven draaien.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: dubbele uitlaat installatie probleem
dempers niet verwisseld?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- richard66coupe
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: dubbele uitlaat installatie probleem
Ik heb jaren geleden ook een 2 inch mustang unlimited set geplaatst.
Dit paste ook niet lekker, erg frustrerend. Uiteindelijk heb ik het er wel onder gekregen door zelf beugels te (ver)maken maar beide kanten liepen totaal niet parallel. UIteindelijk heb ik er de slijptol in gezet en aan de bijrijderskant er een nieuwe bocht in gezet en met koppelingen aan elkaar gedraait. Nu zit het wel mooi.
Volgens mij kun je een zgn. turbo demper wel andersom plaatsen.
Dit paste ook niet lekker, erg frustrerend. Uiteindelijk heb ik het er wel onder gekregen door zelf beugels te (ver)maken maar beide kanten liepen totaal niet parallel. UIteindelijk heb ik er de slijptol in gezet en aan de bijrijderskant er een nieuwe bocht in gezet en met koppelingen aan elkaar gedraait. Nu zit het wel mooi.
Volgens mij kun je een zgn. turbo demper wel andersom plaatsen.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: dubbele uitlaat installatie probleem
Bedenk me nu wel dat ik andere dempers had, center-in center-out. Maar zal die paar centimeter het verschil maken?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: dubbele uitlaat installatie probleem
Hoi,richard66coupe schreef: ↑do 10 mei, 2018 11:08 Ik heb jaren geleden ook een 2 inch mustang unlimited set geplaatst.
Dit paste ook niet lekker, erg frustrerend. Uiteindelijk heb ik het er wel onder gekregen door zelf beugels te (ver)maken maar beide kanten liepen totaal niet parallel. UIteindelijk heb ik er de slijptol in gezet en aan de bijrijderskant er een nieuwe bocht in gezet en met koppelingen aan elkaar gedraait. Nu zit het wel mooi.
Volgens mij kun je een zgn. turbo demper wel andersom plaatsen.
krijg het idd niet passend..ook niet als ik de dempers omdraai. Oplossing; bij de pijpenbuiger garage een bocht laten buigen zodat ik in ieder geval vanaf de demper over de achteras kom. Daarna de "nieuwe" uitlaateinden van Mustang unlimited kapot gezaagd, de bochten gebruikt ....vervolgens frustratie omdat ik het liefst de pijpen gelast wil hebben en ik niet kan lassen...kon ook niemand vinden... ...tenslotte maar zelf lasapparaat aangeschaft ( wilde ik toch een keer leren) en zelf aan de slag gegaan...verdient geen schoonheidsprijs maar het doel is bereikt...alles zit er onder..
Iets geleerd? ja, online vanuit amerika kopen kan heel goed uitpakken maar ook zeer veel frustratie opleveren.....en verder probeer ik nu het lassen onder de knie te krijgen...
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: dubbele uitlaat installatie probleem
Alles zit eronder, dat is mooi maar zijn ze nu ook nog gasdichtanders heb je bij de 1e de beste APK weer gezeik.
Gr
Rene
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: dubbele uitlaat installatie probleem
Van de week de pijpen gecheckt op lekkages...her en der nog wat gelast.....Nu ze er bijna onder zitten merk ik toch dat de bestuurders kant pijp tegen het distributieblokje en remleiding aan komt wat op de achteras is vastgemaakt....geen ideale situatie dus..ronduit gevaarlijk..
Ik lees dat enkele mensen dit probleem ook hadden en het blokje hebben verplaatst...
Iemand ervaring hiermee om het te verplaatsen ? ( liefst zonder hele remsysteem te moeten re-routen en leeglaten...)
Re: dubbele uitlaat installatie probleem
Als je het echt goed wil doen moet je de remleidingen voor 65-66 Mustangs met dubbele uitlaat van voor naar achteren vervangen en het beugeltje waar de vaste remleiding eindigt verplaatsen. Er moet ook een andere slang tussen vaste leiding en de achterasbehuizing en de beide vast remleidingen op de achteras moeten ook nog eens vervangen worden.
Ik heb het zo opgelost:
Aansluitblok op de achteras iets draaien:
Beugeltje op de bodemplaat iets buigen:
En dan houd je ruimte zat over:
Het lijkt alsof de schokbreker heel dicht bij de uitlaat zit maar dat is een vertekend beeld
Ik heb het zo opgelost:
Aansluitblok op de achteras iets draaien:
Beugeltje op de bodemplaat iets buigen:
En dan houd je ruimte zat over:
Het lijkt alsof de schokbreker heel dicht bij de uitlaat zit maar dat is een vertekend beeld
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- richard66coupe
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: dubbele uitlaat installatie probleem
Ik liep hier ook tegenaan. In eerste instantie heb ik het op de manier van Dakloos gedaan. Alleen toen had ik dat de rubberleiding tegen een tapeind van de achterasklok aan kwam tijdens rijden/diep inveren. Op de laatste foto kun je het wel zien. Ik zou hier goed op letten!
Re: dubbele uitlaat installatie probleem
Klopt maar dat is minimaal, ziet er erger uit dan het is door het flitslicht. Voor de zekerheid kun je er een rubber dopje opzetten.richard66coupe schreef: ↑do 07 jun, 2018 21:20 Ik liep hier ook tegenaan. In eerste instantie heb ik het op de manier van Dakloos gedaan. Alleen toen had ik dat de rubberleiding tegen een tapeind van de achterasklok aan kwam tijdens rijden/diep inveren. Op de laatste foto kun je het wel zien. Ik zou hier goed op letten!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: dubbele uitlaat installatie probleem 1967 coupe
Dank voor de tips en foto's...bij mijn 1967 'er ziet het iets anders uit maar snap het idee...Ik ga eens onderzoeken of ik het distributieblokje met beugel op de achteras eraf kan krijgen en kan verplaatsen zonder het remsysteem te moeten leeglaten..
Wat begon als een simpele klus blijkt altijd toch weer wat ingewikkelder dan gedacht...maarja dat is 1 vd regels als je met oldtimers aan de slag gaat..
Wat begon als een simpele klus blijkt altijd toch weer wat ingewikkelder dan gedacht...maarja dat is 1 vd regels als je met oldtimers aan de slag gaat..