V8 in ecoboost

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: V8 in ecoboost

Bericht door saf1908 »

Wat je zegt, ieder zijn mening. Maar ik vind het ook enorm “fake” en de gedachte aan het nabootsen van V8 geluid zou ik altijd als nasmaak in mijn achterhoofd houden.

De V8 is geweldig rijplezier door het vermogen en het geluid, alleen zo jammer dat het voor ons in NL zo onaantrekkelijk wordt gemaakt.
1966 Mustang Fastback
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: V8 in ecoboost

Bericht door fvdw »

Ik las onlangs nog dit
Opvallend is ook de aankondiging van de Ford Mustang Hybrid “met het vermogen van een V8”. Ofwel: de 317 pk sterke 2.3 EcoBoost viercilinder benzinemotor zal door de ondersteuning van een krachtige elektromotor op ongeveer hetzelfde vermogen uitkomen als de 5.0 V8-versie (422 pk). De Mustang Hybrid komt in 2020 en “aanvankelijk alleen in Noord-Amerika”.
De toekomst is aan de sound booster :wink:...enne nog ff die electromotor er in bouwen
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Ando »

Wel leuk dat fabrikanten erkennen dat het geluid mede de rijbeleving bepaald.

Straks gaat Tesla het ook nog in hun testikels bouwen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Dakloos »

Ando schreef: vr 01 jun, 2018 18:54
Straks gaat Tesla het ook nog in hun testikels bouwen...
Ik weet niet of je weleens in een Tesla (mee) gereden hebt maar dat is echt geweldig! Zelfs zonder enig V8 geluid :wink: .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Ando »

Dakloos schreef:
Ando schreef: vr 01 jun, 2018 18:54
Straks gaat Tesla het ook nog in hun testikels bouwen...
Ik weet niet of je weleens in een Tesla (mee) gereden hebt maar dat is echt geweldig! Zelfs zonder enig V8 geluid :wink: .
Nooit in gezeten...heb het niet zo op grote groene leugens...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: V8 in ecoboost

Bericht door petersdappie »

Ando schreef:Wel leuk dat fabrikanten erkennen dat het geluid mede de rijbeleving bepaald.

Straks gaat Tesla het ook nog in hun testikels bouwen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Er zit voor mij geen ziel in dus geen emotie. Ik heb er helemaal niets mee. Als die stampers gaan bewegen begint mijn plezier. Hij leeft!!! Haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Rene mustang
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 23 mei, 2011 21:47

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Rene mustang »

Ieder zijn eigen mening maar je gaat toch niet geluid faken om daar na te moeten zeggen het is een V6 met alle respect maar in een amerikaan hoort gewoon een V8.
Mustang GT 4.6 V8 Cabrio.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: V8 in ecoboost

Bericht door fvdw »

met alle respect maar in een amerikaan hoort gewoon een V8.
Jawel zeker, maar....die oude ponys uit de 60 jaren of die wat oudere mustangs zijn nog wel te betalen met een V8 hier in Nederland. De s550 en zijn opvolger echter helaas niet vanwege de torenhoge CO2 heffing. Op de s550 scheelt dat 60 keuro. De mustangs uit de jaren 60 zijn prachtige wagens maar missen de moderne accesoires en niet iedereen is een sleutelaar. Ook het feit dat de s550 gewoon bij de ford dealer NL gekocht en onderhouden kan worden speelt mee om voor die versie te kiezen. Maar om dan 60k extra af te tikken voor een V8 is er over voor mij. Er zijn maar weinig mensen die 110 k kunnen of willen afrekenen voor een standaard mustang die in de USA nog geen 40k dollars kost. Dan heb je twee opties (als je geen oude mustang wilt), geen mustang kopen of genoegen nemen met de ecoboost. De ecoboost turbo doet qua prestaties en uiterlijk niet onder voor de vorige generatie mustangs alleen het geluid. Niks mis mee om dat wat aan te passen, zelfs de V8 mannen doen het met aangepaste uitlaat :wink:
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Ando »

Een aangepaste uitlaat vind ik nog wel wat anders dan pruttelende luidsprekers in het interieur...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: V8 in ecoboost

Bericht door capri v8 driver »

fvdw schreef: vr 11 mei, 2018 10:00 Stel dat je na 3 jaar de motor in de ecoboost vervangt door een V8 dan moet hij in principe opnieuw gekeurd worden door RDW, maar krijg je dan ook een naheffing van BPM?
Ik ben hier eens op ingedoken. Je betaald alleen BPM als je het voertuig voor de eerste keer registeerd voor een kenteken in Nederland. Ik kan bij de belasting dienst of het RWD nergens anders een verwijzing vinden dat je voor de 2e keer bpm moet betalen als je iets verandert aan het voertuig. Bij navraag bij de RDW kreeg ik het zelfde te horen. Je zou dan belasting (bpm) op belasting (bpm) betalen en dat mag volgens de belasting wet niet.

Bij een wijziging aan een voertuig zoals de motor (zelfs al bij een zelfde motor maar met een andere code) moet de auto opnieuw gekeurd worden door de RDW.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Mack »

capri v8 driver schreef: wo 06 jun, 2018 15:56Je zou dan belasting (bpm) op belasting (bpm) betalen en dat mag volgens de belasting wet niet.
We betalen ook BTW over accijns bij benzine, dat is al belasting over belasting. Blijkbaar mag/kan het dus wel.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: V8 in ecoboost

Bericht door capri v8 driver »

Mack schreef: wo 06 jun, 2018 16:03
capri v8 driver schreef: wo 06 jun, 2018 15:56Je zou dan belasting (bpm) op belasting (bpm) betalen en dat mag volgens de belasting wet niet.
We betalen ook BTW over accijns bij benzine, dat is al belasting over belasting. Blijkbaar mag/kan het dus wel.
Wat je vergeet is dat de 2e belasting anders genoemt word, namelijk accijns of BTW en omdat het beestje een andere naam heeft mag het opeens wel.

Je krijgt dus nu van die situaties waar je bv een product koopt, laat ik zeggen, brandstof of tabak, waar je naast de aanschaf prijs, er eerst ook een accijns op betaald en daar over weer de BTW. Of je koopt een nieuwe auto, daar betaal je de aanschafprijs + dan de BPM + daar over de BTW.

Maar je ziet nergens dat je 2 keer BTW moet betalen of 2 keer de BPM of 2 keer de accijnzen. Het is altijd een combinatie van diverse soorten belasting. En dat is puur om het feit dat je gewoon niet 2 keer dezelfde belasting op 1 product of dienst mag heffen.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Eric »

Volgens mij geldt de vrijstelling van extra bpm bij vervanging van de motor door een met hogere uitstoot alleen bij voertuigen met datum eerste toelating tot 1998.
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: V8 in ecoboost

Bericht door capri v8 driver »

Eric schreef: do 07 jun, 2018 03:25 Volgens mij geldt de vrijstelling van extra bpm bij vervanging van de motor door een met hogere uitstoot alleen bij voertuigen met datum eerste toelating tot 1998.
Er zijn inderdaad uitzonderingen of vrijstellingen van de BPM. Deze uitzonderingen/vrijstelling geldt alleen als je een voertuig hier invoerd en op kenteken zet. Je betaald alleen BPM als je een voertuig op kenteken zet. Autos van 9 jaar en 6 maanden en ouder zijn vrij van BPM.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Mack »

capri v8 driver schreef: wo 06 jun, 2018 16:09Maar je ziet nergens dat je 2 keer BTW moet betalen of 2 keer de BPM of 2 keer de accijnzen. Het is altijd een combinatie van diverse soorten belasting. En dat is puur om het feit dat je gewoon niet 2 keer dezelfde belasting op 1 product of dienst mag heffen.
Dus als ze die tweede BPM anders noemen, kan het ineens wel. Ik ga er vanuit dat de overheid daar al wel iets voor heeft bedacht zodat ze het geld toch kunnen vangen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”