Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Espas
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 jul, 2018 12:16

Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door Espas »

Goedendag allemaal,

Om te beginnen, ik ben een autoliefhebber en tegenwoordig zeer druk met zoeken naar mijn eigen droom auto.
Afgelopen weekend een mooi impala cabrio van 1966 gezien deze kwam uit New York en toen dacht ik, wil heel graag mijn eigens Mustang uit USA willen halen. Met de eigenaar van Impala nog even over de mogelijkheden/import process gehad, het klinkt mij niet al te moeilijk. maar...

Ik ben vrij onbekend met Ford Mustang, wel bekend met auto's vooral BMW/VW auto's gehad.
als ik zo even op internet rond kijk zowel Europees als Amerikaanse websites, Dan kom ik nogal veel Mustang's van 1966/1967 coupe tegen een betaalbaar tarief max 18.000 euro.

in Nerderland heb ik net wel of net geen auto voor dat geld.
in USA zijn de kosten stuk lager, maar heb geen kijk/bezoek mogelijkheid op locatie in USA.

wat zoek ik:
Om te bgeinnen wil ik graag ervaren hoe een ford mustang rijdt van 1965/1966/1967 ?, voordat ik een onderhandling aan ga met iemand uit USA het lijkt mij wel verstandig.
-kunnen jullie misschien mij helpen of ik ergens een proefrit kan maken in zo een auto?
-uiteraard wil ik daarvoor betalen, zijn er mogelijkheden tot het huren van een mustang voor een dag?

vragen over de auto Ford Mustang :
-Motor V8 of 6 in een lijn? (is de 6 in een lijn in de toekomst nog intressant als ik de auto verder zou verkopen?)
-Schakelbak of automaat?
-Als ik zo internet af ga, dan is de mustang wel de meeste geimporteerde auto uit USA naar NL en DE.
-heeft het nog zin om een Mustang uit USA te halen?

Vragen omrent import bedrijf:
zijn er mensen met ervaring met SCL Rotterdam, zij doen belijkbaar de auto van deur (USA) tot deur (NL) afleveren, is dat wel slim om een auto van bijna 20K ongezien te kopen? heeft iemand hiermee ervaring mee?

dank je wel alvast.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door grandmaster n »

Hllo,

Neem ALTIJD een V8, is meer waard. Ik ben van de automaten, dat vind ik er bij horen (amerikaans cruisen)
Onthou dat de kwaliteit van de oudere auto's in Amerika een stuk lager is dan hier, vandaar de lagere prijs.
Er zijn genoeg Mustangs in NL en DE, die kan je ook nog bekijken en een stukje mee proefrijden.
Mustang is de Golf van Amerika, dus zo bijzonder is hij (daar) niet. Ik zou alleen een aparte auto laten overhalen.

gr
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door Mack »

Ik zou allereerst eens een paar meetings bezoeken, zodat je kunt bepalen wat je wil.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Zoals Mack al schrijft: Bezoek eerst een aantal meetings om te kijken welk bouwjaar en model je daadwerkelijk wilt hebben.
Kijk op https://themustangsource.com/timeline/index.htm voor de modellen

Bezoek eens een aantal meetings en spreek met andere eigenaren.
- Saturday Night Cruise in Den Haag (1e zaterdag v/d maand)
- Summer Power Nights in Den Bosch (Laatste zaterdag v/d maand)
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door Gearz »

Of zelf naar de States gaan om er eentje te halen, of een aankoopkeuring aldaar laten doen alvorens te verschepen.
Scheelt je mogelijk heel veel ellende.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door Mustangflip »

Hey,

Een testritje in een Mustang zou niet zo heel moeilijk moeten zijn aangezien ze ook aangeboden worden als trouwauto. Je hoeft denk ik niet meteen je smoking aan te trekken om dan een auto te mogen huren. Hou er wel even rekening mee dat deze auto's vaak wel in concours staat zijn en een gebruikte Mustang uit de USA dat vaak (zoals al eerder vermeld) niet is.

Ikzelf heb mijn Mustang ook ongezien uit de States gehaald. Ik heb een aankoop keuring laten uitvoeren onder de voorwaarden dat als er gebreken waren die niet in de Ebay advertentie stonden of dat de advertentie simpelweg niet klopte dat dan de keuringskosten voor de eigenaar zouden zijn. Als alles wel klopte en er geen rare gebreken geconstateerd zouden worden waren de kosten voor mij en zou ik dan ook de auto kopen. Ik kreeg een zeer uitvoerig keuringsformulier en een foto reportage en daarbij ook filmpjes meegestuurd als bewijs. Daarna heb ik mijn auto defintief gekocht. Transport en alles daarbij met invoerkeuring heb ik allemaal laten regelen. Dit bleek uiteindelijk een probleem omdat degene die alles regelde zich enigzins verkeken had op de import van een klassieker want normaal gesproken deed hij alleen nieuwere auto's. Maar in goed overleg en korting is alles uiteindelijk toch goed gekomen. Het was even wat stress en moeite en belwerk maar neem van mij aan dat het de moeite waard is. Ik raad het je in ieder geval niet af. Neem echter wel voor ogen dat zeker niet iedere Mustang hetzelfde rijd maar dat er mogelijkheden genoeg te koop zijn om het helemaal naar je eigen smaak aan te passen.

Groet Flip

Ow ja....altijd een V8 !!!
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door Dakloos »

Ik zou NOOIT een auto ongezien kopen!! Vergeet niet dat de USA in de afgelopen decennia al aardig leeggeroofd is van klassieke auto's. Echt mooie exemplaren zijn steeds moeilijker te vinden en dat uit zich dan ook in de prijs!

Heel belangrijk: lees je goed in over wat de zwakke plekken zijn van een klassieke Mustang!

Succes met de zoektocht!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door sjirafje »

Espas schreef: vr 27 jul, 2018 13:17 [...]
Om te bgeinnen wil ik graag ervaren hoe een ford mustang rijdt van 1965/1966/1967 ?, voordat ik een onderhandling aan ga met iemand uit USA het lijkt mij wel verstandig.
-kunnen jullie misschien mij helpen of ik ergens een proefrit kan maken in zo een auto?
-uiteraard wil ik daarvoor betalen, zijn er mogelijkheden tot het huren van een mustang voor een dag?

Huren: http://dmff.nl/viewforum.php?f=114
Voor het bekijken zijn meetings erg geschikt. Je zou ook eens langs kunnen gaan bij Joop Stolze die heeft meestal meerdere mustangs staan en ze komen meestal zo uit de USA. Dan kun je ook zien wat voor verschil er is in de staat van de auto's.
vragen over de auto Ford Mustang :
-Motor V8 of 6 in een lijn? (is de 6 in een lijn in de toekomst nog intressant als ik de auto verder zou verkopen?)
V8 gezien het 2e deel van je vraag.
-Schakelbak of automaat?
handbak wordt (zeker in de USA) gezien als sportief. Persoonlijk vind ik dat er een automaat in hoort.
-Als ik zo internet af ga, dan is de mustang wel de meeste geimporteerde auto uit USA naar NL en DE.
Dat zou zomaar kunnen
-heeft het nog zin om een Mustang uit USA te halen?[...]
Als je toevallig de auto van jouw dromen tegenkomt, dan zeker. Maar er staan er al heel veel hier in de EU, die kun je gewoon bekijken en proefrijden voordat je je centen aan de verkoper afgeeft.
Vergeet ook niet alle kosten te tellen wanneer je er een uit de USA haalt, grote kans dat het prijsverschil dan ineens niet meer zo groot is. Maar een auto importeren is, zeker als je een groot deel zelf doet, wel echt een ervaring/avontuur wat maar weinig andere mensen hebben meegemaakt. Zeker wanneer je de auto zelf in de USA bent gaan uitzoeken.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door saf1908 »

Mocht je meer info willen over het laten importeren van een klassieke Amerikaan, neem dan zeker contact op met Marlog in Roosendaal. Volgens mij één van de grootste partijen op dit gebied en zijn voornamelijk met klassiekers uit de US bezig. Een indrukwekkend groot bedrijf, zag ik vorig jaar op hun open dag.
1966 Mustang Fastback
Espas
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 jul, 2018 12:16

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door Espas »

ALL,

dank je wel voor vele reacties,

"Neem ALTIJD een V8, is meer waard. Ik ben van de automaten, dat vind ik er bij horen (amerikaans cruisen)"
V8 en een automaat is inderdaad wat prijziger dan een 6 in lijn plus handbak, dus dat zal wel de reden zijn.
zo een oldtimer wil ik misschien ooit weer verkopen, dan is de waardevastheid wel belangrijk en dus volg ik jullie advies.

"Onthou dat de kwaliteit van de oudere auto's in Amerika een stuk lager is dan hier, vandaar de lagere prijs."
ok, ik dacht juist dat auto's uit USA CA beter in conditie zijn dan regenachtige NL/BE.

"Er zijn genoeg Mustangs in NL en DE, die kan je ook nog bekijken en een stukje mee proefrijden."
Ga ik zeker doen om meer van een Mustang te weten te komen,
voor stukje proefrijden heb ik offertes aangevraagd, voor ca 1 uur of een dag huren en auto zelf rijden.


"Mustang is de Golf van Amerika, dus zo bijzonder is hij (daar) niet. Ik zou alleen een aparte auto laten overhalen."
ik ben zelf relatief onbekend met de Amerikaanse auto's, maar juist omdat het een Golf van Amerika betreft lijkt mij een mustang goedkoper en makkelijker te vinden. daarnaast verkrijgen van onderdelen zal hierdoor ook makkelijker zijn, vind ik een positief iets.

"Ik zou allereerst eens een paar meetings bezoeken, zodat je kunt bepalen wat je wil."
ga ik zeker doen, bedankt voor de tip, als ik zelf zo naar de afbeeldingen kijk dan vind ik 1965/66 veel mooier dan 68 model.


"Of zelf naar de States gaan om er eentje te halen, of een aankoopkeuring aldaar laten doen alvorens te verschepen.
Scheelt je mogelijk heel veel ellende."
zat ik aan te denken, vliegtickets naar LA zijn nu ca 400 euro retour, echter ik ben net 5 maanden voor het eerste vader, het wordt lastig om samen met vrouw en kind te gaan, mocht ik zelf willen halen dan wordt het pas ergens volgende jaar.
Mustangflip schreef: vr 27 jul, 2018 23:41 Ikzelf heb mijn Mustang ook ongezien uit de States gehaald. Ik heb een aankoop keuring laten uitvoeren onder de voorwaarden dat als er gebreken waren die niet in de Ebay advertentie stonden of dat de advertentie simpelweg niet klopte dat dan de keuringskosten voor de eigenaar zouden zijn. Als alles wel klopte en er geen rare gebreken geconstateerd zouden worden waren de kosten voor mij en zou ik dan ook de auto kopen. Ik kreeg een zeer uitvoerig keuringsformulier en een foto reportage en daarbij ook filmpjes meegestuurd als bewijs. Daarna heb ik mijn auto defintief gekocht. Transport en alles daarbij met invoerkeuring heb ik allemaal laten regelen. Dit bleek uiteindelijk een probleem omdat degene die alles regelde zich enigzins verkeken had op de import van een klassieker want normaal gesproken deed hij alleen nieuwere auto's. Maar in goed overleg en korting is alles uiteindelijk toch goed gekomen. Het was even wat stress en moeite en belwerk maar neem van mij aan dat het de moeite waard is. Ik raad het je in ieder geval niet af. Neem echter wel voor ogen dat zeker niet iedere Mustang hetzelfde rijd maar dat er mogelijkheden genoeg te koop zijn om het helemaal naar je eigen smaak aan te passen.

Groet Flip

Ow ja....altijd een V8 !!!
Top om zo een reactie/gebeurtenis te lezen, vind ik zelf best wel eng om zo iets te doen.
Welke bedrijf hebt u ingeschakeld voor de inspectie en wat heeft het gekocht (als ik vragen mag)?
Hoe heeft u de betaling gedaan (middels Paypal of creditcard?)

ik ben afgelopen dagen verder gaan informeren over aankoop keuringen& transport.

*Aankoopinspectie op locatie
SCL Rotterdam heeft een offerte gemaakt en vraag ca 600 euro voor de inkoopkeuring, hierin maken zij ca 50 foto's en een rapport.
waarschijnlijk is er niet altijd een brug bij de hand om de onderkant van de auto goed te inspecteren, ze doen wel zo goed mogelijk onder de auto kijken en zoeken naar roestvorming etc en ik dacht dat ze ook ermee stukje rijden voor en achteruit om een beeld te krijgen van de auto.
uiteindelijk krijg je een inspectie rapport van de auto met de foto's erin.

*Veilige betalingsservice.
dezelfde bedrijf wil voor mij de betaling gaan doen zodra ik besluit de auto te kopen op basis van de inspectie rapport, dan tegen een betaling van ca 300 euro. Dit houd in dat ik de kosten van de auto overmaak aan de Nederlandse bedrijf, zij betalen vervolgens de auto bij het ophalen afhankelijk van hoe de verkoper het geld wil hebben (cash of oprekening).

*Wegtransport een open trailer, auto bij verkoper en naar de haven transport.

*Zeevracht haven x - Rotterdam Economic Class
Incl. ontvangst en laden van de auto, exportdocumentatie, container transport naar de haven van
vertrek.

*Lossen auto Rotterdam
Inclusief transport van de container naar onze loods, lokale havenkosten en douane formaliteiten in
de haven

*Inklaren als oltimer (Nog te betalen 6% BTW bij invoer) & Handling loods schiedam.
dus hier na moet de auto per transport naar ons huis toe (hiervoor heb ik offertes aangevraagd).
Als je toevallig de auto van jouw dromen tegenkomt, dan zeker. Maar er staan er al heel veel hier in de EU, die kun je gewoon bekijken en proefrijden voordat je je centen aan de verkoper afgeeft.
Vergeet ook niet alle kosten te tellen wanneer je er een uit de USA haalt, grote kans dat het prijsverschil dan ineens niet meer zo groot is. Maar een auto importeren is, zeker als je een groot deel zelf doet, wel echt een ervaring/avontuur wat maar weinig andere mensen hebben meegemaakt. Zeker wanneer je de auto zelf in de USA bent gaan uitzoeken.
ja idd het zijn niet alleen de kosten maar ook de avontuur het lijkt mij wel iets hebben, zeker als de het lukt om de auto van de eerste eigenaar te halen :D

kleine beetje ervaring heb ik wel met invoer (eigen auto opgehaald in België en zelf ingevoerd) het is idd niet te vergelijken, maar toch was het een leuke ervaring (transport, BPM, RDW keuring en kentekens halen).
Mocht je meer info willen over het laten importeren van een klassieke Amerikaan, neem dan zeker contact op met Marlog in Roosendaal. Volgens mij één van de grootste partijen op dit gebied en zijn voornamelijk met klassiekers uit de US bezig. Een indrukwekkend groot bedrijf, zag ik vorig jaar op hun open dag.
zal ik doen zodra ik een vind, bedankt voor de tip.

nieuwe vragen:
- Certificate of title krijg je deze altijd bij een auto vanuit USA? en is dit zelfde als de CVO ?
mocht ik het niet hebben dan moet de RDW de auto keuren op type goedkeuring, dan kost het ca 1000 euro meer.
-welke andere auto documenten heb ik nodig om de auto te kunnen invoeren?
-er wordt via Ebay inspectie aangeboden voor ca $99 voor het inspecteren van de auto met foto's en tegen een betaling van $35 meer doen zijn de auto filmen --> heeft iemand hiermee ervaring? zij geven aan geen mechanische of technische inspectie aan de auto te doen.

-transport kosten vanaf de verkoper locatie tot aan de Rotterdam is volgens Amerikaanse bedrijven ca $1500 (1300 euro) en Nederlandse bedrijven geven ca 2100 euro offerte af. --> heeft iemand met een bedrijf vanuit USA ervaring mee? naam of website zou wel fijn zijn.
-de amerikaanse autos moeten aangepast worden voordat deze aan Europese normen voldoen, wat moet ik erbij denken? ik neem aan kleine dingen zoals koplampen reflectoren etc of moet ik aan grote (dure) aanpassingen denken?

dank je.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door grandmaster n »

-Zorg ervoor dat je de title hebt, anders gaat de RDW erg lastig doen om hem op kenteken te zetten.
Verder heb je facturen nodig van het transport.
-Foto's en een filmpje zeggen niet zo veel. Soms ziet een auto er op de foto prachtig uit maar is in werkelijkheid niet zo prachtig....
-Amerikaanse transportbedrijven zijn vaak goedkoper maar zelf geen ervaring mee. Zorg voor goede verzekering.
-Aanpassingen bij oudere auto's betreft meestal alleen de koplampen, verder is het gewoon APK-keuring. Dus de staat van de auto bepaalt de rest.

gr
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door Mack »

Espas schreef: ma 30 jul, 2018 14:40"Mustang is de Golf van Amerika, dus zo bijzonder is hij (daar) niet. Ik zou alleen een aparte auto laten overhalen."
ik ben zelf relatief onbekend met de Amerikaanse auto's, maar juist omdat het een Golf van Amerika betreft lijkt mij een mustang goedkoper en makkelijker te vinden. daarnaast verkrijgen van onderdelen zal hierdoor ook makkelijker zijn, vind ik een positief iets.
Hier ga je voorbij aan iets. Ja, de Mustang is heel veel verkocht en zeker geen zeldzame auto in Amerika. Tot zover de vergelijking met de Golf.

Echter, de Mustang is een legende. Al 54 jaar is de Mustang een auto met dezelfde karakteristieken, tot op de dag van vandaag. Dat is met een reden. De Mustang is veel meer dan een auto maar er zit een hele denkwijze aan vast. Dat paardje staat ergens voor. Iedereen in de hele wereld kent de Mustang daarom. En dan mogen er wel een heleboel van zijn in de wereld: ze hebben (en houden) ook hun waarde. Er zijn maar heel weinig auto's die dat hebben.

...maar hierdoor is er wereldwijd ook een enorme fan-base met heel veel liefhebbers en heel veel kennis. En nog steeds heel veel onderdelen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Import Ford Mustang 1966 uit USA (help?)

Bericht door Dakloos »

Misschien is het beter om het de "kever" van Amerika te noemen...... :lol:
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”