Nieuw hier

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Nieuw hier

Bericht door arjanmustang »

Hallo allen,

Hier een kersverse Mustang eigenaar. Na een lange periode van zoeken naar de juiste Mustang, zowel in de USA als in Nederland (ik was eerst op zoek naar een cabrio, maar in de staat waarin ik ze zocht kwamen deze eigenlijk niet voorbij) en daarom maar besloten om voor een hardtop te gaan. Dus afgelopen week een donkergroene Mustang aangeschaft, het betreft een 289 uit 1966. Aanstaande maandag gaan we 'm ophalen! :D
Er zit genoeg werk aan de Mustang, lak en interieur is slecht, maar gelukkig is hij wel 'hard'. Geen rotte bodemplaten en dergelijke.

Het plan is om hem eerst klaar te maken voor de keuring, kenteken erop en dan tzt de Mustang goed onderhanden nemen.
Uiteraard horen er foto's bij, maar die komen volgende week als we hem hebben opgehaald!

Groet,
Arjan
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Nieuw hier

Bericht door saf1908 »

Klinkt goed en welkom op het forum.

Nu nog even geduld hebben en dan genieten! We zien graag foto’s tzt.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw hier

Bericht door Marchel »

Welkom en veel plezier met de Mustang!
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw hier

Bericht door Neko- »

Welkom op het forum. Uiteraard gefelicieerd met de aanschaf, en dat je er maar veel leuke en veilige mijlen/kilometers mee mag doorbrengen :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Nieuw hier

Bericht door DanielSmit »

Welkom, ben benieuwd naar de foto's
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Nieuw hier

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Gefeliciteerd met de aanschaf.
Ik ben benieuwd naar de foto's
Natuurlijk zien we ook graag een reportage van de restauratie terzijnertijd
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Nieuw hier

Bericht door arjanmustang »

Gisteren de Mustang opgehaald!
Hierbij de beloofde foto's van de huidige staat:

Op de trailer:
Afbeelding

Er zit nog wel een beetje werk aan de binnen- en buitenkant.. De auto is wel keihard, ben nog geen verrotte plek tegen gekomen (de bodem ziet er ook nog erg gaaf en origineel uit).
Afbeelding

Afbeelding

En ook het blok kan nog wel wat liefde gebruiken
Afbeelding

Thuis gekomen de Mustang op de brug gezet, het rechterachterscherm klonk namelijk nogal 'plamurig'. Op de brug kwamen we erachter dat er ooit in de afgelopen 52 jaar een keer een auto achterop is geklapt. Helaas zijn daardoor de chassisbalken boven de achterwielen iets geknikt en wat ingescheurd. Hierdoor zitten ook de veerpakketten bij de achterste ophangpunten tegen de chassisbalken aan en 'hangen' ze er niet netjes onder.
Dus de planning wordt nu de auto eerst helemaal strak maken en dan een keer voor de keuring voor een NL kenteken. Eerst wou ik hem klaar maken voor de keuring en dan later de restauratie beginnen, maar met dit chassis probleempje komt hij niet door de keuring.
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Nieuw hier

Bericht door mustang66coupe »

Welkom op het forum.
Goed te zien dat er weer wat meer klassiekers op forum komen.
Volgens mij is het de zelfde kleur als mijn 66 hardtop origineel was.

Hopelijk kom je niet al te veel verrassingen meer tegen.

mvg,
Bas
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Nieuw hier

Bericht door Dakloos »

Welkom op het forum.....zo te zien heb je een er één die origineel in Californië geleverd is :D !
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Nieuw hier

Bericht door saf1908 »

Mooie Mustang en zo te horen heb je genoeg kennis om de evt. tegenslagen van je project te kunnen verhelpen. Succes daarmee en geniet ervan!
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Nieuw hier

Bericht door arjanmustang »

mustang66coupe schreef: di 07 aug, 2018 19:55 Welkom op het forum.
Goed te zien dat er weer wat meer klassiekers op forum komen.
Volgens mij is het de zelfde kleur als mijn 66 hardtop origineel was.

Hopelijk kom je niet al te veel verrassingen meer tegen.

mvg,
Bas
Plan is niet dat hij deze kleur blijft, zit nog te twijfelen tussen rood en cobalt blue. Zoals iedereen weet is een rode altijd sneller dus dat maakt een grote kans! Maar hoef voorlopig nog niet te beslissen, voordat hij spuitklaar is zijn we wel minstens een jaar verder (de vrouw vind de babykamer belangrijker..).

En daarnaast zit ik voor mijn werk veel in het buitenland, dus de komende paar maanden zal ik maar mondjesmaat toekomen aan de Mustang :(
Ik zal binnenkort in het projectforum een pagina starten zodat jullie een beetje kunnen volgen hoe de Mustang aangepakt wordt. Ik lees namelijk altijd met veel plezier andere verhalen over Mustang die zijn/worden aangepakt, dus dat ben ik zelf ook van plan.
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Nieuw hier

Bericht door mustang66coupe »

arjanmustang schreef: wo 08 aug, 2018 18:55
mustang66coupe schreef: di 07 aug, 2018 19:55 Welkom op het forum.
Goed te zien dat er weer wat meer klassiekers op forum komen.
Volgens mij is het de zelfde kleur als mijn 66 hardtop origineel was.

Hopelijk kom je niet al te veel verrassingen meer tegen.

mvg,
Bas
Plan is niet dat hij deze kleur blijft, zit nog te twijfelen tussen rood en cobalt blue. Zoals iedereen weet is een rode altijd sneller dus dat maakt een grote kans! Maar hoef voorlopig nog niet te beslissen, voordat hij spuitklaar is zijn we wel minstens een jaar verder (de vrouw vind de babykamer belangrijker..).

En daarnaast zit ik voor mijn werk veel in het buitenland, dus de komende paar maanden zal ik maar mondjesmaat toekomen aan de Mustang :(
Ik zal binnenkort in het projectforum een pagina starten zodat jullie een beetje kunnen volgen hoe de Mustang aangepakt wordt. Ik lees namelijk altijd met veel plezier andere verhalen over Mustang die zijn/worden aangepakt, dus dat ben ik zelf ook van plan.
Ik heb wel zitten denken om hem origineel te maken maar hij was al geen matching numbers car dus dat plan was al snel van tafel.Dus ook de kleur.
Rood? Zou ik nooit doen :mrgreen: :wink:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Nieuw hier

Bericht door arjanmustang »

mustang66coupe schreef: wo 08 aug, 2018 19:15
arjanmustang schreef: wo 08 aug, 2018 18:55
mustang66coupe schreef: di 07 aug, 2018 19:55 Welkom op het forum.
Goed te zien dat er weer wat meer klassiekers op forum komen.
Volgens mij is het de zelfde kleur als mijn 66 hardtop origineel was.

Hopelijk kom je niet al te veel verrassingen meer tegen.

mvg,
Bas
Plan is niet dat hij deze kleur blijft, zit nog te twijfelen tussen rood en cobalt blue. Zoals iedereen weet is een rode altijd sneller dus dat maakt een grote kans! Maar hoef voorlopig nog niet te beslissen, voordat hij spuitklaar is zijn we wel minstens een jaar verder (de vrouw vind de babykamer belangrijker..).

En daarnaast zit ik voor mijn werk veel in het buitenland, dus de komende paar maanden zal ik maar mondjesmaat toekomen aan de Mustang :(
Ik zal binnenkort in het projectforum een pagina starten zodat jullie een beetje kunnen volgen hoe de Mustang aangepakt wordt. Ik lees namelijk altijd met veel plezier andere verhalen over Mustang die zijn/worden aangepakt, dus dat ben ik zelf ook van plan.
Ik heb wel zitten denken om hem origineel te maken maar hij was al geen matching numbers car dus dat plan was al snel van tafel.Dus ook de kleur.
Rood? Zou ik nooit doen :mrgreen: :wink:
Die van mij weet ik nog niet zeker of alle nummers kloppen, het type blok (289 en de blauwe kleur, nummers nog niet gecontroleerd) kloppen met het chassisnummer wat in de deur staat. Echter is het nummer wat in het linkerbinnnen scherm staat niet leesbaar, er zit zo'n dikke laag verf over dat je alleen maar deukjes ziet. Dus nog even afwachten wat voor nummer daar onder vandaan komt.
En dan klopt de kleur maar niet met het chassisnummer, ik vind rood of blauw metallic nou eenmaal mooier op zo'n Mustang staan als dit donkere groen. :D
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Nieuw hier

Bericht door saf1908 »

Lekker doen wat jou leuk lijkt. Er zijn er namelijk nog 9.999.999 gemaakt. Meer dan genoeg! :wink:

Succes en houd ons op de hoogte van je project.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Nieuw hier

Bericht door arjanmustang »

Ik heb een nieuw topic gemaakt in het project gedeelte waar de restauratie te volgen zal zijn!

viewtopic.php?f=87&t=30683
1966 Ford Mustang Coupe 289
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”