Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang »

Hallo allen,

Zoals in het voorsteltopic al vermeld heb ik een donkergroen metallic Mustang uit 1966 met een 289 V8.
De auto is nog erg gaaf, heb nog geen rotte plekken kunnen ontdekken. De blanke lak is vooral op de motorkap, dak en achterklep compleet er af gebladerd/gebrand en het interieur is in een slechte staat (op de foto's ziet de Mustang er netter uit dan in het echt..). Maar dit zijn allemaal relatief simpele dingen om te verhelpen. Ik heb al een nieuw interieur, behalve de bovenkant van het dashboard en de vloermat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Mustang lijkt te kloppen met het chassisnummer wat op het plaatje in de deur staat dus een echte C-code, echter ben ik nog wel benieuwd of alles ook klopt met het chassisnummer in het binnenspatbord. Deze hebben we echter nog niet kunnen ontcijferen.. Binnenkort maar eens proberen met wat rigoureuzere schoonmaakmiddelen.
Afbeelding

Bij de aankoop hadden we al gemerkt dat het linker achterscherm behoorlijk vol plamuur zit, hier moet dus een nieuw achterscherm op. Echter toen we hem thuis op de brug zetten kwamen we erachter dat de Mustang ook achterschade heeft gehad, dit is nog zichtbaar in de chassisbalken. Deze zijn boven de achterwielen iets geknikt en door de loop van de tijd iets ingescheurd. Dus mag de Mustang ook nog even op de pijnbank (richtbank) om het chassis aan de achterkant weer recht te krijgen en te verstevigen. Hierdoor komt ook de kont weer iets hoger te staan. Nu ziet hij er aan de achterkant een beetje doorgezakt uit, het oog van de achterveren zitten nu gewoon tegen de carroserie aan, de schommels zitten nagenoeg horizontaal..

Afbeelding

Het is de bedoeling dat jullie de voortgang van deze restauratie via dit topic kunnen volgen. Er zal de komende tijd waarschijnlijk nog weinig nieuws bij komen, zit de komende paar maanden nog veel voor m'n werk in het buitenland dus dan is sleutelen aan de Mustang er niet bij.
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Dakloos »

Eindelijk weer eens een oldtimerproject :D . Zal het zeker gaan volgen!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang »

Zat net even op jouw website te kijken, dat is ook wel een serieus project geweest zeg! Met een prachtig resultaat! Ik blijf een cabrio nog het mooist vinden, helemaal zo in het rood.
Hoe lang ben je ongeveer bezig geweest met de restauratie?
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Dakloos »

arjanmustang schreef: do 09 aug, 2018 18:24 Zat net even op jouw website te kijken, dat is ook wel een serieus project geweest zeg! Met een prachtig resultaat! Ik blijf een cabrio nog het mooist vinden, helemaal zo in het rood.
Hoe lang ben je ongeveer bezig geweest met de restauratie?
Dik 2 jaar. Heel wat avonden in de garage gezeten, slapeloze nachten gehad en veel meer geld uitgeven dan ik dacht uit te gaan geven :wink: :lol: .

De 65 en 66 Mustangs zijn toch wel mijn favoriet en heb de afgelopen 20 jaar daar aardig wat info over verzameld. Mocht je wat willen weten "let me know"!

Succes met je project!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Gearz »

Leuk zo'n nieuw project !
Heel veel succes.
Dakloos schreef: do 09 aug, 2018 18:58 Dik 2 jaar. Heel wat avonden in de garage gezeten, slapeloze nachten gehad en veel meer geld uitgeven dan ik dacht uit te gaan geven :wink: :lol: .
Heel herkenbaar, ik begin nog steeds met mijn oog te trekken en te stotteren als men er over begint :lol: :lol:

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang »

Hebben jullie nog adresjes mbt onderdelen verkoop? Ik ben bekend met Voorend USA parts in Gendt en met Adams CC in Putten, hebben jullie nog andere aanbevelingen?
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Ando »

arjanmustang schreef: di 21 aug, 2018 12:00 Hebben jullie nog adresjes mbt onderdelen verkoop? Ik ben bekend met Voorend USA parts in Gendt en met Adams CC in Putten, hebben jullie nog andere aanbevelingen?
Movie Cars in Goirle, Mustang Garage in Heuseden-Zolder.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Gearz »

Als je meer onderdelen moet hebben dan kun je uiteraard ook in de USA bestellen.
Vaak ben je met behulp van een lokale agent of een freight forwarder stukken voordeliger uit als hier in Nederland of als je zelf in de US besteld.
Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met usa2you.nl,
24 uur per dag iemand bereikbaar via mail, sms of app , Nederlands sprekend, voordelig, bestellingen/leveringen van meerdere bedrijven samen te voegen in één zending, veel korting op verzending, binnen een paar dagen in huis en bovenal fijne mensen en uitstekende service. Als er eens een probleem is dan hangen ze meteen voor je aan de telefoon met betreffend bedrijf.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang »

Die USA2you is nog wel interessant, vooral met grote bestellingen scheelt dat nog wel met in Nederland kopen.

Gisteravond weer een begin gemaakt aan de Mustang, eerst de versnellingsbak gedemonteerd en vandaag verder om het blok eruit te krijgen.
Image
Image
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door MAIELLO »

ferme werkplaats heb je :ok:
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Vergeet niet dat in veel gevallen, bij aankopen bij de Amerikaanse leveranciers, de garantie op onderdelen wel kunt vergeten.

Daarintegen zit Adams Classic Cars bijna bij je om de hoek.
Bij ACC kan je volgens mij een projectkorting krijgen, die aardig op kan lopen.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Gearz »

1970TwisterSpecial schreef: do 23 aug, 2018 11:16 Vergeet niet dat in veel gevallen, bij aankopen bij de Amerikaanse leveranciers, de garantie op onderdelen wel kunt vergeten.
Mijn ervaring qua garantie met Amerikaanse bedrijven is over het algemeen wel redelijk OK, het is vaak een coulance regeling en het feit dat ze veel doen om een bad review te ontlopen.
Voor wat garantie betreft heb ik zelfs al een paar keer meegemaakt dat bedrijven gewoon een nieuwe naar je toe sturen zonder dat de oude terug hoeft, uiteraard hebben we het dan over de wat minder prijzige onderdelen, tientjeswerk.
Als je met Paypall betaald dan worden ook de retour verzendkosten vergoed.
Volgens mij zijn daarnaast alle aankopen met creditcard automatisch verzekerd.
Maar er zullen uiteraard ook diverse cowboys op de markt actief zijn.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang »

Garantie zal misschien wat lastiger gaan, maar ik heb al best wat onderdelen in Nederland gezien die dusdanig duurder zijn dat het wel uit kan om deze 'gok' te wagen.
Inderdaad, Adams zit hier vlakbij, heb er al aantal keer onderdelen gehaald voor de Model-A. Maar ik was niet bekend met de projectkorting, volgende week ofzo maar eens een keer buurten daar of dat mogelijk is en wat de kortingen zijn.

Vandaag het blok uit de Mustang gehaald en het onleesbare chassisnummer in het spatbord met thinner en staalborstel weer ontcijferd. Gelukig klopt dit exact met het chassisnummer wat op de deur staat! :D
Ook de nummers op het motorblok maar eens vergeleken en dit blijkt ook te kloppen kwa data en nummers. Dus waarschijnlijk is dit nog het originele blok.

Image

Image

Nu alleen nog de motormontage steun geschikt maken voor deze 8 cilinder en dan mag het blok los, eens kijken hoe deze er van binnnen uit ziet. :D
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Dakloos »

1970TwisterSpecial schreef: do 23 aug, 2018 11:16 Vergeet niet dat in veel gevallen, bij aankopen bij de Amerikaanse leveranciers, de garantie op onderdelen wel kunt vergeten.
Heel veel gekocht bij "National Parts Depot" in de VS. Op diverse fora geprezen om service, ook voor niet Amerikaanse klanten!

Ik had voor $300 dollar repro "vent window" frames gekocht die van dusdanige slechte kwaliteit en pasvorm waren dat ik ze het liefst rechtstreeks de kliko in wilde gooien :oops: . Na wat mail wisseling met NPD met wat foto's kreeg ik zowaar het complete aankoopbedrag terug.....top!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Dakloos »

Lekker bezig Arjan! Zo te zien lekker origineel met het, vanaf 1966 in Californië, verplichte, emissiesysteem "thermactor". De stuurpomp is er één voor Mustangs met een airco. Wat ga je met de auto doen? Zo origineel mogelijk houden :D :) of "pimpen" :( :? ?
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”