moeilijk starten 390ci
Moderator: Shelby GT-H
moeilijk starten 390ci
Hallo iedereen!
Ik heb de laatste tijd wat moeilijkheden om m'n Cougar aan de praat te krijgen. duurt soms wel 10 seconden voor hij start, zowel met koude of warme motor! De choke is wel niet aangesloten maar normaal start die veel sneller. Zou dit aan de benzinepomp kunnen liggen? Ongeveer een maand geleden zag ik dat er een beetje benzine bovenaan(opzij) uit de pomp spoot... nu doet ie dat wel niet meer maar dacht misschien dat het membraan zou stuk kunnen zijn?
Het betreft een '67 Cougar 390ci S-code met edelbrock 1404 carburator en mechanische benzinepomp. Na wat opzoeking las ik wel dat dit eigenlijk een carburator is voor small blocks? Kan dit er ook mee te maken hebben?
Heeft er iemand tips wat ik best kan doen en welke benzinepomp ik me best aanschaf indien ik deze wil vervangen?
Thx! Lorre
Ik heb de laatste tijd wat moeilijkheden om m'n Cougar aan de praat te krijgen. duurt soms wel 10 seconden voor hij start, zowel met koude of warme motor! De choke is wel niet aangesloten maar normaal start die veel sneller. Zou dit aan de benzinepomp kunnen liggen? Ongeveer een maand geleden zag ik dat er een beetje benzine bovenaan(opzij) uit de pomp spoot... nu doet ie dat wel niet meer maar dacht misschien dat het membraan zou stuk kunnen zijn?
Het betreft een '67 Cougar 390ci S-code met edelbrock 1404 carburator en mechanische benzinepomp. Na wat opzoeking las ik wel dat dit eigenlijk een carburator is voor small blocks? Kan dit er ook mee te maken hebben?
Heeft er iemand tips wat ik best kan doen en welke benzinepomp ik me best aanschaf indien ik deze wil vervangen?
Thx! Lorre
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: moeilijk starten 390ci
Wat voor een ontsteking zit er op?
Puntjes of elektronisch?
Werkt je acceleratie sproeier wel goed?
Puntjes of elektronisch?
Werkt je acceleratie sproeier wel goed?
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: moeilijk starten 390ci
Het is een elektronische ontsteking(recent). Wat betreft de acceleratiesproeier, zou ik niet weten? De auto rijdt goed... Hoe kan ik dit checken?
Thx. Lorre
Thx. Lorre
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: moeilijk starten 390ci
Okee. Is de bobine óók vernieuwd?
Het zou kunnen dat er daar iets niet klopt en de bobine kapot gaat (heel warm wordt, slecht vonken).
Geleend van Burton.com:
Als uw auto is uitgerust met een acceleratiepomp (zie figuur nr. 9) op de carburateur kunt u eenvoudig controleren of de pomp nog goed werkt. Beweeg de gashendel op de carburateur, en kijk of er (zichtbaar) benzine in de carburateur wordt gespoten, hoe sneller u de gashendel beweegt, hoe harder de benzine in de carburateur gespoten hoort te worden.
Ff Googlen helpt ook...
Het zou kunnen dat er daar iets niet klopt en de bobine kapot gaat (heel warm wordt, slecht vonken).
Geleend van Burton.com:
Als uw auto is uitgerust met een acceleratiepomp (zie figuur nr. 9) op de carburateur kunt u eenvoudig controleren of de pomp nog goed werkt. Beweeg de gashendel op de carburateur, en kijk of er (zichtbaar) benzine in de carburateur wordt gespoten, hoe sneller u de gashendel beweegt, hoe harder de benzine in de carburateur gespoten hoort te worden.
Ff Googlen helpt ook...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: moeilijk starten 390ci
Bobine is ook recent. Ik check dit weekend eens de rest. Alvast bedankt voor de reacties!
Re: moeilijk starten 390ci
Ik heb het ook en altijd al gehad. Steeds is mijn carburateur leeg en staat mijn filter droog. Maar na een seconde of 15-20 heeft mijn pomp weer benzine aangezogen en start hij weer.
Ik zou beginnen met kijken of er benzine in je carburateur wordt gespoten als je aan de gashendel trekt.
Ik zou beginnen met kijken of er benzine in je carburateur wordt gespoten als je aan de gashendel trekt.
1966 Mustang Fastback
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: moeilijk starten 390ci
Electrische brandstofpomp er op zetten...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: moeilijk starten 390ci
Ik weet het, maar die maken toch zo’n herrie?
Heb me er nog nooit erg in verdiept, maar zou een optie kunnen zijn.
1966 Mustang Fastback
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: moeilijk starten 390ci
Het lijkt me verstandig om éérst te kijken wat het probleem is en dàn pas een oplossing vinden.
Klakkeloos alles vervangen is niet een slimme methode lijkt mij...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: moeilijk starten 390ci
@big_fun_58; Ben ik volledig mee eens! Maar ik vond het niet logisch dat er benzine uit de pomp kwam. En het lijkt me nog het origineel pompje... Na 51 jaartjes mag er wel eens een nieuwe in waarschijnlijk Maar kvroeg me we af welke ik dan best aanschaf?
Thx
Thx
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: moeilijk starten 390ci
Het verhelpt wel het probleem dat je eerst een tijd moet starten om je vlotterbak gevuld te krijgen. Ik had het probleem ook dat er nogal wat benzine uit de carburateur verdampte bij warm wegzetten. Met een elektrische pomp zet je het contact aan, wacht even tot het systeem gevuld en op druk is en in één keer starten.Big_fun_58 schreef: ↑do 06 sep, 2018 05:47Het lijkt me verstandig om éérst te kijken wat het probleem is en dàn pas een oplossing vinden.
Klakkeloos alles vervangen is niet een slimme methode lijkt mij...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: moeilijk starten 390ci
Na een paar dagen stilstaan moet ik hooguit 5 seconden doorstarten voordat de motor aanslaat, gewoon met een mechanische benzine pomp. Lekt er geen benzine uit je vlotterkamer door een lek membraam of een pakking? Zelfs na een lange winterstop staan mijn vlotterkamers nog niet leeg!
Ben ook niet zo van de electrische pomp oplossing.....als de rest (carburateur, ontsteking) goed is werkt een mechanische pomp gewoon prima!
Ben ook niet zo van de electrische pomp oplossing.....als de rest (carburateur, ontsteking) goed is werkt een mechanische pomp gewoon prima!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: moeilijk starten 390ci
Dat denk ik ook! K'zou liever bij de mechanische pomp blijven. Kga eens een nieuwe plaatsen! Maar neem ik dan best zo'n gewoontje ca. €40 of Edelbrock ca. €140?
Re: moeilijk starten 390ci
Dag Iedereen!
K'heb deze middag m'n benzinepomp gedemonteerd! K'had hier gelezen dat dit maar een kwartiertje duurde... Dat zal wel niet op een big block (met servo) zijn!? De enige vermelding die ik terugvind op de pomp is vermoedelijk het merk "CARBURETER" en enkele nummers "o-1719 8". Ik vind ook niets bijna niets terug op het internet? Ik blijf dus nog steeds met de vraag zitten welke benzinepomp ik me best aanschaf?
Thx. Lorre
K'heb deze middag m'n benzinepomp gedemonteerd! K'had hier gelezen dat dit maar een kwartiertje duurde... Dat zal wel niet op een big block (met servo) zijn!? De enige vermelding die ik terugvind op de pomp is vermoedelijk het merk "CARBURETER" en enkele nummers "o-1719 8". Ik vind ook niets bijna niets terug op het internet? Ik blijf dus nog steeds met de vraag zitten welke benzinepomp ik me best aanschaf?
Thx. Lorre
Re: moeilijk starten 390ci
Heb je zo'n FE brandstofpomp met het filter er aan vast (onder)?
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... el/mustang
Of de pomp zonder geïntegreerd filter?
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... el/mustang
Michel.
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... el/mustang
Of de pomp zonder geïntegreerd filter?
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... el/mustang
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.