He allemaal,
Ik ben bezig met mijn de montage van de SSBC A120-5 conversiekit op mijn 6 cylinder Mustang van '66.
Vraag is nu, waar pak ik mijn vacuüm vandaan voor de brake booster? Ik kan nergens een duidelijke uitleg vinden waar ik het beste een aansluiting kan maken. De een zegt een T stuk monteren bij het vacuüm punt van de C4 bak. De ander zegt, niets splitsen want zo genereer je te weinig vacuüm... heeft iemand toevallig duidelijke foto's waar ik m het beste kan aansluiten en wat ik nodig heb ervoor?
Thanks alvast
Vacuüm brake booster 6 cylinder '66
Moderator: Shelby GT-H
Vacuüm brake booster 6 cylinder '66
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66
Dankje Erwin, die had ik ook ergens zien staan, maar kon m niet zo goed plaatsen toen ik op zoek was..als ik t zo zie moet ie dus toch komen waar de c4 aansluit? Ben denk ik niet zo'n ster in t lezen van die schema's
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66
Zover ik het kan beoordelen zit er, op de tweede foto, rechts onder je carburateur een vacuüm aansluiting voor je automaat. Volgens de tekening zit daar bij een 6 cilinder met automaat en rembekrachtiger iets ingeschroefd met 2 aansluitingen. Daar moet je dus je bekrachtiger op één of andere manier op aansluiten.....
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66
Dankje. Dit vermoeden had ik ook al. Alleen het zoeken naar een dergelijk verloopstukje is nog ff werk. Uiteindelijk zou het dus een soort T stuk moeten zijn die beide kan voorzien van voldoende vacuüm. Maar volgens mij zit de PCV hier op aangesloten op dit moment?Dakloos schreef: ↑di 19 mar, 2019 07:20 Zover ik het kan beoordelen zit er, op de tweede foto, rechts onder je carburateur een vacuüm aansluiting voor je automaat. Volgens de tekening zit daar bij een 6 cilinder met automaat en rembekrachtiger iets ingeschroefd met 2 aansluitingen. Daar moet je dus je bekrachtiger op één of andere manier op aansluiten.....
Die blauwe koppeling loopt wel naar de automaat.
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..