Toen ik mijn mustang net had slipte die ook van 2 naar 3 en als ie heel warm was slipte die ook al als ik veel gas gaf als ie al in 3 stond. Volgens mij zit het probleem dan niet in de rembanden afstelling. De 3e versnelling gaat via een koppelingshuis. De vacuüm modulator afstelling kan misschien nog helpen.
Bij mij was toen de bak volledig dicht geslibt met gruis en troep en was dus aan revisie toe.
C4 versnellingsbak
Moderator: Shelby GT-H
- richard66coupe
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
- RonCuijpers
- Berichten: 46
- Lid geworden op: vr 17 apr, 2020 20:26
- Locatie: limburg
Re: C4 versnellingsbak
Ok kan men dat zelf doen of moet je dat laten doen
Re: C4 versnellingsbak
Als je sleutelervaring het, een beetje voorzien bent van tools en nauwkeurig en schoon kunt werken; is het a.d.h.v. een instructie goed te doen.
Maar het is geen sinecure; je bak moet er uit, en later weer terug. Dat is vaak de eerste hindernis. Soms heb je speciaal gereedschap nodig, maar kan je met een beetje creativiteit al een heel eind komen en zelf iets in elkaar knutselen. Trek je alles uit elkaar dan heb je een paar kratten met onderdelen. De valvebody heeft zo zijn eigen fijnmechanische dingetjes. En in het begin heb je geen idee hoe het in elkaar heeft gezeten
Het begint met inlezen; of inkijken. Ik heb de video van badshoe gekocht. Die neemt je echt aan de hand. Laat de tools zien, en alternatieven voor de speciale zaken. Laat zien wat je moet doen voordat je begint te schroeven.
Als je die eerst afkijkt, weet je wat je te wachten staat. Dan kan je altijd nog beslissen of je het avontuur wilt aangaan.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Maar het is geen sinecure; je bak moet er uit, en later weer terug. Dat is vaak de eerste hindernis. Soms heb je speciaal gereedschap nodig, maar kan je met een beetje creativiteit al een heel eind komen en zelf iets in elkaar knutselen. Trek je alles uit elkaar dan heb je een paar kratten met onderdelen. De valvebody heeft zo zijn eigen fijnmechanische dingetjes. En in het begin heb je geen idee hoe het in elkaar heeft gezeten
Het begint met inlezen; of inkijken. Ik heb de video van badshoe gekocht. Die neemt je echt aan de hand. Laat de tools zien, en alternatieven voor de speciale zaken. Laat zien wat je moet doen voordat je begint te schroeven.
Als je die eerst afkijkt, weet je wat je te wachten staat. Dan kan je altijd nog beslissen of je het avontuur wilt aangaan.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- RonCuijpers
- Berichten: 46
- Lid geworden op: vr 17 apr, 2020 20:26
- Locatie: limburg
Re: C4 versnellingsbak
ok thanks
Re: C4 versnellingsbak
Iemand wellicht een koppel omvormer liggen (in nog goede staat) van een C4 uit 1974? Die van mij is beschadigd en lekt daardoor olie.
Meer geluk....dan wijsheid :-)
Re: C4 versnellingsbak
hallo
zijn er meer mensen met dit probleem
ik heb een ford mustang uit 1966 ik heb wel een achter uit versnelling maar geen voor uit.
nu is mijn vraag wat kan dat zijn
het olie peil is goed.
zijn er meer mensen met dit probleem
ik heb een ford mustang uit 1966 ik heb wel een achter uit versnelling maar geen voor uit.
nu is mijn vraag wat kan dat zijn
het olie peil is goed.