ik wil nog altijd een keer een 1965 hertz na gaan maken.
Motorverf 1966
Moderator: Shelby GT-H
Re: Motorverf 1966
Ha Peer, ik zou nog even afwachten. Als het blok een paar keer is “gebakken” door te laten lopen, zal hij ook nog iets lichter van kleur worden.
1966 Mustang Fastback
Re: Motorverf 1966
50Hz toch ?
Ik heb VHT SP153 Old Ford Blue gekozen voor mijn motorblok. Ik vind die kleur beter passen. Jaren terug eens mijn waterpomp vervangen en die heb ik met SP138 gespoten. Dat vond ik te donker uitvallen. Vandaar nu mijn keuze voor de SP153.
Misschien ook interessant voor de lezers:
Mijn stabilisatiestang tussen de voorwielen was ook niet meer om aan te zien. Ik had eigenlijk geen idee hoe ik dit eenvoudig zelf weer een beetje fatsoenlijk kon krijgen. Stralen en poedercoaten is natuurlijk het mooist. Ik heb besloten eerst eens te kijken hoe lang een plastische / rubber spray het gaat houden. Stang helemaal ontroest, dun primer laagje en daarna een bus van Motip er op los gelaten:
MOTIP 04308 - SPRAYPLAST RUBBER COATING HOOGGLANS BLAUW 500ML
Resultaat is niet slecht. Kleur wel wat donker dan motorblok, maar ziet er weer lekker fris uit. En dat voor een paar uurtjes werk en een spuitbus van 10 euro. Als ik straks wat steenslagputjes krijg kan ik altijd nog een beetje bijspritzen.
Ik heb VHT SP153 Old Ford Blue gekozen voor mijn motorblok. Ik vind die kleur beter passen. Jaren terug eens mijn waterpomp vervangen en die heb ik met SP138 gespoten. Dat vond ik te donker uitvallen. Vandaar nu mijn keuze voor de SP153.
Misschien ook interessant voor de lezers:
Mijn stabilisatiestang tussen de voorwielen was ook niet meer om aan te zien. Ik had eigenlijk geen idee hoe ik dit eenvoudig zelf weer een beetje fatsoenlijk kon krijgen. Stralen en poedercoaten is natuurlijk het mooist. Ik heb besloten eerst eens te kijken hoe lang een plastische / rubber spray het gaat houden. Stang helemaal ontroest, dun primer laagje en daarna een bus van Motip er op los gelaten:
MOTIP 04308 - SPRAYPLAST RUBBER COATING HOOGGLANS BLAUW 500ML
Resultaat is niet slecht. Kleur wel wat donker dan motorblok, maar ziet er weer lekker fris uit. En dat voor een paar uurtjes werk en een spuitbus van 10 euro. Als ik straks wat steenslagputjes krijg kan ik altijd nog een beetje bijspritzen.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.